חדשות היום

אחרי רוטשילד – נווה שאנן: לראשונה: עיריית ת”א-יפו מקימה אקסלרטור לסטארטאפים בתחום היזמות האורבנית – חברתית בשיתוף עם 8200 בנווה שאנן בדרום תל אביב

  • תכנית ההאצה הראשונה תמשך כ- 5 חודשים ותתמוך במיזמים שישפרו את איכות החיים בדרום העיר תל אביב-יפו ובשכונת נווה שאנן בפרט
  • היזמים המקומיים והתוכנית החדשנית יהפכו את דרום העיר ושכונת נווה שאנן למחוז החדשנות הבא של העיר
  • ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: “כמה מאות מטרים ממרכז הסטרטאפים של רוטשילד, בלב שכונת נווה שאנן, יוצאת לדרך אחת מתוכניות ההאצה הטובות בארץ שתתמקד ביוזמות בתחום החדשנות האורבנית-חברתית”.

סטארט-אפ סיטי: עיריית ת”א-יפו, בשיתוף עם התכנית החברתית של 8200, מקימה בימים אלה תכנית האצה ייחודית ליזמות אורבנית-חברתית במסגרתה תקדם מיזמים העוסקים בסביבת האורבנית, בצמצום פערים חברתיים וברווחה. בין היתר, יושם דגש על מיזמים שישפרו את איכות החיים של תושבי דרום העיר ושכונת נווה שאנן כגון: דרי הרחוב, בדידות קשישים, ואתגרים הנוגעים לנראות הרחובות והסביבה האורבנית. העירייה והתוכנית החברתית של 8200 יציעו חלל עבודה משותף בנווה שאנן, ליזמים ויפעילו תכנית במסגרתה ייבחרו כ-12 מיזמים שייקחו חלק באקסלרטור בין חמישה חודשים לפיתוח המיזמים. הגשת המיזמים לתוכנית תתאפשר עד ה-15 בנובמבר 2017 באמצעות האתר של התכנית החברתית של 8200. התכנית תחל לפעול בסוף דצמבר.

המיזמים שיבחרו ויכנסו לאקסלרטור יקבלו ליווי ותמיכה הכוללים סדנאות, הרצאות, מנטורינג, מאות שעות ייעוץ, חיבור למשקיעים, ליווי של מנהלי מחלקות ומומחים מעיריית ת”א-יפו בתחום הטכנולוגיות, תשתיות, רווחה, חינוך וחברה, קישור לגופים עירוניים בעולם ולגורמים בערים השותפות של תל אביב-יפו וביניהן: ברלין, ברצלונה, פריז, אמסטרדם וליסבון. כמו כן, יחוברו היזמים לרשת הבוגרים של 8200.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי אומר היום כי: “יזמות היא חלק מארגז הכלים שכל צעיר וצעירה זקוקים לו כחלק ממנוף לשינוי אישי וחברתי. כמה מאות מטרים ממרכז הסטרטאפים של רוטשילד, בלב שכונת נווה שאנן, יוצאת לדרך אחת מתוכניות ההאצה הטובות בארץ שתתמקד ביוזמות בתחום החדשנות האורבנית-חברתית. התכנית תייצר קשר ישיר ובלתי אמצעי, בין הקהילה המקומית למומחים עירוניים מהעולם ותקדם מיזמים העוסקים בצמצום פערים חברתיים ורווחה. בכך ממשיכה העיר תל אביב – יפו להוביל גם בחדשנות וטכנולוגיה וגם בפרויקטים חברתיים למען תושביה.״

איתן שוורץ, מנכ”ל מנהלת “עיר עולם ותיירות” בעיריית תל-אביב-יפו אמר היום: “אנחנו מקווים לייצר את “אם כל האקסלרטורים” האורבניים תוך חיבור של כמה נכסים ייחודיים: אחת מתוכניות ההאצה הטובות בארץ; גישה לידע ומומחיות של עיריית תל אביב-יפו; קשר ישיר עם הקהילה המקומית והפרייה הדדית ואתגרים שמאפיינים כל עיר גדולה בעולם; והדובדבן שבקצפת – חיבור בלתי אמצעי למומחים עירוניים מברלין, ברצלונה, פריז, אמסטרדם וליסבון – ערים שותפות שחולקות איתנו אתגרים אורבניים משותפים, ובתקווה גם יטמיעו את התוצרים התל אביביים במערכות שלהם”.

עו”ד נטע-לי מאירי, מנהלת התוכנית החברתית של 8200 ציינה כי: “התוכנית החברתית שמחה וגאה לשתף פעולה עם עיריית תל-אביב-יפו. אין לנו ספק שהעירייה תהווה גורם מפתח לקידום פתרונות לבעיות חברתיות-אורבניות. לעירייה יש את הכוח והיכולת לחבר את יזמי התוכנית אל רשויות מוניציפליות ברחבי העולם שיוכלו לשפר את החיים של כולנו”.

תוכנית האצה הייחודית ליזמות אורבנית-חברתית תהווה חלק מהמחזור הרביעי של התוכנית החברתית של בוגרי 8200, שנחשבת לתוכנית האצה (אקסלרטור) הראשונה בישראל למיזמים חברתיים-טכנולוגיים, בשלבים מוקדמים (early-stage), שהוקמה בשנת 2013 מיסודה של עמותת בוגרי 8200. התוכנית פונה לכל יזם חברתי-טכנולוגי, ולא רק לבוגרי 8200 ומקדמת מיזמים הפועלים לפתרון של בעיות חברתיות באמצעים טכנולוגיים בתחומים שונים: אנשים בעלי מוגבלויות, הגיל השלישי, קידום שוויון מגדרי, חינוך, הורות ועוד.

תגובות סגורות