ביפר תקשורת ומנטרו נטוורקס זכו במענק מקרן בירד לפיתוח מערכות חיפוש והצלה בלתי מאוישות עבור כוחות המגיבים הראשונים

המערכות החדשות יספקו את תמונת המצב המבצעית  האפקטיבית והמפורטת ביותר עבור כוחות ההצלה

ביפר תקשורת (Beeper Communications) ומנטרו נטוורקס (Mantaro Networks, Inc.) הודיעו היום על קבלת מענק מקרן בירד עבור פיתוח מערכות חיפוש והצלה בלתי מאוישות (USRS) עבור כוחות המגיבים הראשונים. הפרויקט המשותף נועד לשפר את יכולות צוותי המגיבים הראשונים כפי שהוגדרו על ידי המשרד לביטחון לאומי האמריקאי וזכה לתמיכת התוכנית הטכנולוגית הלאומית האמריקאית לתגובה באירועי חירום. פרויקט ה- USRS זכה למענק בהיקף של 900 אלף דולר על פני תקופה של 18 חודשים.

“בעידן בו אסונות טבע ואסונות ידי אדם הפכו לתופעה עולמית, חשוב לשלב את כוחות המגיבים השונים ולספק להם את הכלים המתאימים למזעור נפגעים ונזק לתשתיות ולרכוש פרטי. אנו מאד שמחים על הבחירה של קרן בירד להשקיע במאמצי הפיתוח שלנו לתמיכה בכוחות המגיבים הראשונים ולאספקת טכנולוגיות הדור הבא לצוותים אלו”, אמר משה לוינסון, סגן נשיא בכיר בביפר תקשורת.

החברות מציינות כי פיתוח משמעותי של מערכות חיפוש והצלה בלתי מאוישות יאפשר פעילות אוטונומית של מכשירים רובוטים בלתי מאוישים ושיתוף הפעולה שלהם עם כוחות המגיבים הראשונים, בתמיכת רשת תקשורת עמידה, רחבת פס. הפרויקט מציע שיטות חדשות ואלגוריתמים חדשים לפיקוד מבוזר ולשליטה של צוותי המגיבים הראשונים ורובוטים אוטונומיים. פעולה אפקטיבית של רובוט אוטונומי תתאפשר על ידי הגדרת תשתית התקשורת על ידי ביפר. ההשלמה המוצלחת של פרויקט זה תייצר תשתית אלחוטית רחבת פס -האמצעי להעברת כמויות גדולות של נתונים תוך ניצול מגוון רחב של תדרי תקשורת ושימוש באלגוריתמים משופרים. קישוריות ברוחב פס גבוה מסוג זה תאפשר החלפה קלה של מידע עשיר, בנוסף לשמע / תמונה ווידאו חי, עם צוותי המגיבים הראשונים בשטח ורובוטים אוטונומיים עבור ניטור מרוחק של האירוע בזמן אמת.

למעשה, USRS תאפשר את תמונת המצב המבצעית (COP) האפקטיבית והמפורטת ביותר עבור כוחות ההצלה. המידע מהשטח יהיה נגיש וישותף בין כוחות ההצלה השונים ויבטל את אתגרי התקשורת הקיימים היום.

בספטמבר 2017, השיגו החברות אבן דרך משמעותית. מנטרו UGV פועלת כעת באופן מלא תוך שימוש בבונדר הסלולרי של ביפר כאמצעי התקשורת היחיד. זהו צעד חשוב משום שניתן כעת לשלוט ולהפעיל את ה- UGV ללא דרישות האתר (“line of site”) הרגילות. במילים אחרות, ניתן לשלוט במערכות מכל מקום. “יכול זו משנה את כללי המשחק ומהווה יתרון בכל הנוגע לבטיחות מפעיל ה- UGV”, אמר ג’רמי פרסונס, מנכ”ל מנטרו. “הוכחנו כעת את היכולת להשתמש בבונדר לשליחת וקבלת כמויות מידע גדולות אל ומה- UGV. יכולת זו מאפשרת לא רק ראות מבצעית ומידע מהשטח בזמן אמת למרכז הבקרה, אלא גם מאפשר הפעלת ה- UGV מכל מקום, ולהרחיק את כח האדם של יחידות המגיבים הראשונים מהמקום במהלך מצבים של סכנה וחוסר וודאות. זו הייתה אחת מהמטרות העיקריות של הפרויקט ואישרנו יכולת זו במהירות”.

בנוסף, החברות חתמו על הסכם מסחור, המשלב בין שתי הטכנולוגיות לכדי מוצר מאוחד, עם סייפטי דינאמיקס (Safety Dynamics, Inc.), חברה ראשונה בתחומה בתעשייה המתמחה בזיהוי ירי, מצלמה, מעקב אקוסטי, וחיישני ניתוח ואזהרה. החברה משתמשת באלגוריתמים אקוסטיים מוגני פטנט לזיהוי המקום המדויק ברמת דיוק של מעלה 1 יותר/פחות. התרעות מועברות ישירות אל המשתמש בפחות משניה מהאירוע. המערכת מזהה מידית את מיקום האירוע ושולחת התראה למרכז המקרה של המשתמש או מרכז פעולות הרשת (NOC).

USRS תפעל לשילוב טכנולוגיה מוגנת פטנט זו בפלטפורמת ה- UGV לאבטחה ויכולות COP משודרגות עבור המערכת. כיום הטכנולוגיה של סייפטי דינאמיקס מוטמעת ב-30 ערים מרכזיות בארה”ב. פרויקט USRS יפעל מול לקוחות קיימים במהלך שלבי הבדיקה בפיתוח הטכנולוגיה על מנת לקבל פידבק מידי מלקוחות הקצה כמו תחנות משטרה. מבין המועמדים הראשונים, תחנות משטרת באלטימור ויוסטון הביעו רצון להשתתף באופן ישיר.

ד”ר איתן יודילביץ, מנכ”ל קרן בירד אמר “אנו מברכים את מנטרו נטוורקס וביפר תקשורת אשר נבחרו כחלק מתכנית ה- NextGen של המגיבים הראשונים, שהוקמה על ידי המשרד לביטחון לאומי האמריקאי (DHS) והמשרד לביטחון פנים הישראלי לקידום טכנולוגיות חדשניות לכוחות המגיבים הראשונים דרך שיתוף פעולה של ישראל וארה”ב”.

בתמונה:  ד”ר איתן יודילביץ, מנכ:ל קרן בירד (צילום יח”צ)

תגובות סגורות