חברת החשמל בחרה בחברת Ciena להקמת רשת תמסורת נתונים חדשה מהמתקדמות בעולם התקשורת

רשת 100G/200G חדשה המיועדת לחברות אנרגיה ותשתיות, תספק קישוריות מהירה, חכמה ואבטחת נתונים מתקדמת

חברת החשמל לישראל תחליף את טכנולוגיית הרשת הקיימת שלה בטכנולוגית ה – Converged Packet Optical של חברת Ciena (NYSE:CIEN) ובשילוב פלטפורמת התוכנה של Ciena. הטכנולוגיות של Ciena תאפשרנה לחברת החשמל להתמודד עם הדרישה הגוברת בשירותי IT ושירותי תקשורת ובנוסף להקים ולספק שירותי פס רחב מתקדמים במהירות גבוהה וברמת אבטחה גבוהה עבור רשתות פרטיות כחלק מפעילויות הפיתוח העסקי של חברת חשמל.

נקודות מרכזיות:

  • באמצעות השקעה בפתרונות 100G,200G ו-מיתוג OTN, חברת החשמל משדרגת את הרשת שלה כדי להציע ללקוחותיה קישוריות מגובה ושרידות ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בעולם ועם סיכון מינימלי לפגיעה בשירות. בנוסף השדרוג יאפשר לחברת החשמל לבצע  צמצום של כמות הציוד ברשת שלה, להפחית את המורכבות בתפעול הרשת וכן להפחית עלויות.
  • חברת החשמל מדגישה את העובדה כי הרשת החדשה המשודרגת תבטיח יכולת להפעיל את השירותים והמוצרים המתקדמים והטובים ביותר מסוגם, בסביבה טכנולוגית הכוללת הגנת סייבר ברמה גבוהה מאוד –  גורמים אלו חשובים ביותר ליישום רשתות SMART GRID ו- IOT וחיוניים להצלחה בעידן התשתיות החכמות.
  • חברות אנרגיה ותשתיות, כמו חברת החשמל, חייבות לתמוך בקישוריות פס רחב מאובטחות, על פני מרחקים גדולים, זאת על מנת לתמוך בנתונים החיוניים העוברים בין מרכזי הנתונים והלקוחות. כדי לענות על דרישה זו, חברת החשמל תסתמך ברשת הליבה החדשה שלה על פלטפורמת 6500 Packet Optical לתמיכה ביכולות G100200G/ DWDM ומיתוג OTN בשילוב יכולות בינה ושליטה רשתית (OTN & Photonic Control Plan ( שיביאו לשיפור משמעותי בנפחי התעבורה ובעמידות הרשת.

בנוסף הפתרון ממנף את יכולות ה 100G/200G המוצפנות של Ciena ( WaveLogic Encryption ), על מנת להגן על כל המידע החיוני כאשר הוא חוצה את הרשת, בכל זמן נתון באמצעות הצפנה ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בשוק, וזאת ללא כל השפעה על ביצועי הרשת. בנוסף, חברת החשמל תמנף את תוכנת הניהול השליטה והתכנון המתקדמת והחדשה של סיינה  -Blue Planet  (MCP) לניהול מאוחד של הרשת ולהפעלה ותכנון שירותים מקצה לקצה.

 

ציטוטים:

  • מנכ”ל חברת החשמל, עופר בלוך: “חברת החשמל משדרגת את מערכות ה-IT שלה עם הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר, במטרה לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה. המערכות החדישות יאפשרו אבטחת מידע והגנת סייבר מהטובות ביותר בעולם, תוך שיפור אפשרויות השליטה והבקרה, העברת הנתונים והעבודה היומיומית של כלל יחידות החברה”.
  • יוסי שנק, סמנכ”ל תקשוב בחברת החשמל: “בהיות תשתית התמסורת האופטית בעלת משמעות הולכת וגוברת היום ובעתיד ליכולות החברה בתפקודה היום יומי, המעבר ממערכות תמסורת אופטיות הוותיקות של החברה,  אל מערכת תמסורת מתקדמת, מבוססת ליבת (Optical Transport Network) OTN, ברוחבי פס גבוהים מאוד, הוא צו השעה. הטכנולוגיה החדשה תאפשר עבודה בקצב גבוה ביותר של 100Gb ו-200Gb,  ולמעשה, ללא מגבלה בעתיד, הן בהיבטי הביצועים, שליטה, ניהול ובקרה, השרידות, האמינות, הזמינות, והעלאה משמעותית של רמת הגנת הסייבר והגנה על המידע.  במהלך החיפוש אחר פתרון, והליך המכרז, זיהינו כי פלטפורמות ה- Optical Packet ותוכנת הניהול, השליטה והתכנון של הרשת – של חברת Ciena מתאימות לצרכים הנוכחיים והעתידים של חברת החשמל בתחום זה, הן בהיבטים הטכנולוגיים, היבטי החדשנות והן בהיבטי עלות תועלת”.
  • יניב הגדיש מנכ”ל סיינה ישראל, “חברות אנרגיה ותשתיות חיוניות מוצאות את עצמן כיום בצומת דרכים קריטית בעסקים שלהן. התעשייה מתמודדת עם אתגרים חדשים, כגון שינוי צרכי הלקוחות שלהם מצרכני רוחב פס קבועים לצרכני On demand ובמקביל גידול באיום של התקפות סייבר, כל אלו מחייבים את החברות להיערך מבחינה רשתית אל מול כוחות השוק האלה. Ciena פיתחה פתרונות packet optical ותוכנה מאובטחים, המיושמים כבר בעולם ובארץ, אשר יאפשרו לחברות תשתית קריטית ולחברת החשמל בפרט לעשות את הצעד הראשון אל עבר המודרניזציה”.

תגובות סגורות