חדשות היום

קרן הון הסיכון הקנדית ‘AWZ הומלנד סקיורטי’ השלימה השקעה נוספת בהייטק הישראלי

הקרן השקיעה 4.5 מיליון דולר בחברה הישראלית NanoLock Security

 קרן ההון הסיכון הקנדית AWZ הומלנד סיקיורטי מדווחת היום על השלמת השקעה נוספת, שלישית ברבעון האחרון, בחברות המתמחות בתחום הסייבר וההגנה בהייטק הישראלי. קרן AWZ HLS, שבראשה עומד ירון אשכנזי, דיווחה על השקעה של 4.5 מיליון דולר בחברת הסייבר הישראליתNanoLock Security Inc , המתמחה ברכיבי טכנולוגיה ממוגני סייבר בעולמות ה- IOT.

ה הקרן AWZ HLS על השקעה של 3.5 מיליון דולר בחברת Data Security Ltd SIGA הישראלית, שפיתחה טכנולוגיות אבטחת סייבר למערכות בקרה ותפעול קריטיות בעולמות ה- OT (Operation Technology). בחודש יוני האחרון הודיעה הקרן על השקעה של 5.2 מיליון דולר בחברת ההיי טק Octopus Systems Ltd, שפיתחה פלטפורמת מידע מבוססת ענן ,שמגינה על ארגונים ממתקפות סייבר ומתקפות פיזיות כאחד.

ירון אשכנזי, מייסד ומנכ”ל קרן ההון סיכון הקנדית ‘AWZ הומלנד סקיורטי’: “חברות ההזנק הישראליות ממשיכות לייצר פתרונות טכנולוגיים חדשניים, כדי לייצר ביטחון מול אתגרים עכשווים ועתידיים בתחום הביטחון והמודיעין. אנו ממשיכים להשקיע בחברות ומוצרים עם פתרון משמעותי לאיומים הקיימים, בהתאם למדיניות של וועדת ההשקעות של הקרן הרואה צורך עולמי הולך וגובר בפתרונות לאיומים המשולבים בתחום הסייבר, המודיעין וההגנה הפיזית”.

לדברי אשכנזי, “ההיי טק הישראלי  נחשב היום ובצדק לחוד החנית בפיתוח פתרונות אבטחה משולבים וחברת  NanoLock Security היא דוגמא נוספת המציעה פתרון ייחודי בעולמות ה-IOT במערכות חכמות. זיהינו ב- NanoLock יתרונות טכנולוגים משמעותיים והיא פועלת בשוק פוטנציאלי המוערך בביליוני דולרים. מייסדי החברה הינם אנשי מקצוע מובילים בתחום הסייבר והטכנולוגיה, עם יכולות מוכחות בניהול ופיתוח עסקי יוצאי דופן”.

NanoLock Security, נוסדה בשנת 2016 על ידי המנכ”ל ערן פיין ויו”ר החברה שלמה אורן. ערן פיין, יזם ומנהל בכיר עם מעל ל 18 שנות ניסיון בינלאומי בהקמה, ניהול והובלת חברות טכנולוגיה בתעשיית ההיי-טק. היה בעבר המייסד והמנכ”ל של OREE שנמכרה בהמשך לדוג’גאנו וכן כיהן כמנכ”ל MOBILSPEAR וכיהן בעבר  כיועץ למרכזי הננוטכנולוגיה של אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת צ’ינג-הואה (בייג’ינג).

שלמה אורן הוא בעל ניסיון של כ 45 שנה בניהול והובלת חברות מובילות בתחום המיקרואלקטרוניקה בארץ ובחו”ל. שימש בעבר בתפקידים שונים, כגון: מנכ”ל ב K&S Israel , נשיא ומנכ”ל ב Shellcase Ltd,שנמכרה ל Tessera Inc. ‘מנכ”לTech transfer Corp.    של אוניברסיטת חיפה , ויו”ר פעיל בחברת NanoAir  בע”מ.

בין יזמי החברה ניתן למצוא גם את אמיר שדה – מנכ”ל GreenSQL לשעבר שנמכרה לHUAWEI   הסינית,  , מנכ”ל אוניגמה לשעבר, שנמכרה לאינטל וקווין קונלי – CTO לשעבר של SanDisk.

NanoLock מפתחת רכיב המספק הגנה לעשרות מיליארדי רכיבי קצה בשוק ה-IOT  והרכיבים המחוברים המצויים בסכנה מתמדת מפני התקפות סייבר והתקפות תפקודיות. הטכנולוגיה שפיתחה NanoLock Security, מאפשרת הגנה מרבית גם במקרה של רכיבים עם כח מחשוב מוגבל במצב של אנרגיה מועטה והוא משמעותי במצב של מתקפות מקומיות ותשתיתיות. החברה מציעה הגנה עבור עשרות מיליארדים של רכיבי IOT החשופים בפני מתקפות עוצמתיות המאיימות להשתלט על המערכות ולגרום לנזק משמעותי ובעלות כלכלית אדירה.

הפתרון מוגן הפטנטים ש NanoLock Security פיתחה הינו פתרון מקצה לקצה ומתבסס על מניעה רבת עוצמה של היכולת לכתוב נוזקות למערכת ההפעלה ולזיכרון הרכיב, ובמקביל מאפשרים עדכוני תוכנה בעלי אבטחה מקסימלית המשרתים גופים בעלי הרשאות.

החברה נמצאת במספר ניסויי שדה עם לקוחות משמעותיים ברחבי העולם. בחודש שעבר פורסם כי החברה זכתה בתחרות עולמית GO – IGNITE  של קונסורציום המורכב מ אורנג’, טלפוניקה, סינגטל ודויטשה טלקום.

עם השלמת ההשקעה אמר שלמה אורן, יו”ר החברה אומר: “אנחנו גאים בהבעת האמון של AWZ בעוצמה הטכנולוגית וההישגים העסקיים של ננולוק בחודשים האחרונים. המעבר מ IT ל OT והגעתם לשוק של ביליונים רכיבי קצה עם משאבי מחשוב מוגבלים מצד אחד ועם לקווי אבטחה חמורים מן הצד השני, מייצר דרישה גדולה משחקנים מובילים. ננולוק מביאה לשוק פתרון קצה לקצה שמספק לא רק הגנה רמת עוצמה על הרכיב אלא גם יכולות ניהול שלא קיימות ונדרשות מאוד. החברה משקיעה בימים אלו מאמצים עצומים בעבודה עם לקוחות משמעותיים מרחבי העולם”.

את קרן AWZ HLS ייצגה בעסקה עו”ד אתי קורן ממשרד עוה”ד קורן גרודברג.

תמונה : ירון אשכנזי, מנכ”ל ומייסד קרן ההון סיכון הקנדית ‘AWZ  הומלנד סיקיורטי’ – צלם: תומר יעקובסון.

תגובות סגורות