חדשות היום

QualiTest חושפת מתקן אימונים נייד, ראשון מסוגו, לאימון ותרגול צוותי חילוץ והצלה באתרי הרס

חברת QualiTest חושפת את הפיתוח האחרון שלה במסגרת מכרז הכשרות חילוץ לכיתות י’ ולצוותי סע”ר (סיוע עצמי ראשוני) שהוציאו פיקוד העורף ומשרד החינוך: מתקן אימונים נייד, היחיד מסוגו, אשר פותח על מנת לאפשר ביצוע הכשרה ברמה האיכותית ביותר לביצוע חילוץ קל. המתקן הנייד, שפותח על ידי SpotLight, חטיבת ההדרכה של החברה, תוכנן במטרה לתת מענה הדרכתי-הכשרתי הן לצורך המכרז והן לצרכים נוספים ולפיתוח וביצוע הדרכות לשוק הצבאי והאזרחי בארץ ובעולם. המתקן, אשר מופעל על ידי צוותים ייעודיים בעלי רקע מקצועי בחילוץ והצלה, מאפשר לימוד ותרגול חילוץ לכודים תחת הריסות, ללא שימוש באמצעים חשמליים או הידראוליים אלא באמצעות כלי עבודה נפוצים. במסגרת ההכשרה המתורגלים מתנסים גם בעבודת צוות, שיתוף פעולה וסופגים ערכים של מעורבות חברתית וחיי אדם.

QualiTest זכתה לאחרונה במכרז משותף לפיקוד העורף ומשרד החינוך לביצוע הדרכות לתלמידי כיתות י’ בתיכונים באזור המרכז וירושלים, בתחומים של כיבוי אש, חומרים מסוכנים ורעידות אדמה, כחלק מההערכות הארצית לאסונות ומצבי חירום. במהלך ההדרכות התלמידים יעברו שיעורים עיוניים יצפו בסרטוני הדרכה ואף בתרגילים שידמו פעולות חילוץ.

SpotLight תכשיר, כחלק מהמכרז, עשרות אלפי תלמידי כיתה י’, משרדי ממשלה ומתקנים מיוחדים, ובנוסף הדרכות עיוניות לממונה חירום בכל התשתיות והמפעלים החיוניים. כמו כן החברה תכשיר מתנדבים מטעם הרשויות המקומיות בתחומי עזרה ראשונה, כיבוי אש וחילוץ קל כחלק מההערכות של הרשויות למצבי חירום. פרויקט זה מתווסף לשורה ארוכה של פרויקטים חשובים שמבצעת חטיבת ההדרכה של QualiTest.

שמוליק מוסקוביץ, מנהל חטיבת SpotLight ב-QualiTest אמר כי “בעת רעידת אדמה ואסונות טבע אחרים, מרבית הלכודים מחולצים על ידי עוברי אורח, ולכן ביצוע הכשרה איכותית יסייע להצלת חיים בעת אסון. המתקן המיוחד שפיתחנו, שנועד לסייע להכשרות במכרז של פיקוד העורף ומשרד החינוך וכן לשווקים נוספים בארץ ובעולם, הוא הפתרון האולטימטיבי להכשרה מקיפה הכוללת תרגול עם כלים אמיתיים. זאת, בהדרכה מקצועית צמודה של מומחים בתחום. מתודת ההדרכה שלנו מותאמת לטווח גילאים וניסיון קודם רחב, מה שמייעל את תהליך הלימוד וההדרכה לזמן המינימלי הנדרש ובכך חוסך עלויות וזמן”.

תגובות סגורות