גיוס של 51 מיליון דולר לחברת Yotpo (יוטפו) הישראלית החברה מכריזה על גיוס 150 עובדים נוספים ומדווחת כי הכנסותיה גדלו

חברת Yotpo המספקת פלטפורמה לשיווק מותגים דרך חוות דעת גולשים, מכריזה על גיוס של 51 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה כללטק, הזרוע הישראלית להשקעות טכנולוגיות של Access Industries  האמריקאית, ודניאל שנער מנכ”ל כלל-טק יצטרף לבורד של יוטפו.

עם סבב הגיוס הנוכחי יוטפו מסכמת גיוסים בסך של 101 מיליון דולר. סבב הגיוס כלל את קרן Vertex, מצטרפת חדשה למשקיעי החברה והשתתפות מלאה של המשקיעים הנוכחיים: Bessemer, Marker LLC, Vintage, Blumberg Capital, Rhodium, 2B-Angels.

יוטפו עוזרת למותגים ולחברות להשתמש בחוות דעת גולשים ובתמונות שצולמו על ידי הצרכנים כדי לשתפם באתרי המכירות וכך להגביר את האמון בעת המכירה לשיקוף חווית משתמש אמינה ויצירת “הוכחה חברתית” של המוצרים. שילוב הפלטפורמה של יוטפו מניבה בממוצע עליה של 5% עד 15% במכירות.

לדברי תומר תגרין, מנכ”ל וממייסדי Yotpo : “אנו חיים בעולם פוסט אמזוני שבו אפילו מותגים מבוססים וחברות ענק קורסים מחוסר יכולת להתמודד עם המחירים הנמוכים ויכולת הביצוע של אמזון. מותגי השיווק הצרכני היחידים שישרדו הם אלה שיוכלו להתחרות באמצעות בניית חוויית לקוח איכותית ומותג אותנטי שאנשים יוכלו לדבר עליו.”

החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס על מנת לפתח את הפלטפורמה ולהמשיך את ההתרחבות הגלובלית בפתיחת מטה שני בארה”ב וגיוס 150 עובדים נוספים למשרדיה בת”א, ניו יורק ולונדון. יוטפו דיווחה שהכנסותיה גדלו פי 4 במהלך עשרים החודשים האחרונים. הביקוש הגדול לאנשי מכירות ולמתכנתים בחברה נגרם עקב גדילה מאסיבית של מאות אחוזים בשנה האחרונה, כך שהביקוש למוצרי החברה עלול לגדול מעבר ל”ידיים העובדות” בחברה.

יוטפו מתכננת לבצע שדרוג מאסיבי בכל הקשור לטכנולוגיות החברה ולפיצ’רים חדשים.

החברה מפתחת פלטפורמה לקריאה, כתיבה ושיתוף של חוות דעת על מוצרים באתרי מסחר אלקטרוניים. אותה פלטפורמה נועדה לעזור לחברות לשווק את עצמן דרך אותו תוכן שיצרו הלקוחות, בין אם בכתב, בתמונות, סרטונים או שאלות ותשובות. כדי לעודד לקוחות לקחת חלק, מאפשרת הפלטפורמה לגולשים משפיעים להשתתף בתוכניות של הטבות באתרי מסחר.

בנוסף ההשקעה תתועל להמשך פיתוח טכנולוגי וחדשנות, בעיקר סביב נושאי הבינה המלאכותית. תגרין מוסיף: “בשבילנו בינה מלאכותית היא לא מילת באאז. מדובר בהזדמנות אמיתית לפתור את רוב האתגרים של עסקי הצרכנות. אנו כרגע, רק נוגעים בקצה החוט של הפוטנציאל הקיים עם טכנולוגיות של למידת מכונה (Machine Learning) וישנן חדשות מרגשות נוספות שעתידות לבוא”.

  לדברי דניאל שנער, מנכ”ל כלל-טק: “אנחנו עובדים עם Yotpo עוד מאז 2014. אנו רוחשים כבוד עצום למה שתומר, עומרי והצוות שלהם בנו – חברה עם תרבות מיוחדת ויכולות ביצוע יוצאות דופן. אנחנו שמחים מאוד שהייתה לנו הזדמנות להגדיל משמעותית את ההשקעה שלנו בחברה. Yotpo היא התשובה לביקוש הגדל לפלטפורמה מבוססת שתמשים והיא הופכת והיא הופכת לפתרון ‘הדור הבא’ של חברות B2C”.

Yotpo נוסדה בשנת 2011 על ידי עומרי כהן ותומר תגרין כדי לתת מענה לעסקים לשווק את עצמם באינטרנט. בחברה מועסקים 270 עובדים בישראל וארה”ב, ו- 150 עובדים נוספים יגויסו במהלך השנה הקרובה. מוצרי החברה מותקנים ב-200,000  אתרים פעילים אליהם נרשמות כניסות ממאתיים מיליון מחשבים או מוצרי מובייל שונים בכל חודש, המסכמים יחדי ותר מחצי מיליארד צפיות חודשיות. לאחרונה, שכרה החברה את כל הבניין בו שוכנים משרדיה ברחוב דוד חכמי 12 בתל אביב. מדובר בכ־ 2,600 מ”ר שמשתרעים על 3.5 קומות וגג לארועים, שנשכרו למינימום של 5 שנים.

תגובות סגורות