חדשות היום

סוללים את הדרך לתחבורה חשמלית ירוקה

חברת “דן” נכנסת להשקעה אסטרטגית לקידום טכנולוגיית הכביש החשמלי החכם של הסטארטאפ הישראלי אלקטרואד • הפיתוח החדשני מאפשר להטמיע תשתית חשמלית מתחת לכביש, כך שיטעין כלי רכב בצורה אלחוטית תוך כדי נסיעה.

חברת דן תחבורה ציבורית בע”מ תקדם את טכנולוגיית הכביש החכם של הסטארטאפ הישראלי אלקטרואד (ElectRoad), אשר נרכש לאחרונה בידי חברת ביומדיקס הנסחרת בבורסה בת”א, באמצעות השקעה של עד 8.1 מיליון שקל אשר תתבצע בשני שלבים.

מדובר בפתרון חדשני המאפשר התקנת תשתית חשמלית ייחודית המוטמנת מתחת לנתיב הנסיעה בכביש, ומזינה את כלי הרכב החשמלי בצורה אלחוטית תוך כדי נסיעה. המשמעות היא העברת אנרגיה בלתי פוסקת לכלי הרכב מה שיאפשר להגדיל באופן משמעותי את טווח הנסיעה כך שלא יהיה צורך בטעינה במהלך היום, ולהאריך את טווח הנסיעה גם לאחר שיירדו מהכביש החשמלי. כך, ניתן יהיה בהמשך גם להקטין את גודלן הפיזי של הסוללות הנטענות ולהפחית ממשקל הרכב, להוזיל את עלותן, ואף לייתר את המצברים לחלוטין ברישות מלא של התשתיות. לסלילים בכביש לא אמורה להיות השפעה על מכוניות רגילות הנוסעות עליהם, שכן הם מופעלים רק ברגע שרכב חשמלי מותאם עובר.

הטכנולוגיה בעלת פוטנציאל התקנה בכל סוגי הרכבים החשמליים, אולם אלקטרואד פונה תחילה לשוק התחבורה הציבורית העירונית, אשר משרת מדי יום מיליוני אזרחים ודורש פתרון ירוק ושקט, וכן האוטובוסים נעים במסלולים קבועים. לאחר פריסת התשתית עבור תחבורה ציבורית, אלקטרואד מתכננת להרחיב את השירות גם לרכבים חשמליים פרטיים ובדגש על הרכבים האוטונומיים.

אלקטרואד וביומדיקס רואות בחברת דן, המובילה בתחום התחבורה הציבורית וחלוצה בתחום האוטובוסים החשמליים, כשותפה אסטרטגית טבעית לקידום והטמעה של הטכנולוגיות המפותחות על ידי החברה, והביעו את כוונתם לפעול בשיתוף פעולה, בכל הנוגע לפעילות הקשורה לתחבורה ציבורית בישראל.

יו”ר חברת דן, שמואל רפאלי, ומנכ”ל חברת דן, עופר זילביגר, מסרו: “חברת דן הינה חלוצה בתחום האנרגיה החלופית והייתה הראשונה מבין חברות התחבורה הציבורית להפעיל אוטובוס חשמלי. החברה חרטה על דגלה קידום והטמעת טכנולוגיות חדשניות לאנרגיה חילופית בתחבורה הציבורית ועיר חכמה, אשר יסייעו להפחתת זיהום האוויר, יוזילו את עלות התחזוקה וישפרו את חוויית הנסיעה ואיכות החיים של הציבור”, עוד הוסיפו “להערכתנו, הטכנולוגיה של אלקטרואד הולכת להיות הדבר הבא בתחום התשתיות והתחבורה החכמה. זוהי השקעה אסטרטגית מהווה חיבור טבעי ומתבקש לשיתוף פעולה בתחום התחבורה הציבורית.”

בפרטי העסקה עד להשלמתה טיפל עבור דן עו״ד אורי הלר ממשרד גורניצקי.

תגובות סגורות