חדשות היום

“עניין רב מצד לקוחות במיוחד כאן בישראל בטכנולוגיית GAN”

חברת Macom  הציגה בכנס הבינלאומי IEEE COMCAS 2017 שהתקיים בנובמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב את הדור החדש של מוצרי תקשורת מיקרוגל – אות גדול וגם אות קטן.

ניצלנו את ההזדמנות כדי לשוחח עם גראהם בורד, מנהל בכיר של תחום מוצרי RF ומיקרוגל ב- Macom.

באילו תחומים אתם ממוקדים כיום?
“אנחנו פועלים במספר שווקים, כולל תקשורת 4G ו- 5G, ומעורבים מאוד גם בתחום תעופה, חלל וביטחון עם עסקים בהיקף נרחב בתחום, גם בישראל מול החברות הגדולות”.

מרקוס שייפר, מנהל מכירות EMEA ב- Macom, הוסיף: “תעופה ביטחון וחלל היא תעשייה שהיא חלק מההיסטוריה של החברה שנוסדה ב- 1949. במהלך 60 השנים האחרונות היה לנו חלק חיוני בפיתוח בשוק התעופה והחלל, וזה עדיין חלק חשוב בפעילות Macom. גם בתחום התקשורת האופטית, גם שם ישראל היא שוק חשוב עבורנו. בזכות המסורת שלנו והטכנולוגיות שיש ברשותנו, המאפשרת לנו ביצועים גבוהים של RF עבור יישומי תעופה וחלל, השוק הישראלי הוא חשוב עבורנו”.

אילו מגמות אתם מזהים כיום בשוק?

בורד: “הדבר שאנחנו הכי נרגשים ממנו, כמו רוב חברות ה- RF והמיקרו, הוא ה- 5G, עם ההגירה מתקשורת סלולר מהדור הרביעי  לדור החמישי. אנחנו מאוד פעילים בכך.  מדובר בסאב 6 גיגה, שזה יותר דומה למאפיינים של הדור הרביעי כיום מבחינת התדרים, עם גלים מילימטריים של 28 ו- 39 גיגה הרץ. זה מאוד מרגש עבורנו וגם עבור התעשייה. זה מאוד מהפכני. אנו גם מעורבים מאוד בטכנולוגיה ושירותים מבודלים כדי לשרת הפעלות  DASH של מערכות הדור החמישי”

שייפר מוסיף כי “התפתחות נוספת מתרחשת בעולם התעופה והביטחון עם תקשורת מכ”מ. טכנולוגיה מרכזית בשימוש מכ”מ היא טרנזיסטורים – פאוור אמפליפייר – שם GAN  הייתה טכנולוגיה מרכזית ומובילת המגמה – גם עבור תעשיית התעופה והביטחון כולה אבל במיוחד עבוד עבור תקשורת מכ”מ.  GAN משמשת אותנו זמן ארוך, ואנו מקדמים חדשנות לא מעטה סביב GAN (גליום ניטריד – Gallium nitride)”.

אילו פתרונות יש לכם בתחום?

“אנו מציעים פתרון שיכול להחליף חלק מהטכנולוגיות הוותיקות, עם יתרונות מסוימים – כגון  יעילות של GAN מביא למשחק, וכן חיבור למערכות מסורתיות. זה  חלק חשוב בפעילות Macom – יש עניין רב מצד לקוחות במיוחד כאן בישראל בטכנולוגיית GAN כי יש כאן תעשייה חזקה של תעופה, חלל וביטחון. היינו במשך זמן רב ספק חשוב עבור לקוחות אלה, שהם חדשניים מאוד, והם מחפשים חברות שמקדמות חדשנות ו- Macom משחקת כאן תפקיד חשוב”, מוסיף שייפר.

האם אתם פונים גם לשוק האזרחי?

בורד: “יש לנו טכנולוגיות מהפכניות וחדשניות מאוד, שמספקות לשוק יכולות, בין אם במגזר התעופה וחלל או בדור חמישי של תקשורת או תקשורת באופן כללי. אנחנו פעילים בתוכניות כמו one web ו- North orbit satellite deployment לקישוריות לרוחב כדור הארץ – לחבר את כולם, ויש לנו טכנולוגיות חיוניות לייצור המערכות האלה. דיברנו על אות גדול – אנחנו מעורבים גם באות קטן.  כמו שמרקוס ציין המסורת שלנו היא בשוק החלל והתעופה, אבל יש לנו  גם חלק חשוב בשוק האזרחי. אנחנו ספקים של רכיבי Mimic, מיקרוגל מונוליתי , מעגלים משולבים, ZG, SOI. טכנולוגיות רבות. כל טכנולוגיה שדרושה כדי לספק מוצרים מבודלים”

“אנחנו מהספקים הגדולים בעולם של דיודות RF, מוצר שמבדל אותנו מאוד מבחינת IP וטכנולוגיה שיש לנו ואין לאף אחד אחר. כשאתה משלב את כל אלה, בשילוב האות החזק, בשילוב הדיודות, במסגרת כל רכיב Mimic שאנו צריכים להשתמש בו, זה עוצמתי מאוד, ומספק ערך אמיתי ובידול לשוק וללקוחות שלנו”, מסכם בורד.

בתמונה: Markus Schaefer- Sales Director EHEA, MACOM, Graham Board- Senior Director, RF&Uw Business Group, MACOM

 

תגובות סגורות