חדשות היום

אינטל היא המשקיעה הרב-לאומית הגדולה בישראל

  • אינטל מפרסמת נתונים כלכליים לסיכום השנה החולפת ולרגל ציון 50 שנה לחברה העולמית ו-70 למדינה
  • היקף הייצוא של החברה בשנה החולפת עומד על 6 מיליארד דולרים
  • אינטל ישראל מעסיקה כיום 11 אלף עובדים ועוד כ-1,000 עובדי מובילאיי, שנרכשה על ידי אינטל
  • בעשור האחרון אינטל קנתה סחורות ושירותים מספקים ישראלים מקומיים בהיקף של 10 מיליארד דולר וייצאה בכ-50 מיליארד דולר

בשנת 2017 הגדילה אינטל ישראל את היקף העסקת העובדים בישראל. מנתוני סיכום השנה של חברת ההיי טק הגדולה בישראל, עולה כי בסיום שנת 2017 העסיקה אינטל ישראל כ-11 אלף עובדים ועוד כ-1,000 עובדי מובילאיי, שנרכשה השנה על ידי אינטל. היקף הייצוא של החברה בשנה החולפת עומד על 3.6 מיליארד דולרים.

אינטל מציינת בשנת 2018 50 שנה להקמתה, יחד עם 70 שנה למדינת ישראל. אינטל ישראל גאה בתרומתה הכלכלית למדינת ישראל. לאורך השנים החברה ייצאה מישראל בכ-50 מיליארד דולר. בנוסף, ענקית הטכנולוגיה היא המשקיעה הרב-לאומית הגדולה ביותר בישראל, עם השקעות ורכישות בהיקף של 35 מיליארד דולר. בעשור האחרון אינטל קנתה סחורות ושירותים מספקים ישראלים מקומיים בהיקף של 10 מיליארד דולר.

“עברנו שנים נהדרות ביחד ואנחנו מצפים להמשיך לשלב כוחות עם מדינת ישראל, ליצירת עתיד משותף ומדהים”, בירך יניב גרטי, מנכ”ל אינטל ישראל. “אינטל מובילה את תעשיית ההיי-טק של ישראל עם פיתוח וייצור טכנולוגיות חדשות, שמציבות את ישראל על מפת ההייטק העולמית ותורמות רבות להובלה האסטרטגית של אינטל העולמית”.

“במקביל להמשך חיזוק פעילות הייצור חיזקנו מאוד את מרכזי הפיתוח שלנו, ובשני התחומים המשכנו לצמוח ב-2017”, הוסיף גרטי. “השקנו את הדור ה-8 של מעבדי Intel Core שפותחו בישראל, חנכנו מרכז פיתוח AI חדש ופתחנו מרכז סייבר חדש. השנה הייתה יוצאת דופן, כשאינטל רכשה את מובילאיי והפכה את ישראל למרכז העולמי של אינטל לרכבים אוטונומיים”.

בשנה האחרונה נמשכו תהליכי שדרוג המפעל בקריית גת, בהשקעה של 6 מיליארד דולרים לטכנולוגיית הייצור המתקדמת בעולם. גם במהלך העבודות אינטל נותרה אחת היצואניות הגדולות במשק הישראלי.

“מפעל אינטל בקריית גת הוא מופת של תעשייה וטכנולוגיה גבוהה”, התגאה דניאל בן עטר, מנכ”ל פעילות הייצור של אינטל ישראל. “בזכות העובדים שלנו, שהם הטובים ביותר בשוק, אנחנו מצליחים לעמוד ביעדים שבתחילה נראו כמעט בלתי אפשריים, והכנת המפעל לייצור לטכנולוגיה המתקדמת מתבצעת בצורה מצויינת על ידי העובדים המדהימים שלנו. אני צופה שגם בשנים הקרובות נמשיך להוביל בתחום ייצור מעבדים ומוצרים אחרים של אינטל, המתקדמים בתחומם בתעשייה”.

“אינטל ממשיכה במימוש החזון האסטרטגי שלה כחברת Data וכבר כיום המעבדים שהחברה מפתחת מאפשרים לנתח, לאחסן ולהפיק מסקנות חכמות על בסיס בינה מלאכותית”, אמרה קרין אייבשיץ סגל, מנכ”לית מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. “ב-2017 המשכנו להוביל בתחומי המעבדים והתקשורת והעמקנו את תחום ה-AI באינטל ישראל, דבר המבטא את המיקודים החדשים שעליהם שמה החברה את יהבה. מרכזי הפיתוח של אינטל ישראל מעסיקים כיום כ-7,000 עובדים ב-3 מרכזי פיתוח מרכזיים בחיפה, פ”ת וירושלים, ואני מאמינה שגם ב-2018 מרכזי הפיתוח ימשיכו לתת תרומה אדירה לאינטל העולמית ולהיי-טק הישראלי בזכות הכשרון העצום של העובדים”.

במהלך שנות קיומה של אינטל, התרומה הכלכלית והחברתית שלה לישראל הייתה אדירה”, התגאתה בלה אברהמס, סמנכ”לית קשרי ממשל, תקשורת ואחריות חברתית. “אינטל מהווה מודל לחברה עסקית בעלת אחריות חברתית מפותחת במגוון רחב של פעילויות. כ-4,000 עובדים התנדבו השנה בקהילה, ואנו גאים להיות שותפים במהפיכה שמחוללת התוכנית לעידוד לימודי מתמטיקה ומדעים. מלבד זאת אנו עוסקים בדאגה לאיכות הסביבה, שילוב אוכלוסיות מגוונות, קידום נשים בהיי-טק ועוד”.

 

תגובות סגורות