חדשות היום

חממת נילסן השקיעה 14 מיליון שקל במיזמים ישראלים

החממה וקרן ההשקעות נילסן אינובייט השקיעה 14 מיליון שקל במיזמים ישראלים. ההון חולק בין מיזמים שקיבלו את השקעתם הראשונה המשמעותית ומיזמים שקיבלו השקעת המשך בסבבים גדולים יותר בהן נילסן לקחה חלק. חמשת המיזמים החדשים שנכנסו לחממה בסבב ההשקעות הם:

BrainVu, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לנתח את מצבו המנטלי והרגשי של האדם מרחוק ללא מגע פיזי. הטכנולוגיה פותחה בשיתוף עם הטכניון ומאפשרת למחשבים ולרובוטים לייצר אינטקרציה מותאמת רגשית, כדי לשפר את התקשורת בין רובוטים לבני אדם על ידי התאמת תוכן ומידע למצבו הרגשי והמנטלי של האדם מולם.

Enerjoy שפיתחה כלי לניהול מוטיבציית עובדים, על ידי יצירת רגעים בעלי משמעות בחוויית העבודה היום יומית של כל עובד. הטכנולוגיה מנתחת את התנהגויות העובדים ברציפות כדי לאתר הזדמנות לאפשר לכל עובד לחוות הצלחה במהלך שגרת עבודתו וכך לשפר את פרודוקטיביות הארגון.

Package.AI היא מערכת המשלבת צ׳טבוט ובינה מלאכותית לטיפול בשילוח ולוגיסטיקה לצרכן. הצ׳טבוט מתקשר עם הצרכן לתיאום זמנים נוחים לקבלת משלוח ויעילים לחברה. לאחר שהוסכם על חלון זמן, המערכת מיידעת את הצרכן במיקום הנהג ומאפשרת לבצע שינויים עד הרגע האחרון. המערכת משלבת את נקודות החלוקה במסלולים קיימים במטרה להוריד עלויות ולהעלות את מהירות השירות.

Stamp.ee מאפשרת למותגים לייצר מבצעים לצרכן הסופי, גם אם המוצר נקנה דרך משווקים קטנים כמו מכולות וקיוסקים. כיום חברות גדולות מתקשות להפעיל מבצעים בנקודות מכירה בודדות כפי שהן עושות ברשתות שיווק גדולות, כי אין להן יכולת לנהל את כל נקודות השיווק בשטח. הטכנולוגיה משמשת מותגים להוספת ברקוד לחשבונית, שסריקתו בטלפון הנייד של הצרכן מאפשרת למותג להפקיד כסף חזרה בחשבון הבנק של הצרכן בגובה ההנחה שרוצים להעניק לו.

Xenia היא פלטפורמה לתכנון אדריכלי במודל SaaS, המייצרת באופן אוטומטי תכניות רצפה לחללים מסחריים, במטרה שעיצוב החלל ישפיע באופן ישיר על היקף המכירות. המערכת מקבלת נתונים טכניים ומידע על העדפותיו של המתכנן, ומציעה מספר אפשרויות תכנון.

לדברי דב ירקוני, מנכ”ל נילסן אינובייט: “אנו מבצעים את השקעת ההון במיזמים בשלביהם התחלתיים, כדי לאפשר ליזמים להפוך רעיון מוצלח לחברה היוצאת לשוק ומשרתת לקוחות ראשוניים. בנוסף נילסן העולמית המתמחה בתחומי המדיה והקמעונאות מעניקה ליזמים הדרכה אישית בפיתוח המוצר, ופורסת בפניהם את הרשת העסקית הבינלאומית שלה, בחיבור ללקוחות ושותפים עסקיים.”

החממה הטכנולוגית וקרן ההשקעות נילסן אינובייט פועלת משנת 2013 מפארק התעשייה בקיסריה ותמכה עד היום ב-22 מיזמים. החממה מנהלת 35 מיליון דולר בנוסף לקרן השקעות המשך במיזמים, כאשר 80% מהחברות בהן השקיעה גייסו גם גיוסי המשך.

מתחילת פעילותה רשמה החממה שני אקזיטים שנמכרו בסכום כולל של יותר מפי 6.5 מסך ההשקעה בהם. הסטארט-אפ הישראלי vBrand, המנתח פרסום בשידורי ספורט, החל את דרכו בחממת נילסן עם השקעה של 2.2 מיליון דולר ונרכש על ידי נילסן. בנוסף חברת קרוסנס, שפיתחה טכנולוגיה למדידת פעילות דיגיטלית של צרכנים, נרכשה על ידי ענקית הסקרים טולונה ומרבית הסכום הופנה למייסדים.

תגובות סגורות