חדשות היום

מנכ”ל אוטוטוקס: “היעדר תיאום בין כלי רכב אוטונומיים לכלי רכב מאוישים עלול להכשיל את חזון המכונית ללא נהג”

היעדר תיאום בין כלי רכב אוטונומיים לכלי רכב מאוישים עלול להכשיל את חזון המכונית ללא נהג, כך אומר חגי זיס, מנכ”ל חברת אוטוטוקס הישראלית, המתמחה במניעת תאונות באמצעות שימוש בטכנולוגיית (DSRC V2X (Dedicated Short Range Communications Vehicle-to-Everything. זיס, המשתתף השבוע בתערוכת Automobili-D בדטרויט, יישא דברים בנושא ביום ד’ (17.1) תחת הכותרת “מניעים את עתיד כלי הרכב המקושרים”.

לדברי זיס: “בעיית התיאום בין כלי רכב אוטונומיים לכלי רכב מאוישים חייבת להדאיג מאד את קובעי המדיניות ואת תעשיית הרכב. מקבלי החלטות חייבים לקדם טכנולוגיות רכב שימנעו תאונות ויצילו חיים. פתרון בעיית התיאום יהיה אחד האתגרים המרכזיים של תעשיית הרכב בשנים הבאות. רבים בתעשייה קופצים בדמיונם לנקודת הזמן שבה כל כלי הרכב בכבישים יהיו אוטונומיים, אבל לא כולם שמים לב לאתגרים העצומים בתקופת המעבר הארוכה, שבה רוב כלי הרכב יהיו מאוישים ואנחנו נצטרך לשלב בכבישים שלנו כלי רכב אוטונומיים”.

לדבריו, “לבעיית התיאום יש ביטויים רבים, אבל שני נושאים מרכזיים מדגימים עד כמה הבעיה חמורה. הנושא הראשון הוא העובדה שתאונות בין כלי רכב אוטונומיים לבין כלי רכב מאוישים כבר התרחשו. שנית, קיים קושי מובנה מצד נהגים אנושיים להבין כלי רכב אוטונומיים וקושי של כלי רכב אוטונומיים להבין נהגים אנושיים. מעבר לעובדה שנהגים אנושיים נלחצים כשהם רואים כלי רכב אוטונומי, נהגים אנושיים עלולים לשנות נתיב באופן פתאומי, לקחת זכות קדימה שלא מגיעה להם או לעבור באור אדום באופן שמקשה על כלי רכב אוטונומיים לצפות אותו ולהגיב לו. בהקשר זה, חשוב להבין ששילוב של טכנולוגיות V2X מבוססות תקשורת DSRC יכול לפתור את בעיית התיאום ההרמוני בין רכבים אוטונומיים למאוישים. אנחנו באוטוטוקס ממלאים תפקיד מפתח בהתמודדות עם אתגר זה. במטרה לתמוך במהלך זה ולממש את חזון הרכב האוטונומי, חשוב להניח תשתית של חקיקה ורגולציה, אשר יחד עם טכנולוגיות נוספות יבטיחו שהשילוב של כלי רכב אוטונומיים בכבישים שלנו ימנע תאונות במקום לגרום תאונות”.

בשנה שעברה הכריזה אוטוטוקס על סבב גיוס הון של 40 מיליון דולר, שאותו הובילה זרוע ההשקעות של ענקית הרכב טויוטה, Mirai Creation Investment Fund. אוטוטוקס משתפת פעולה עם כמה שחקני מפתח בתעשיית הרכב, ביניהם שיתוף פעולה עם ענקית מערכות הרכב היפנית דנסו שתשלב את מערך השבבים של אוטוטוקס בתוך פלטפורמת ה-V2X שהיא מספקת ליצרני רכב, ועם חברת Bosch, עמה אוטוטוקס מבצעת פרויקט משותף לפיתוח טכנולוגיית תקשורת למניעה של תאונות אופנועים (Bike-to-Vehicle – B2V).

אוטוטוקס תציג בביתן CC06 בתערוכת Automobili-D בין ה-14 בינואר ל-21 בינואר.

מאוחר יותר החודש, בין ה-24 בינואר ל-26 בינואר, אוטוטוקס תשתתף בכנס SAE, פורום המפגיש בין גורמי ממשל לתעשיית הרכב בבירה וושינגטון D.C..

תגובות סגורות