חדשות היום

על רקע הודעתה של GLXP, עמותת SpaceIL מעדכנת היום : אנו ממשיכים בבניית החללית ומתכננים לשגרה במהלך 2018

עמותת ספייס אי אל מעדכנת  היום, כי היא ממשיכה בקידום הפרויקט במלוא המרץ תוך עמידה ביעד שהציבה לעצמה להנחית חללית כחול-לבן על הירח במהלך 2018, בכך תהפוך ישראל למדינה הרביעית בעולם שהצליחה להנחית חללית על הירח.

הפרויקט שמובילה SpaceIL הפך במהלך הדרך לפרויקט לאומי וחינוכי בעל חשיבות עצומה, המעמיד אתגר טכנולוגי מורכב עם משמעות אדירה לתעשיית החלל הישראלית ולהוכחת עליונותה הטכנולוגית של ישראל.

כזכור, תחרות Google Lunar XPRIZE הושקה לפני כעשור כמיזם המימון הפרטי הראשון להגעה לירח. התחרות  תגיע לסופה בסוף מרץ לאחר שאתמול, יום שלישי, פורסמה הודעה על סיום התחרות ללא זוכה, זאת לנוכח העובדה כי אף אחת מהקבוצות שהעפילו לגמר לא עמדה בלוחות הזמנים שהוגדרו על ידי המארגנים. בינואר 2017 העפילה עמותת      SpaceIL לשלב הגמר של התחרות ונותרה כפיינליסטיות לצד ארבע מתמודדות נוספות: Team Indus ההודית, Team Hakuto היפנית, Moon Express האמריקנית, ו- Synergy Moon הרב- לאומית. בכך הפכה ישראל לקרובה מתמיד להצטרפות לחוג היוקרתי של שלוש מעצמות העל, שהצליחו עד היום להגיע לירח: ארה”ב, בריה”מ לשעבר וסין. הקבוצה הישראלית הינה המתקדמת ביותר במרוץ להנחתת חללית על הירח והיחידה עם תאריך שיגור וודאי עד לסוף 2018.

 “XPRIZE foundation” המנהלת את התחרות, מסרה במסגרת הודעתה: “למרות סיום התחרות, בימים אלו נבחנות מספר דרכים להמשיך את התחרות ע”י .” finding a new title sponsor to provide a prize purse following in the footsteps of Google’s generosity

החללית נמצאת בשלבים מתקדמים, ולאחרונה אף הושלמו בהצלחה הבדיקות של מערכת ההנעה של החללית שמפותחות במפעל תעשיה אווירית.

תגובות סגורות