תאגיד Panasonic וחברת Trend Micro הודיעו כי יפתחו פתרונות סייבר סקיוריטי למכוניות

תאגיד Panasonic וחברת Trend Micro הודיעו על הקמת שותפות לפיתוח פתרונות סייבר סקיוריטי לגילוי ומניעת התקפות סייבר על מכוניות אוטונומיות ומכוניות מקושרות.

השותפות החדשה תאפשר הגנה מרבית למכוניות אוטונומיות ומכוניות מקושרות על ידי פיתוח פתרונות הגנה מפני חדירה זדונית ליחידות הקונטרול האלקטרוניות ( Electronic Control Units) שאחראיות בין היתר על ההאצה, ההיגוי והבלימה של המכוניות כמו גם להתקני המידע והבידור דוגמת מערכות הניווט והטלמטריה של המכוניות.

הסיכון בהשתלטות האקרים על מערכות ההיגוי והבלימה של מכוניות אמיתי. נקודות פגיעות נוספות מתגלות מידי יום והופכות פוטנציאליות לניצול לרעה מרחוק , לכן חשוב, היום יותר מתמיד, לא רק להתקין מערכות הגנה במכוניות אלא גם לבחון ולנתח התקפות חדשות על מכוניות על מנת ליישם את התוצאות בפיתוח אמצעי נגד יעילים כנגד התקפות אלו.

השותפות החדשה תציע את טכנולוגיית פאנאסוניק לגילוי ומניעה (Panasonics’ Control Area Network) ( CAN) יחד עם טכנולוגית הגנת ה- IOT  של Trend Micro . הטכנולוגיה של פאנאסוניק תוכל לגלות פקודות שאינן מאושרות ליחידת הקונטרול האלקטרונית של המכונית וטכנולוגיית הגנת ה-IOT של Trend Micro, שעושה שימוש בטכנולוגיות הגנת המודיעין הגלובלית של החברה, תוטמע במערכות המידע והבידור של המכוניות כך שתוכל לזהות התקפות דרך האינטרנט, המנצלות נקודות פגיעות. מתקפות שיזוהו משתי המערכות האלו יאספו במערכת ניתוח שתמוקם בענן שתמליץ על הצעדים שיש לעשות על מנת לחסום את ההתקפות.

שתי החברות שיעבדו במשותף על פיתוח פתרונות שיוכלו למנוע התקפת סייבר על מכוניות הודיעו כי הפתרונות יהפכו מסחריים בשנת 2020.

הארכיטקטורות שיפותחו במשותף הן:

  1. Electronic Control Unit) ECU) : מחשבים ששולטים במנוע או מערכת ההיגוי ההידראולית
  2. מערכות בידוריות : אפליקציות מידע ובידור שיהיו זמינות ברכב.
  3. מערכות טלמטריות: שירות ששולח ומקבל מידע אל ומאת הרכב
  4. CAN ( Control Area Network) : טכנולוגיה למניעה וחסימת התקפות סייבר המנטרת את התקשורת ל- ECU ומאתרת פקודות לא מאושרות ומסווגת אותם כלא חוקיות.
  5. פתרון IOT של Trend Micro : להטמעת התקנים חיצוניים לרכב על ידי שימוש בתקשורת IP המופעלים על ידי מערכת הפעלה פתוחה כגון Linux.
  6. נוזקות: כל הקשור למגוון מוצרי תוכנה מזיקים דוגמת וירוסים, וקודים זדוניים.

 

תגובות סגורות