חדשות היום

“הפחתנו את רעש הרצפה ב- 75%” טקטרוניקס דוחפת קדימה את גבולות האוסצילוסקופ

לפני שנה עשתה טקטרוניקס מהפך בשוק אוסצילוסקופים עם ה- MSO5, אבל היא לא נחה על זרי הדפנה ודחפה מעטפת הביצועים כדי לענות על הדרישות של הדור החדש עם DDR3 וביצועים מורכבים.

ב-2017 הפתיעה טקטרוניקס את השוק עם ה-MSO5, סוצילוסקופ חדש עם ממשק משתמש פורץ דרך ושבב ייעודי שסיפק ביצועים יוצאי דופן.

“השבב החדש סיפק לשוק חבילת תכונות שעוד לא נראה. סדרה MSO5 עשתה מהפך עם 8 ערוצים של 12 ביט בקצב של 6.25 גיגה כל אחד. הביצועים של אותו סקופ היו טובים יותר מבחינת רצפת רעש ו- ENOB (Effective Number of Bits)”, אמר אריאל פיידרוב, מנהל פיתוח עסקי של טקטרוניקס בישראל.

ההשקה של 2017 ענתה היטב על הציפיות של דור חדש של מהנדסים שרגיל לעבוד עם מסכי מגע באייפון ובאנדרואיד שלו. בתור ה”אייפון” של עולם ההנדסה, גם בטקטרוניקס המשיכו לפתח ברציפות את גבולות הביצועים, ושוב הפתיעה עם השקה נוספת של ה-MSO6, אשר נערכה באירוע מרשים במלון דניאל בהרצליה.

תמונה Series MSO mixed signal oscilloscope 6 :1

“ההשקה הקודמת הייתה מוצלחת מאוד, לא רק בישראל, גם באירופה, ארה”ב וסין. אנשים דיברו איתנו על תדרים גבוהים יותר עם אותם יתרונות”, אומר אריאל. “בהשקה השנה, 2018, מימשנו את מלוא היכולות של השבב. רוחב הסרט המידי גדל משמעותית ל8Ghz. כעת אנחנו מסוגלים לדגום, לא 6.25 גיגה עם 12 ביט, אלא 25 גיגה –25 מיליארד פעמים בשניה. עם עומק זיכרון של 250 מגה לערוץ. הייחודיות שלנו היא שאפשר להציג 30 אלף waveforms במסך אחד, וזה מאפשר ללקוחות למצוא סיגנלים והפרעות שלא ניתן היה למצוא לפני כן”.

“עם קצב ריענון המסך הגבוה ניתן לראות אנומליות שמתרחשות לעיתים רחוקות”, מוסיף חיסקי, מנהל מחלקת טקטרוניקס באיסטרוניקס. “זהו סקופ עם קצב הדגימה המהיר ביותר בשוק עבור 12 ביט”.

“זה חשוב בוולידציה של DDR3 הדורשת לפחות 6.7 גיגה הרץ לערוץ. אם בסקופים אחרים כשאתה מגיע לקצבים כאלה אתה מאחד בין ערוצים, כאן בכל ערוץ אתה יכול לקבל את רוחב הסרט ואת קצב הדגימה.הנדרשים”, אומר דוד חיזקי, מנהל מחלקת טקטרוניקס באיסטרוניקס.

את הדרישה ל-MSO6 החדש מזהים בטקטרוניקס בעיקר לאור צמיחת שוק האוטומוטיב והשוק הבטחוני: “השוק הביטחוני מאמץ את ה-High Speed שהיה נפוץ בעיקר במרכזי נתונים, והאוטומוטיב צריך להעביר יותר נתונים ברכב. שניהם מתחילים להשתמש ב-Ethernet ,DDR3 ובסטנדרטים של MIPI, ולכן הם צריכים את רוחב הסרט. הם גם מצפים מאותו ציוד לאמינות גבוהה ומדידה של אותות קטנים מאוד, והמכונה הזאת מעניקה להם את שניהם בסקופ שהוא בעצם Mid Range”.

חושבים על הפרטים הקטנים

כריסטוף מזור, מנהל לקוח בטקטרוניקס: “טקטרוניקס היא חברת סקופים בהתמחותה ויש לנו ניסיון 17 שנים בתחום. כמובן שאם חושבים על הסקופ המודרני, אפשר לדבר על מסך גדול ומסך מגע, אבל אצלנו מדובר במחשבה גם על הפרטים הקטנים. החל מההחלטה האסטרטגית להיפטר ממתגים עבור כל ערוץ, שזה הדבר הנפוץ עבור אוסציקלוסקופים בשוק, דרך ידידותיות למשתמש, ועד התכנון המכני. כך לדוגמא, בגלל הצפיפות של המכשור והצורך להזיז אותו, בדרך כלל תנועה לא רצויה של המכשיר תגרום לפגיעה בו. כאן הוספנו רגליים מכניות דינאמיות שמונעות פגיעות שכאלה. אלה דברים קטנים שהופכים את התכנון לשימושי מאוד – מעבר לצבעים והמסך”.

הפחתה של רצפת הרעש ב- 75%

ל- Analog Front End של ה- MSO6 התווסף שבב בשם Tech061 . זהו מגבר רחב סרט, עד 8 גיגה, שמספק רצפת רעש של 104 מיקרו וולט ב 4Ghz.

“הורדנו ב- 75% את הרעש מהאוסצילוסקופ הקודם, מסביר אריאל . “זה קריטי כאשר ה- Board שמייצרים כיום הופכים לקטנים ליותר, ועליהם יכול להיות מעגל Power, מעגל High-Speed וחיישנים אשר נמצאים קרוב אחד לשני. ה- Signal Integrity מושפע בעיקר ממעגלי ה DC2DC. בכדי לשפר את המעגל צריך להסתכל על אות עוצמתי ועל אות חלש באותה נשימה. בסקופ רגיל , האות החלש יהיה הרבה מתחת לרצפת הרעש. עם ה- MSO6 ורצפת הרעש הנמוכה נצליח לראות את האותות החלשים גם ליד מקור עוצמתי”.

בנוסף לשבב Tech61 הקפידו בטקטרוניקס לטפל בהפחתת הרעש גם ברמה המכנית: “הוספנו בידוד לכל הרכיבים זה שיפר את אמינות האות. שיפרנו משמעותית את מעגלי ההספק, שבדרך כלל מייצר את רוב הרעש. בנוסף, שופר הניתוב בתוך הסקופ. ניתן לראות שהפרדנו בין שני הערוצים, תכנון שמקטין את ה- Cross Talk למינימום. “, מוסיף אריאל.

תמונה Series MSO mixed signal oscilloscope 6 :2

קצב הדגימה הגבוהה והרעש הנמוך מאפשרים לטקטרוניקס להציג רזולוציה שלא נראתה לפי בשוק הצב”ד: “על ידי תהליך דסימציה אנחנו יכולים להציג 16 ביט שנדגמו ב- 625MSamples per second. זה היתרון הגדול של קצב דגימה התחלתי של השבב אשר עומד על GSamples per second 25 . בכל פעם שאתה עושה תהליך דסימציה אתה מקטין את קצב הדגימה. אם אתה מתחיל ב- 10Gs/s, על מנת להציג 16bit, הקצב הדגימה על המסך ירד ל פחות מ/200MS. אם MSO6 שדוגם ב- 25GS/s אתה יכול לראות 16bit בקצב של 625MS/s”, אומר אריאל.

בטקטרוניקס גם מציינים כי ה- MSO6 החדש משתמש באלגוריתמים המגיעים מהסקופים ב-High End לצורך Jitter Analysis. רוב היכולות של תוכנת ה DPOJET של טקטרוניקס ממומשות ב MSO6.

ממשק המשתמש לדור החדש ויכולות העיבוד של MSO6.

על בסיס ממשק המשתמש המתקדם ב- MSO6 ניתן להוסיף סטטיסטיקה, לבנות דוחות, ולשלוח אותם לגורם המתאים. במקום כמות גדולה של כפתורים, קיבלו בטקטרוניקס החלטה אסטרטגית להחליף את אותם בממשק המתבסס על צבעים הנותנים חיווי לערוצים הפעיל. בממשק עצמו כל המדידות נכנסות לדוחות מובנים, כולל אנליזות של פרוטוקולים, סטטיסטיקה של מדידות אנלוגיות, דיאגמות עין, הרמונות של ספקי כוח, ועוד.

“הלקוחות שלנו רגילים להשתמש במכשירים ניידים שלהם, ומצפים לחוויה דומה גם בסביבה העסקית. בסקופים רבים יש מסך מגע, אבל הוא בנוי כדי להחליף את העכבר והממשק נשאר דומה. במערכת חלונות לדוגמא, גם כשיש לך מסך מגע אתה לא משתמש בו וממשיך להשתמש בעכבר. זה מכיוון שהממשק לא נועד לכך. באוסצילוסקופ הגדלנו את המסך ל-15.4 אינץ’ עם HD מלא, והקטנו את כמות הכפתורים כאשר מסך המגע עונה על כל הצרכים בצורה ידידותית מאוד”, אומר אריאל.

“מכל חוויות המשתמש שראינו בארץ ובעולם, כשמהנדסים מתחילים לעבוד עם המוצר הזה הם מבינים מהר מאוד איך הוא עובד. זה מאוד חשוב כי זמן זה כסף, ומהנדסים עולים הרבה כסף. כל שעה ויום שאנחנו, כחברת צב”ד, יכולים לחסוך ללקוח שלנו – זה רווח נקי עבורו”, הוא מוסיף.

ציוד נלווה נלקח מה- High End

“כדי לתמוך בביצועים של המכשיר חייבים להשתמש ב-Probe שלא יהרוס את האות”, מדגיש אריאל את הסיבה לכך שפותחה עבור ה- MSO6 סדרת פרובים הייחודית TDP7700 שיובאה מסקופים מתקדמים יותר עם רוחב סרט רחב יותר.

הדבר ייצר אתגרים שונים, כגון ההתאמה של רוחב 8Ghz לכניסת קואקסיאלית: “הכנסנו תפסני מתכת על המחבר של ה-Probe כדי שיהיה אפשר להעביר 8Ghz ב Coax. כך אנו שומרים על אחידות עם הסקופים שכבר קיימים אצל הלקוחות, והם יכולים להמשיך להשתמש באותם ה-Probes”, מסביר אריאל.

כריסטוף מרחיב: “הבאנו טכנולוגיה שהוצגה ב-Probes המתקדמים לקצה הגבוה אשר מגיעים לרוחב פס של 20 גיגה. הם כוללים טיפ שמכיל את הפרמטרים, והדבר מייצר שרשרת מדידה רציפה. בנוסף, אנחנו יכולים לחבר ל-Probe אקססוריז, כגון מחבר ה-SMA שמספק לך קלט SMA נפרד. ה-Probe בנוי בטכנולוגיה שנקראת Tri Mode, שגם היא לקוחה מעולם ה-High End, והיא מאפשרת לך למדוד עם Probe אחד אות דפירנציאלי ואדמה.”

“בנוסף, הסקופ הזה, בדומה ל- MSO5, כולל Flex Channel – כאשר ה- Probe מחובר הוא מזוהה כ- Probe אנלוגי או דיגיטלי, ובאופן מיידי ערוץ אנלוגי בודד הופך ל-8 ערוצים דיגיטליים”, אומר כריסטופר. “הוא יכול לחבר מגביר, או כל תוסף חדש שטקטרוניקס תבנה בעתיד למכשיר הספציפי הזה. הוא גם גמיש מאוד, מכיוון שהוא יכול להפוך מכשיר של 4 ערוצים ללוגיק של 32 ערוצים. זה משהו שהוא ייחודי למשפחת ה-MSO החל מסדרה 5. עוד לא ראינו מישהו בשוק נוקט בגישה כזאת”.

ה- MSO משנה את הגדרת השוק

“הדרישות ממוצרי ה- Mid Range התרחבו מבחינת רוחב הפס. אם היינו רגילים לראות בקטגוריה הזאת מכשירים שתומכים ב- I2C, SPI וCAN. כעת יש דרישה לתמוך ב- DDR3, Ethernet ו MIPI. כשאתה מגיע לרמה כזאת של מורכבות אותות, אתה בדרך כלל פונה ל- Soldering, וה- Flex Tape שזמין ל- Probe הזה הוא פשוט מאוד ל- Soldering, הוא זול מאוד, ועומד בביצועים גבוהים מאוד. המגבר עם כל ה- S-paramerters נמצא קרוב מאוד למעגל ונותן לך ייתרון מכני – אתה יכול להכניס אותו למערכת מורכבות מבלי לפגוע בהן או באיכות המדידה”” אומר כריסטוף.

חיזקי מסכם: “הסקופ הזה יעצב מחדש את שוק הביניים. זהו דור חדש עבור טקטרוניקס, ובהחלט צפוי להגיע הרבה יותר בהמשך”.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות