חדשות היום

חברת מנטיס ויז’ן רוכשת את חברת הבינה המלאכותית הישראלית BrainVu

רכישה זו תאפשר למנטיס ויז’ן להוביל את תחום הסינרגיה בין אדם למכונה ליצירת תוכן תלת מימדי מבוסס רגשות

חברת מנטיס ויז’ן (Mantis Vision), המפתחת טכנולוגיות מתקדמות לצילום וחישה בתלת-ממד, מודיעה היום (ד’) על השלמת רכישת חברת הסטארטאפ בריין ויו BrainVu מהטכניון. בריין ויו עוסקת בבינה מלאכותית ומתמחה בזיהוי סמנים ביולוגיים דרך יישומי “ראיית מכונה” (Machine Vision), המסוגלת לזהות רגשות אנושיים בזמן אמת דרך מצלמות סמארטפון / מציאות רבודה / מציאות מדומה או מציאות מעורבת.

מנטיס ויז’ן הישראלית, מתמחה בפיתוח וייצור טכנולוגיות מתקדמות לצילום וחישה בתלת-ממד (3D) למגוון שימושים. החל במצלמות לסמארטפונים, מכשירי מציאות מדומה ורבודה, אולפני תלת-ממד מקצועיים, ועד לסורקי תלת-ממד ליישומים תעשייתיים. רק לפני מספר שבועות הודיעה החברה על שת”פ עם חברת שיאומי (Xiaomi) הסינית והטמעת מצלמת תלת-הממד שפיתחה בסמארטפון הדגל, ה- Mi8, מכשיר האנדרואיד הראשון המאפשר שימושי תלת-ממד.

חברת בריין-ויו הינה חברת סטארט-אפ מהטכניון המתמקדת בבניית פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, שבשימוש במצלמות סמארטפון או מציאות מדומה/רבודה, מסוגלת לחלץ סממנים פיזיולוגיים המצביעים על שינויים בפעילות המוחית של האדם, ומתוך כך להסיק מה מצבו הרגשי בזמן אמת. המוטיבציה של מנטיס ויז’ן ברכישת בריין-ויו טמונה ביכולות של החברה לזהות רגשות דרך עין המצלמה, שבשילוב עם מצלמת תלת המימד של מנטיס ויז’ן תאפשר השגת תוצאות מדויקות אף יותר.

בתוך כך, מנטיס ויז’ן מסמנת את כניסתה לתחום “כלכלת הרגשות” המתמקדת בחישה וניתוח של המצבים המנטליים של הצרכנים. ובכך היא מאפשרת התאמה אישית ואופטימיזציה של תוכן תלת-ממדי על מנת לייצר חוויות תלת מימד במציאות מעורבת המותאמות באופן מיטבי ללקוחות הקצה.

לדברי גור אריה ביתן, מייסד ומנכ”ל מנטיס ויז’ן: “השילוב של טכנולוגיית בריין-ויו עם זו של מנטיס ויז’ן תאיץ את חדירתינו לשוק על ידי יצירת תוכן תלת מימדי ומבוסס רגשות למכשירים חכמים. אנו נרגשים לצרף את בריין-ויו אלינו ולחשוף את יכולותיהם כחלק ממערך יצירת התוכן התלת מימדי של מנטיס ויז’ן. החברה תמשיך לפעול תחת השם בריין-ויו, חברה מבית מנטיס ויז’ן. אנו בחיפוש מתמיד אחר חברות חדשניות שיעצימו ויעשירו את מה שיש למנטיס ויז’ן להציע לעולם.”

לדברי פרופ’ מרים ריינר, מייסדת משותפת ומדענית ראשית של חברת בריין-ויו: “המחקר פורץ הדרך שנערך במעבדת המציאות המדומה והנוירו-קוגניציה בטכניון הוביל לגילוי של ספקטרום ייחודי של סמנים ביולוגיים-פיזיולוגיים בתנועת העין, אשר מאפשרות לנו לזהות שינויים בתהליכים קוגניטיביים המציינים מצבים של ערנות, תשומת לב, לחץ ומאמץ מוחי. מחקר זה היווה את הבסיס לייסוד חברת בריין-ויו”.

לדברי שי הילל, מייסד משותף ומנכ”ל חברת בריין-ויו: “אנו נרגשים להצטרף לחברה כה חדשנית, ולמנף את עמדתם בשוק תלת המימד הגלובאלי, דבר אשר יאפשר לנו להאיץ את החשיפה ותהליך האימוץ של טכנולוגיית קריאת הרגשות שלנו. אנו מבקשים להודות למשקיעי החברה בהובלת Nielsen Innovate, על התמיכה והאמונה ביכולות שלנו להפוך מחקר אקדמי למוצר חדשני ופורץ דרך”.

תגובות סגורות