חדשות היום

“הרובוט האנושי” הראשון בעולם ה YuMi – פיתוח של קונצרן ABB הגיע לישראל

ABB ישראל משיקה בימים אלו בישראל את ה YuMi. מדובר ברובוט האנושי הראשון בעולם שפיתוחו ארך מספר שנים. הרעיון בפיתוח הרובוט נולד ב2006 במחלקת המו”פ של קונצרן ABB העולמי לאור ניצני המהפכה התעשייתית הרביעית וכניסתם לשימוש של הטלפונים החכמים שדרשו בניית תהליכים גמישים יותר כמפתח לניהול חכם ויעיל.

ה YUMI הושק לראשונה ב 9 בספטמבר 2014. מדובר ברובוט בעל שתי זרועות, יכולת להרגיש ולראות ולעבוד בשיתוף פעולה עם בני אדם. הזרועות הכפולות המרופדות בטכנולוגיה חדשנית בעלות כוח חישה ועל כן מבטיחות את שלומם של העמיתים האנושיים. הבטיחות מובנית בתוך הפונקציונליות של הרובוט עצמו, כך שהוא יכול לעבוד ללא גדר בטיחות הקפית.

פירוש המילה  YuMi הוא קיצור של ‘you and me working together’ . הרובוט מסוגל לטפל בחלקים עדינים ומדויקים כמו טלפונים ניידים, לפטופים ועוד. * זוכה פרס הפדרציה העולמית לרובוטים על חדשנות והובלת התחום ב 2016.

הרובוט הוא גולת הכותרת שמצטרפת למחלקת הרובוטיקה שפתחה ABB ישראל לאחרונה. מחלקת הרובוטיקה מהווה מוקד רב-תחומי ומרכז ידע ופיתוח בתחום הרובוטיקה ומשמשת לשיווק רובוטים לתעשייה. למחלקה הצטרפו מהנדסים מומחים בתחום הרובוטיקה שמטרתם ללוות ולסייע ללקוחות בהטמעת המערכות המתקדמות.

מחלקת הרובוטיקה מציעה ללקוחותיה מגון רחב של פתרונות ברמות שונות, החל מאספקת הרובוטים עצמם, דרך חבילות מובנות הכוללות תוכנה וחומרה ועד תאים מושלמים לריתוך, צביעה וכדומה כפרויקטי מפתח. בימים אלה, מושק מרכז הדרכה והדגמה בישראל עם מגוון רובוטים מובילים בקטגוריות השונות.

על פי נתוני ה International Federation of Robotics, בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליה משמעותית  בכמות הרובוטים ברחבי אסיה כאשר בין 2010- 2016 הגידול ברכישת הרובוטים עומד על 9%  באמריקה ו- 5% באירופה.  נכון לפברואר השנה, מדובר על יחס הנע בין 74 רובוטים לכל 10,000 עובדים בממוצע ברחבי העולם.

רונן אהרון, מנכ”ל ABB ישראל, מציין: “אנו עומדים בעיצומה של מהפכה בתחום האוטומציה. התעשייה העולמית נמצאת בתהליכים מתקדמים של שילוב מערכות חכמות ורובוטים, אשר יביאו לעליית התפוקה ופריון העבודה. אם ישראל לא תשכיל לעודד שילוב של רובוטים בתהליכי הייצור, אנו עתידים לראות כי חלק לא מבוטל ממפעלי הייצור המקומי יסגרו עקב חוסר יעילות ועלויות יצור גבוהות. ABB ישראל זיהתה את הצורך בשילוב רובוטיקה בתעשייה המקומית ורואה חשיבות לאומית בפתיחת המחלקה הישראלית לרובוטיקה אשר תהווה מרכז ידע וסיוע לתעשייה הישראלית בדרכה להעלאת הפריון”.

העולם נמצא במרוץ אחר המהפכה הרביעית בתחום האוטומציה ומצוי בתהליך פיתוח וייצור מואץ של רובוטים לתחום התעשייה כאשר הדור הבא בתחום זה הינו רובוטים המסוגלים לבצע מטלות חדשות בסביבה מורכבת, לא מוכרת וכן לקיים אינטראקציה עם בני אדם.

מחקרים מראים כי תוך שני עשורים, יעלם היתרון הקיים לחברות בהעסקת כח עבודה זול עקב כניסת והתחזקות הרובוטים בתעשייה. מסיבה זו ניתן לראות כי רובוטים נכנסים בצורה מרשימה כיום גם למדינות הנחשבות למקור כח עבודה זול (כיום כל רובוט רביעי בעולם מותקן בסין).

חברת  ABB העולמית הינה חלוצה בתחום הרובוטיקה ומובילה באספקת רובוטים לתעשייה, מערכות תוכנה לרובוטים, ציוד משלים ומתן פתרונות להטמעת המערכות בסביבת העבודה. עד כה, החברה העולמית הטמיעה יותר מ 330,000 רובוטים. בנוסף, השיקה החברה לאחרונה את הרובוט הראשון המותאם לסביבה אנושית ודינאמית, ה YuMi.  רובוט מוביל בתחומו, זוכה פרס הפדרציה העולמית לרובוטים על חדשנות והובלת התחום ב 2016.

ההודעה על פתיחת מחלקת הרובוטיקה מצטרפת להודעה של קונצרן ABB העולמי על השלמת רכישת החטיבה התעשייתית של GE. עלות העסקה עומדת על  2.6מיליארדדולר. העסקה ממצבת את החברה כמספר 2 ברמה הבינלאומית בתחום פתרונות חשמל לכל התעשיות. בנוסף, הרכישה מרחיבה את הנגישות של ABB לצפון אמריקה.

הרכישה מצטרפת לפרסומם של דוחות כספיים נהדרים לרבעון השני של 2018. על פי דוחות אלו ניתן לראות גידול של 30% ברווח הנקי של החברה ל 681 מיליון דולר, גידול בהזמנות בסך של 8%, תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של 1,010 מיליון דולר  ו EBITA 13%.

מנועי הצמיחה של החברה הם בתחום הרובוטיקה ותחום הפתרונות הדיגיטליים וגם בישראל מדובר בשני מנועי צמיחה מרכזיים.

תגובות סגורות