התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק להשבחת מערכות יירוט נ”מ בהיקף של 550 מיליון דולר למדינה באסיה

התעשייה האווירית הודיעה היום כי חתמה על עסקה עם צבא היבשה של מדינה באסיה לאספקת מערכות “לוכד שחקים” בהיקף כולל של 550 מיליון דולר.

מערכת ‘לוכד שחקים’ הינה מערכת שליטה ובקרה למערכת יירוט נ”מ שהופכת את מערכות הנשק להגנה האווירית הוותיקות של הלקוח למערכות מדויקות ואפקטיביות באמצעות יכולות שליטה ובקרה מתקדמות והיתוך מידע המתקבל מסנסורים רבים ביניהם מכמ”י חיפוש ובקרת אש וסנסורים אלקטרו-אופטיים מתקדמים מבית התעשייה האווירית וחברת הבת אלתא. מערכת השו”ב מספקת נתוני מטרה מדויקים עבור אמצעי היירוט ומנהלת את תהליך איתור האיום והירי בדרך יעילה ואופטימלית בהתאם לסוג המטרה. המערכת שפותחה בתעשייה האווירית ומיועדת לספק הגנה אווירית לטווח קצר לכוחות הצבא, מפקדות, בסיסים ונכסים בעלי חשיבות אסטרטגיות מול מגוון גדול של איומים מהאוויר באמצעות שליטה על תותחים.

טרם החתימה על העסקה בוצעו בהצלחה מספר רב של ניסויים מבצעיים של המערכת בהם הוכחו יכולותיה אל מול מגוון מטרות. העסקה נחתמה במסגרת התמודדות במכרז בינלאומי בו השתתפו מספר חברות ביטחוניות מובילות בעולם.

בועז לוי, סמנכ”ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל: “אנו מודים ללקוחותינו על האמון הניתן במערכת ובהצעה הייחודית שפותחה לטובת הדרישות המבצעיות, מדובר בפתרון מערכתי ייחודי שפותח בתעשייה האווירית על בסיס דור העתיד של עולם ההגנה האווירית לטווח קצר מאוד. מערכת ‘לוכד שחקים’ משלבת מספר מתודולוגיות יירוט אווירי שונות ומביאה לידי ביטוי את יכולותיה הנרחבות של התעשייה האווירית בתחום ההגנה האווירית. המערכת, שנמכרה במסגרת חוזה זה עושה שימוש בתותחים להגנה אווירית ומתוכננת לנהל גם טילים קצרי טווח ומערכות ליירוט לייזר”.

מערכת “לוכד שחקים” מצטרפת לקו העסקים שמוביל מפעל טילים בחטיבת טילים וחלל של התעשייה האווירית הכולל מגוון מערכות חימוש מדויק, חימוש משוטט, מערכות הגנה ותקיפה ועוד.

 

תגובות סגורות