חדשות היום

חברת הסטרטאפGrid4C המספקת פתרונות בינה מלאכותית עבור מגזר האנרגיה גייסה 5 מיליון דולר הסיבוב הובל ע”י קרן ICV המייצגת את ענקית האנרגיה ENGIE וחברות אנרגיה מובילות באירופה ובאסיה

חברת הסטארטאפ Grid4C, המספקת פתרונות בינה מלאכותית עבור מגזר האנרגיה, הודיעה על סבב גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי ICV, קרן הון סיכון המייצגת את ענקית האנרגיה ENGIE ועוד חברות אנרגיה מובילות באירופה ובאסיה. בסבב הגיוס השתתפו גם הקרנות iAngels  ו AxessVentures.

Grid4C הוקמה ב-2013 ע”י היזמית ד”ר נועה רושין-רימיני, במטרה לענות על האתגרים החדשים העומדים כיום בפני יצרני וספקי חשמל, ומציעה מערכות תוכנה המושתתות על אלגוריתמים של בינה מלאכותית, המאפשרות לנתח את כמות הנתונים המסיבית המגיעה ממונים חכמים של חשמל ומכשירים חכמים, על מנת למקסם את יעילות התפעול, השליטה והבקרה של יצרני וספקי החשמל, ולספק לצרכני החשמל פתרונות ערך מוסף.

חברת Grid4C מדורגת במקום הראשון בתחום פתרונות בינה מלאכותית עבור שוק האנרגיה ע”י חברות אנליסטים כגון GTM Research ו Navigant Research ונחשבת למובילה בתחומה. החברה עובדת כיום עם יצרני וספקי חשמל הגדולים בעולם, כגון ENGIE, Centrica, China Light & Power ועוד, מנתחת מליארדי נתוני IoT מ4 יבשות, ומייצרת מליארדי תחזיות מידי יום. Grid4C נבחרה כשותפת פתרונות הבינה המלאכותית על ידי ספקיות המונים החכמים המובילים בעולם, כגון Landis+Gyr ו Honeywell, וכיום האלגוריתמים שמפתחת יושבים בתוך המונים החכמים עצמם, בקצוות רשת החשמל החכמה (Grid Edge), מה שמאפשר ביצוע תחזיות ברמת גרנוליריות גבוהה יותר ובזמן אמת, על מנת לספק התראות על תקלות ובעיות ברשת החשמל או אצל צרכני החשמל, ולבצע אופטימיזציה בין מקורות ייצור אנרגיה מתחדשת ובין אספקה לביקוש החשמל.

ד”ר נועה רושין-רימיני, מייסדת ומנכ”לית Grid4C ומומחית בתחום בינה מלאכותית מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב: “העובדה שמשקיעים אסטרטגים בתחום האנרגיה כגון  ICV, המייצגת את ענקית האנרגיה ENGIE ועוד חברות אנרגיה מובילות באירופה ובאסיה, הובילו את סבב ההשקעות הנוכחי, מהווה חיזוק נוסף להכרה לה אנו זוכים מצד השוק, בזכות פתרונות הבינה המלאכותית המובילים שלנו, העונים על האתגרים עימם מתמודדים יצרני וספקי האנרגיה בכל העולם, הן בצד התפעולי והן בצד השיווקי”. “כללי המשחק בשוק החשמל העולמי השתנו” היא מוסיפה. “כיום, בעקבות עליית השימוש באנרגיה מתחדשת, וחדירת טכנולוגיות חדשות להתייעלות אנרגטית ולאגירת חשמל, נוצר מצב שהזרימה של החשמל ברשת היא רב כיוונית, ויכולה לזרום מכל נקודה לכל נקודה ברשת. התוצאה היא אתגר מורכב באיזון בין אספקה לביקוש החשמל, וקושי בחיזוי הדרישה.  נוסיף לכך את תהליך הדה-רגולציה בשוק החשמל, שמעלה את הצורך של יצרני וספקי החשמל להתקרב ללקוחות שלהם, להציע להם שירותי ערך מוסף, להציע להם מחירים ותכניות התייעלות מותאמים אישית ולמנוע נטישה, ואנו מקבלים שוק שעובר מהפיכה וזקוק לפתרונות חדשניים. מהצד השני של המשוואה הזו, ישנה הזדמנות גדולה, בדמות כמות אדירה של נתוני IoT ברזולוציה גבוהה, המגיעים ממונים חכמים, ממערכות ניהול בניינים, תרמוסטטים ומכשירים חכמים. הנתונים הללו הם חומר הגלם שלנו, מהם, באמצעות פיתוח אלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית, אנו מייצרים אנליזות ותחזיות מדוייקות ברזולוציה גבוהה. התחזיות הללו הן קריטיות עבור יצרני וספקי החשמל, בבואם להתמודד עם האתגרים החדשים העומדים בפניהם. כיום אנו עובדים עם ספקי החשמל הגדולים בעולם, מנתחים מיליארדי נתוני IoT מארבע יבשות, ומייצרים מהם ערך רב עבור לקוחותינו.”

מאיר יוקלס, מייסד ושותף בקרן ICV: “אנו מאמינים שפתרונות הבינה המלאכותית המובילים של Grid4C ימשיכו לפרוץ את הדרך בשוק האנרגיה ברמה העולמית כפי שקורה בתחום הבינה המלאכותית במגזרים אחרים”.

סבב ההשקעה הנוכחי ישמש את Grid4C להרחבת הפרישה העולמית שלה, וכן להעשרת והעמקת פתרונות הבינה המלאכותית שהיא מפתחת, כאשר נתוני ה IoT הופכים ליותר גרנולריים, והאלגוריתמים עוברים לביצוע התחזיות בזמן אמת בתוך המונים החכמים והסנסורים עצמם, בקצוות רשת החשמל החכמה (Grid Edge).

תגובות סגורות