סילבן אדמס, איש העסקים והפילנתרופ שעומד מאחורי מרוצי האופניים “ג’ירו- דה איטליה”, חובר לפרויקט החללית הישראלית הראשונה לירח של עמותת SpaceIL ששיגורה צפוי בתחילת 2019

עמותת SpaceIL הודיעה היום (ב’), כי המיליארדר ואיש העסקים הקנדי סילבן אדמס, הידוע כמי שהביא לישראל את מרוץ האופניים “ג’ירו דה איטליה”, חובר לפרויקט הנחתת החללית הישראלית הראשונה על הירח ותרם לעמותה חמישה מיליוני דולרים.

אדמס הכריז על תרומתו במסגרת סיור מיוחד, שנערך בתחילת השבוע במפעל חלל שבתעשייה האווירית שם מתבצעת הרכבת החללית. בסיור השתתפו נשיא העמותה מר מוריס קאהן, המנכ”ל, ד”ר עידו ענתבי, ואנשי התעשייה האווירית. אדמס, המציין בימים אלו את יום הולדתו ה-60, אמר במעמד האירוע כי “תרומה זו לחיזוק תוכנית החלל הישראלית ולעידוד החינוך למצוינות ולחדשנות בקרב הדור הצעיר בישראל, היא המתנה הכי טובה שיכלתי לבקש לעצמי”.

עוד הוסיף אדמס: “אני מאמין כי שיגור חללית ישראלית ראשונה לירח יעניק השראה לילדי ישראל ויעודד רבים לפנות למקצועות של מדע וטכנולוגיה ובעיקר להאמין שהכל אפשרי”.

נשיא עמותת SpaceIL, מר מוריס קאהן, ציין: “אני מודה לסילבן אדמס על תרומתו הנדיבה למאמץ שלנו. הוא מצטרף במייל האחרון לקבוצה מדהימה של תורמים בעלי חזון משותף – להנחית חללית ישראלית ראשונה על הירח אנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת השיגור ואני מאמין שעצם הצטרפותו תסייע לנו לגייס את הכסף הנותר להשלמת המשימה השאפתנית שלנו”.

ד”ר עידו ענתבי, מנכ”ל העמותה, אמר: “אנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת השיגור וההכנות בעיצומן. צוותי SpaceIL והתע”א מתקדמים בסדרת הניסויים והבדיקות, המבוצעים במפעל חלל של התעשיה האווירית. במקביל, אנו מתגברים את הפעילות לקידום החינוך המדעי-טכנולוגי במדינת ישראל, לקראת השיגור. אנו מודים למר סילבן אדמס על תרומתו.

ענבל קרייס, סגנית מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית שנכחה גם היא בסיור הוסיפה: “אנו בתעשייה האווירית גאים בשותפות עם SpaceIL בפיתוח ובניית החללית. מדובר בהישג טכנולוגי אדיר המהווה חלק משמעותי ביכולות החלל האזרחי בישראל, שייעודו המשמעותי הוא בהשראה שמוקנית לדורות הבאים, ולעידודם לבחור לימודי טכנולוגיה ומדעים”.

מאז הקמתה של SpaceIL, הפכה המשימה להנחתת חללית ישראלית על הירח, לפרויקט לאומי ישראלי בעל ערכים חינוכיים, במימון כספי תורמים אליהם מצטרף אדמס, דוגמת: ד”ר מרים ושלדון אדלסון, סמי סגול, לין שוסטרמן, סטיבן גראנד ועוד. מי שלקח על עצמו את ההובלה להשלמת המשימה ורואה בה כשליחות, הוא הפילנתרופ ואיש העסקים מר מוריס קאהן שבחר לממן חלק משמעותי מהפרויקט בהיקף של כ-100 מיליון שקל ואף מכהן כנשיא עמותת SpaceIL.

באוקטובר האחרון הודיעו SpaceIL וסוכנות החלל הישראלית על שיתוף פעולה עם נאס”א, שיאפשר ל- SpaceIL לשפר את יכולת המעקב והתקשורת עם החללית לקראת הנחיתה על הירח, במהלכה ולאחריה.

התעשייה האווירית, שהינה בית החלל של ישראל, הנה שותפה מלאה לפרויקט מיומו הראשון. במהלך השנים נוספו שותפים נוספים מהמגזר הפרטי, חברות ממשלתיות ואקדמיה. הבולטים מבניהם: מכון ויצמן למדע, סוכנות החלל הישראלית, משרד המדע, בזק ועוד.

בתמונה מעלה: מימין סילבן אדמס ומוריס קאהן

תגובות סגורות