חדשות היום

כרומה, חברה טאיוואנית מובילה, תרכוש 20.5% אחזקה בקמטק במחיר של 9.5 דולר למנייה

חברת קמטק (נאסד”ק ובורסת תל אביב: CAMT), הודיעה היום כי כרומה Chroma Ate Inc. (TAIEX: 2360), ספקית מובילה של ציוד בדיקה ומדידה בדיוק גבוה, חתמה על הסכם מחייב לרכישת כ-20.5% ממניותיה של קמטק במזומן.

כרומה תרכוש 6,117,440 מניות קמטק מפריורטק, בעלת השליטה בקמטק, בעבור 58.1 מיליון דולר, ובנוסף קמטק תנפיק 1,700,000 מניות חדשות תמורת 16.2 מיליון דולר. סך המזומן הכולל שיתקבל בקמטק ופריורטק יסתכם ל-74.3 מיליון דולר, והינו מחושב על בסיס מחיר של 9.5 דולר למניית קמטק, אשר משקף פרמיה של 29% על מחיר הסגירה של מניית קמטק ב-8 בפברואר 2019. לאחר סגירת העסקה, תחזיק כרומה כ-20.5%, בעוד פריורטק תחזיק כ-24% מההון המונפק של קמטק.

הסכם הצבעה נחתם בין פריורטק לבין כרומה לפיו הצדדים יצביעו ביחד באסיפות בעלי המניות של קמטק. בהתאם להסכם ההצבעה, לאחר סגירת העסקה, כרומה תהיה זכאית למנות שני דירקטורים בדירקטוריון קמטק ופריורטק תהיה זכאית למנות שלושה דירקטורים.

בנוסף להשקעה, כרומה וקמטק נכנסו להסכם במסגרתו קמטק תאפשר לכרומה שימוש בטכנולוגיית הבדיקה התלת-ממדית שלה, תמורת תמלוגים ליישומים שאינם בתחומי המוליכים למחצה. כמו כן כרומה וקמטק הסכימו לשתף פעולה בפרויקטים פוטנציאליים בשוק המוליכים למחצה בהתבסס על הסינרגיות בין טכנולוגיות הבדיקה והמטרולוגיה שלהן.

העסקה צפויה להיסגר עד סוף הרבעון השני של 2019, בכפוף לאישור בעלי המניות של קמטק, וכן בכפוף לקבלת אישור מגופים רגולטוריים מסוימים וביניהם הוועדה להשקעות זרות בארה”ב (CFIUS) ונציבות טאיוואן להשקעות זרות מעבר לים (MOEAIC). כמו כן תלויה העסקה בתנאי סגירה מקובלים נוספים.

רפי עמית, מנכ”ל קמטק, אמר: “היום חתמנו על הסכמים בעלי חשיבות משמעותית בעבור קמטק, במסגרתם קמטק מוסיפה בעל מניות חשוב אשר יאפשר לה לחזק את נוכחותה באסיה באופן כללי ובמיוחד בטאיוואן. ביחד עם כרומה, נוכל למנף את יכולותינו הטכנולוגיות מעבר לשווקי המוליכים למחצה המסורתיים. אני גאה בהבעת האמון בטכנולוגיה שלנו ובמעמדנו בשוק מתאגיד אסיאתי מוביל, ואני בטוח כי זוהי התחלה של מערכת יחסים ארוכת-טווח וסינרגטית אשר תחזק את קמטק ואת כרומה.”

ליאו האנג, יו”ר ומנכ”ל כרומה אמר: “באמצעות ההשקעה והברית האסטרטגית הזו, נוכל למנף את טכנולוגיית האינטרפרומטריה באור לבן (WLI) שלנו הכוללת מספר יישומי בדיקה ומדידה לאובייקטים גדולים בדיוק גבוה, ולעשות שימוש בטכנולוגיית הבדיקה התלת-ממדית של קמטק. השילוב בין שתי הטכנולוגיות יחזק את יכולות המטרולוגיה של כרומה בתחום התלת-ממד וישרת מספר רב של תעשיות ויישומים הצומחים בקצב גבוה. אני בטוח כי מערכת יחסים זו תאיץ את הפיתוח הטכנולוגי של שני הצדדים ואת הצמיחה העתידית המשותפת.”

הנהלת קמטק תארח שיחת ועידה שתדון בתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2018 ב-13 בפברואר 2019 ותדון גם בעסקה הנ”ל.

תגובות סגורות