רשות החדשנות משיקה מסלול ייעודי לסטרטאפים שהוקמו על-ידי נשים: 75% מענק למו”פ למיזמים בבעלות נשים יזמיות

נעמי קריגר כרמי, מנהלת הזירה החברתית ציבורית ברשות החדשנות: “החדשנות הישראלית מפספסת פוטנציאל אדיר שיש ביזמיות. מנתונים, מחקרים ושיחות עם השטח למדנו שיש הרבה נשים שרוצות להוביל מיזמים טכנולוגיים אך נתקלות באתגרים נוספים על אלו של כל יזם מתחיל. התכנית הזו תעזור להם להגיע לאבן דרך של פיתוח מוצר וחברה, ובתקווה תעמיד עוד סיפורי הצלחה ודמויות לחיקוי לנשים רבות שיבואו אחריהן”

במסגרת המסלול שאושר, המימון למיזמים בבעלות נשים יזמות (לפחות 33% בעלות ותפקיד טכנולוגי ניהולי בחברה) יעמוד על 75% למענק מו”פ בשנה ראשונה ו-70% בשנה השנייה תקרת התקציב תהיה עד 2.5 מיליון שקל בשנה הראשונה ו-4.5 מיליון שקל בשנה השנייה. במסגרת המסלול תעניק רשות החדשנות גם חשיפה והדרכה ייעודית על כלל מסלולי רשות החדשנות לנשים תוך מאמץ ממוקד להביאן למיצוי כלי התמיכה העומדים לרשותן. מסלול התמיכה הייעודי ביזמות נשים הוא כלי למיצוי פוטנציאל החדשנות הטכנולוגית בכל חלקי החברה הישראלית.

מחקרים מצביעים על כך כי מיזמים טכנולוגים בהובלת נשים בישראל מהווים רק 8%  מכלל היזמות הטכנולוגית, בדומה למצב בעולם. אחוז המיזמים של נשים שהוגשו לרשות החדשנות בשנים 2017-2018 עומד על כ 10% מכלל הבקשות במסלול חברות מתחילות.

מועצת רשות החדשנות אישרה מסלול ייעודי לתמיכה מוגדלת במיזמים של נשים בשלב ההזנק. החלטת המועצה הינה צעד משמעותי לצמצום אי השוויון המגדרי והגדלת מספר הנשים – היזמות באקוסיסטם של היזמות, זאת לאור מחקרים המצביעים כי מיזמים טכנולוגיים בהובלת נשים בישראל מהווים רק 8% מכלל היזמות הטכנולוגית, בדומה לעולם. מטרת הרשות במסלול הייעודי הינה להכפיל את מספר היזמות הנתמכות על ידי הרשות תוך שנתיים.

מטרת המסלול היא לענות על תת הייצוג של נשים באקוסיסטם של היזמות ולסייע להן מול האתגרים המרכזיים העומדים בפני נשים  יזמות, גיוס כספים ממשקיעים ו- networking. התכנית, המיועדת לחברות מתחילות ופועלת במסגרת מסלול חברות מתחילות בזירת הזנק, מציעה מסלול הטבות ייחודי המצטרף למסלולים קיימים ברשות החדשנות לתמיכה באוכלוסיות בתת ייצוג באקוסיסטם של היזמות, מסלול לתמיכה ביזמות חרדים ומיעוטים.

התמיכה בנשים בכלל ובנשים  יזמות בפרט הינה חיונית על מנת לצמצם את הפערים בין נשים וגברים ,מנוף לשילוב נשים בתעשיית החדשנות והגדלת תרומתן לצמיחת המשק בכלל ובפרט לתעשיית ההיי טק.  מטרת המסלול כי הגדלת מספר המיזמים בהובלת נשים , חיזוק והצלחה של המיזמים והגברת היכולת של רשות החדשנות במיצוי פוטנציאל החדשנות מכל חלקי החברה הישראלית לטובת צמיחה כלכלית מכלילה ובת קיימא. המסלול מאפשר לחברות אלו לקדם מיזמים טכנולוגים חדשניים ולגייס השקעות מהשוק הפרטי.

תגובות סגורות