חדשות היום

אינטל מביאה את טכנולוגיית Thunderbolt לעולם כולו

המחשב הבא שלכם עם USB4 הולך להעביר קבצים הרבה יותר מהר בזכות טכנולוגיית Thunderbolt המפותחת בישראל. אינטל מודיעה היום כי תרמה ל-USB Promoter Group את פרוטוקול מפרט Thunderbolt המאפשר ליצרני שבבים אחרים לבנות שבבים תואמי Thunderbolt.

ההתלכדות של פרוטוקולי Thunderbolt ו-USB תשפר את התאימות למוצרים המבוססים על מחברים מסוג USB-C ותפשט את החיבור של התקנים שונים עבור הצרכנים. בהתאם, התקני 3 Thunderbolt יפעלו ביציאות מחשב 4USB ויהיו תואמים.

כיום יציאות מחשב עם 3 Thunderbolt מספקות Gbps40 Thunderbolt  (מהירות כפולה מהדור הקודם, 3.1 USB עם מהירות של Gbps10 ו-DisplayPort 1.2). כבל Thunderbolt מאפשר באמצעות יציאת מחשב אחת לספק העברת נתונים גדולה פי ארבעה ורוחב פס כפול לווידיאו בהשוואה לכל כבל אחר, ובמקביל לספק 100 וואט של חשמל.

באינטל מאמינים כי אין תחרות בין Thunderbolt 3 ל-USB4. “אלה הם מפרטים תואמים המבוססים על פרוטוקול משותף. אנו צופים ש- Thunderbolt ו- USB4 ימשיכו להתקיים זה לצד זה כפי שהמצב כיום”, מסביר ג’ייסון זילר, מנהל קבוצת ה- Connectivity לתחום המחשבים.

זילר אומר שאינטל החליטה לתרום את פרוטוקול Thunderbolt ללא זכויות מסחור מתוך רצון לשתף פעולה עם השוק. “יש לנו היסטוריה ארוכה של סיוע לתעשייה עם חדשנות בתחום הקלט/פלט והתחייבנו להעמיד את 3 Thunderbolt לרשות התעשייה כולה. אינטל תומכת ב-USB ובC– USB וסבורה ש-USB הוא תקן התעשייה האופטימלי למיזוג עם Thunderbolt במטרה לממש את החזון שלנו של יציאה אחת שעושה הכל וזמינה לכל”.

יוזמה זאת התחילה לפני מספר שנים עם הצעד הראשון למיזוג 3 Thunderbolt במחברי ובכבלי USB-C. כעת, פתיחת הפרוטוקול הבסיסי ל-USB מאפשרת ליצרנים בתעשייה ליצור שבבים תואמי Thunderbolt.

“אנו סבורים שזהו פתרון שכל הצדדים – שחקני תעשייה וצרכנים כאחד – יצאו נשכרים ממנו. מתי צפויים מחשבים עם USB4? לפי אינטל, שחרור המוצרים תלוי בשחרור הסופי של המפרט על-ידי USB Group. מפרט 4USB צפוי להתפרסם באמצע 2019. זילר אומר עוד כי  4USB יהיה תואם לאחור ל-USB 3.2, USB 2.0 ו-3 Thunderbolt.

“Ice Lake יהיה המעבד הראשון של אינטל שיכלול גם את 3 Thunderbolt”, הוא מסביר. זילר אומר עוד כי Thunderbolt ממשיכה להצליח ברחבי העולם. “היקפי המחשבים האישיים עם יציאות 3 Thunderbolt ממשיכים להכפיל את עצמם מדי שנה ומגיעים לעשרות מיליונים. כל מחשבי ה-Mac החדשים שיצאו לשוק מצוידים ביציאות 3 Thunderbolt. הגידול במחשבים אישיים עם יציאות 3 Thunderbolt צפוי להמשיך ב-2019.

אינטל (INTC) פורצת את גבולות הטכנולוגיה כדי להגשים חוויות מחשוב מופלאות. אינטל פועלת בישראל משנת 1974 ומעסיקה כ-12,000 עובדים במפעל ייצור בקריית גת, בארבעה מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה) ובמרכזים נוספים. מידע נוסף אודות אינטל והישגיהם של מאה אלף עובדיה ברחבי העולם תמצאו ב-www.intel.com וב-www.intel.co.il

תגובות סגורות