חדשות היום

הצי האמריקאי הכריז על הגעה ליכולת מבצעית ראשונית למטוס ה-F-35C

פיקוד כוחות הצי של ארה”ב, במשותף עם סגן מפקד כוחות האוויר במארינס, הכריזו כי מטוס ה-F-35C, המותאם לפעילות מנושאות מטוסים, עמד בכל הדרישות והשיג יכולת מבצעית ראשונית (IOC). הודעה זו נמסרה לאחר שטייסת 147 – הראשונה מהצי האמריקאי שהפעילה מטוסי F-35C – השלימה את כלל הפעילויות הנדרשות להפעלת המטוס על גבי נושאת המטוסים USS Carl Vinson (CVN 70) וקיבלה אישור על הפעלה מבצעית בטוחה.

בכדי להכריז על יכולת מבצעית ראשונית (IOC), הטייסת המבצעית הראשונה בצי האמריקאי נדרשת לעמוד במגוון קריטריונים, בהם הכשרה לצוותים, הכוללים אימונים מקיפים וציוד מלא בכדי לתמוך במשימות המבצעיות של הצי. אלה כוללים עשרה מטוסי F-35C בעלי תוכנת בלוק 3F, חלקי חילוף נדרשים, ציוד תמיכה מקיף, כלים, פרסומים טכניים, תוכניות אימון ומערכת ALIS (Autonomic Logistic Information System) פעילה. בנוסף, כלי השיט ממנו מופעלים המטוסים נדרש להכיל את כל התשתיות, ההכשרות וההסמכות לתפעול המטוסים בצורה מבצעית. מעל הכל, משרד ה-JPO, היצרנית וכוחות הצי, נדרשים להוכיח שכל התהליכים, הדרישות והמדיניות עומדים בדרישות בכדי לתמוך בפעילות המבצעית של המטוס בכוחות הצי.

מטוס ה-F-35C הוא התוספת החדשה ביותר של כוחות האוויר בצי האמריקאי. היכולות החמקניות, החיישנים המתקדמים, האוויוניקה החדשנית ויכולות נשיאת הנשק לטווחים רחוקים מאפשרים לצי האמריקאי להפעיל מנושאות המטוסים שלו מטוס קרב מהדור החמישי המביא עימו עליונות אווירית, יכולות תקיפה והגנה ותמיכה קרובה לכוחות המבצעיים בשדה הקרב. ה-F-35C הוא האחרון להכרזה כבעל יכולת מבצעית ראשונית בכוחות המזוינים של ארה”ב, לאחר שאלו כבר הושגו על ידי חיל האוויר האמריקאי במטוס ה-F-35A ולכוחות הנחתים במטוס ה-F-35B. אלו מצרפים להכרזות על יכולת מבצעית ראשונית גם בחילות האוויר של ישראל, בריטניה ואיטליה.

תגובות סגורות