התעשייה האווירית חושפת את מערכת ADA-O להתמודדות עם חוסמי GPS עבור מערכות יבשתיות

התעשייה האווירית מציגה את מערכת ADA-O, פיתוח נוסף שמצטרף לקו המוצרים של מערכת ADA, להתמודדות עם חוסמי GPS בהתאמה לפלטפורמות יבשתיות. המערכת היבשתית מתאימה לשילוב במגוון פלטפורמות ונותנת מענה מבצעי ייחודי למערכות קשר, ניווט, ושליטה ובקרה. היא ניתנת להתקנה פשוטה ושילוב מהיר על גבי פלטפורמות עבור משתמשי קצה בזרוע יבשה, בדגש על רק”מ, תותחנים, קרונות שו”ב ותקשורת.

בנוסף, התעשייה האווירית זכתה לאחרונה בחוזה לאספקת מערכת ADA למדינה באסיה-פסיפיק, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. המערכות שיסופקו תותקנה במגוון פלטפורמות אוויריות, בזרועות השונים של הלקוח. התעשייה האווירית נבחרה לביצוע הפרויקט המורכב לאחר תהליך בחינה ארוך ומדוקדק של הלקוח לבחינת יכולות השילוב האוויוני ולאחר בחינה טכנית מעמיקה של ביצועי המערכת. הזכייה בפרויקט מצטרפת להסכם שיתוף הפעולה שנחתם עם חברת Honeywell לפיתוח מערכת מניעת חסימות GPS משותפת, ומחזקת את מעמדה של התעשייה האווירית כמוקד ידע לאומי בתחום

בועז לוי, סמנכ”ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת טילים וחלל: “מערכת ADA, והנגזרת החדשה שלה ADA-O המיועדת לפלטפורמות יבשתיות, מהוות מרכיב מרכזי ומשלים לכל פלטפורמה העושה שימוש במקלטי GPS בפרט ו-GNSS בכלל, כחלק מהמערך המבצעי של כל צבא מודרני. הבנת הצרכים המבצעיים הייחודיים של מערכות יבשתיות הובילה לביצוע ההתאמות הנדרשות בפלטפורמה האווירית של התעשייה האווירית כך שמתקבל מענה טכנולוגי מתקדם לאתגרים המבצעיים העומדים בפני הכוחות המבצעיים בפלטפורמות שונות. אנו גאים לספק את ADA ונגזרותיה ללקוחות שונים ברחבי העולם ואין לנו ספק כי המערכת תיתן מענה מלא לאתגרים העומדים בפניהם”.

בתחילת 2017 זכתה התעשייה האווירית במכרז מנה”ר של משרד הביטחון לשילובה באחת מהפלטפורמות המרכזיות של חיל האוויר הישראלי. במסגרת הפרויקט, מספקת החברה לחיל האוויר הישראלי פתרון כולל המתבסס על אנטנה רב-ערוצית בטכנולוגיית CRPA עבור מערך כלי טיס מרכזי של החיל. שילוב המערכת מאפשר את המשך פעולת המערכות האוויוניות המתבססות על הניווט הלווייני גם במקרים בהם מתבצעים ניסיונות חסימה או הפרעה באמצעות הפעלת חוסמי GPS, או חוסמי מערכות ניווט לווייני אחרות.

מרבית מערכות הניווט, התקשורת והלוחמה האלקטרונית בפלטפורמות מודרניות, תלויות בזמינות מתמדת של לווייני (GPS)GNSS. למרות התלות, במרבית הפלטפורמות לא מותקנות מערכות חסינות כנגד חסימות והפרעות, ולכן קורן בעל הספק שידור נמוך יכול לשבש את פעולת המערכות ובכך לפגוע בביצוע המשימה של הפלטפורמה. המערכת שפיתחה התעשייה האווירית נותנת מענה למגוון רחב של מערכות ניווט לוויניות נוספות ((GNSS, מאופיינת בארכיטקטורה מתקדמת  ומיישמת מגוון שיטות מתקדמות של עיבוד אות ספרתי. הרב גוניות של המערכת מאפשרת לשלבה במגוון פלטפורמות כגון מטוסי קרב ומסוקים, כלי טייס בלתי מאוישים, בפלטפורמות קרקעיות כגון טנקים ונגמ”שים, בפלטפורמות ימיות וכן בנגזרות המיועדת לחימושים מונחים.

תגובות סגורות