חדשות היום

מודולים סלולריים חכמים מבית Quectel

ארכיטקטורת System-on-Chip  (SoC) היא טכנולוגיה חדשנית שמטרתה להקטין את הגודל של מערכות משולבות ומרובות ממשקים. כאשר מערכת שלמה ממוקמת על גבי שבב אחד. צימצום הגודל הפיזי של מעגלים מודפסים יכול להגיע אף למחצית ומאפשר לפשט את התכנון בצורה משמעותית. התקנים חיצוניים יכולים להתחבר ישירות לשבב ובכך להוזיל את עלות המערכת בעשרות אחוזים, מודולי SoC משפרים את יעילות צריכת החשמל ומאיצים את מהירות המערכת הכוללת על-ידי הקטנת החיבורים בין מודולים ורכיבים דיסקרטיים. ציוד היקפי משולב של SoC יכול לכלול מגוון רחב של ADCs, Timers, Counters, PWM, CAN, I2C SPI,  DMA, מעגלי אודיו אנלוגי ודיגיטלי, והתוספת האחרונה של מודולי תקשורת כגון GPS ,סלולר, WIFI ו-Ethernet.

מודולים סלולריים חכמים

מודול סלולרי חכם נבנה סביב פתרון ליבת מיקרופרוססור חזק הכולל RF-Front-End, RF Transceiver, יחידת ניהול צריכת חשמל ומעבד יישומים, כל החלקים משולבים על מנת למזער את הגודל ואת עלות הפתרון. המודול כולל יחידת סלולר התומך בטכנולוגית LTE המתאימה לעבודה מול ספקי התקשורת הבינלאומיים המובילים באופן שמאפשר אישור חלק ומהיר של בדיקות התקינה הדרושות ברשתות LTE ברחבי העולם. ה- SoC כולל גם מודול התומך במערכות הניווט הגלובליות GPS / Beidou / גלילאו / GLONASS, וזאת ע”מ להבטיח שרותי איכון ברחבי העולם.

איור 1: ארכיטקטורת מודול סלולרי חכם

מרכיב נוסף ומשמעותי במודול הסלולרי חכם היא יחידת המולטימדיה העשירה שמפשטת ומקצרת זמני פיתוח ומפשטת את  מורכבות התכנון. בין המרכיבים השונים של יחידה זו הם: תמיכה במצלמות, תמיכה בשני LCM עצמאיים , מסך מגע, אודיו אנלוגי ודיגיטלי, וידאו Encoding/Decoding up to 1080P @60fps

בנוסף לסלולר ו-GPS המודול תומך בחלק החיבוריות ב-WIFI, BLE ו-ETHERNET, ערוצי תקשורת USB, UART, ADC, SDIO, SPI, C2I, וכניסות/יציאות מרובות GPIO

בלב המודול נמצא מעבד 4 או 8 ליבות של Qualcomm, עם BIT 64 עם מהירות 2 GHz וזיכרון מובנה עם קונפיגורציה בסיסית של 2G LPDDR3+16G eMMC

יישומים

מודולים חכמים כדוגמת אלו שמוצעים ע”י  Quectel משמשים כפתרון אידיאלי עבור יישומים תעשייתיים וצרכניים כגון CPE, קופה אלחוטית, נתב, כרטיס נתונים, רכב, שילוט דיגיטלי, מונים למוניות, לוחות אזעקה, אבטחה ו PDA תעשייתי.

אחד היישומים הנפוצים הוא פתרונות לנקודות מכירה  (POS), כאשר המודול הסלולרי החכם מחליף את כל הרכיבים האחרים ומממש תיכנון של PCB עם רכיב יחיד המטפל בכל הפונקציות כולל מקלדת, מסך, סריקה, קישוריות סלולר ותקשורת מקומית. במהלך 2018 Quectel הייתה חלק מרכזי בתכנון של למעלה ממיליון מודולים רק ביישום זה.

יישום נוסף הוא מערכות מולטימדיה לרכב כאשר התמיכה המובנית של המודול החכם במסך, מצלמות, סלולר מהיר 6 או 4 CAT LTE , WIFI ומעבד חזק עם זיכרון פנימי גדול מאפשר לחברות לקצר TIME TO MARKET ומפשט ומקצר זמני פיתוח למפתח אשר מקבל רשימה ארוכה של דרייברים מוכנים עם המלצות להתקנים היקפיים שנבדקו מראש ומוכנים לתכנון.

יישום נוסף הוא מערכות אבטחה עם מצלמות כאשר תמיכת המפתח של המודול החכם היא מצלמות ושידור בקצב גבוה של ה-LTE בנוסף ליכולת לביצועים גבוהים וזיכרון פנימי

איור 2: מגוון יישומים עבור מודולים סלולריים חכמים

משפחת המודולים החכמים של Quectel

Quectel מציעה מגוון מודולים חכמים. החל מהגרסה הבסיסית 20SC עם כל היתרונות ביצועים-ממשקים ומחיר אטרקטיבי דרך צמד המודולים 600SC ( Y ו T )עם ביצועים משופרים ותמיכה ברזולוציית מצלמה גבוהה יותר עד 66SC המתקדם ועשיר בממשקים ותכונות כמו AI.

כל המודולים החכמים של Quectel מבוססים על מעבדי QUALCOMM

המבטיחה איכות ואורך חיים ארוך.

SC20 הוא High Runner של Quectel כולל מודול LTE 4 CAT עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מובנית עם וריאנט ללינוקס. הוא כולל שבעה מודלים: SC20-CE, SC20-E, SC20-A, SC20-AU, SC20-J, SC20-EU ו- Wi-Fi ו- BT SC20-W ללא סלולר.

המודול אידיאלי עבור יישומים תעשייתיים והן לצרכנים הדורשים קצב נתונים גבוה וגישה לאינטרנט במהירות גבוהה. SC20 תואם לאחור לרשתות EDGE ו- GSM / GPRS, ע”מ להבטיח חיבוריות גם באזורים מרוחקים ללא כיסוי דור שלישי או LTE.

Y600SC מבוסס על סדרת ה- MSM ו- Qualcomm Snapdragon, ל- Quectel יש את המנוע החזק ביותר בשוק ה IoT עם סדרת המעבדים

Qualcomm SDM450, ליבה OCTACORE Core-A53 מעבד 64-bit @ 1.8GHz, בעוד SC600T מבוסס על Qualcomm MSM8953, שמונה ליבות ARM Cortex-A53 64-bit CPU @ 2.0GHz.

אח חדש לסדרות 600SC/20SC הוא SC66 שמצויד במנוע עיבוד עצביים המבוססת על Qualcomm SDM660. 66SC מונע עם 8 ליבות של Kryo260 (עיצוב מותאם אישית, 64 סיביות),  מחולקים לשני אשכולות: אשכול מהיר של ארבע ליבות עם עד 2.2GHz ו אשכול חסכון בחשמל עם עד 1.8GHz. בנוסף ל 8 ליבות CPU, ה- SC66 משלב יחידת Adreno 512 GPU עם בקר זיכרון LPDDR4X (ערוץ כפול  MHZ1866) . מנוע AI כולל Hexagon Vector Processor, Adreno GPU, ו- Kryo CPU.

איור 3 : סדרת מודולים סלולריים חכמים מבית Quectel

רכיבי תוכנה

מעבדי היישומים של Qualcomm הם מערכות System-on-Chip (SoC) שמתאימות לצרכי המשתמש במטרה לספק חווית משתמש מעולה וחיי סוללה ארוכים יותר. בעזרת יכולות העיבוד המתקדמות ויכולות המקביליות של מעבדי היישומים, אפשר להפעיל יישומים מתקדמים מרובים בו-זמנית עם השפעה מינימלית על ביצועי הסוללה.

ערכות SDK התוכנה, profilers and debuggers מאפשרות לנתח ולהגדיל את ביצועי האפליקציות, לבנות תכונות חדשות וחדשניות וליצור חוויות מחוברות חדשות.

Snapdragon היא מערכת מרובת רכיבים הכוללת מודם multimode, CPU, GPU, DSP, מיקום / GPS, מולטימדיה, ניהול צריכת חשמל, RF, אופטימיזציות לתוכנות ומערכות הפעלה, זיכרון, קישוריות (Wi-Fi, Bluetooth) וכו ‘.

התרשים מטה סוקר ברמה גבוהה את הארכיטקטורה הרלוונטית למודול חכם

גירסת אנדרואיד מסתמכת על שכבת לינוקס קרנל עם שכבת הפשטת חומרה (HAL)

סיפריות סטנדרטיות כמו OpenGL סוג של API לממשק יישומי גרפיים יחד עם רכיבי אנדרואיד Runtime מספקים שרותים ל- Application Frameworkוליישומים ברמת עליונה. Quectel מספקת חבילת SDK הכוללת כלי צריבה, קבצי צריבה, הוראות ומסמכי תכנון. מודולים חכמים של Quectel מגיעים גם בגירסת לינוקס טהור המתאים ליישומים הדורשים זמני תגובה המתאימים למערכת הפעלה זמן אמת Embedded

איור 4: ארכיטקטורת מודול סלולרי חכם

סיכום

Quectel מספקת משפחת מודולים חכמים התומכים ב- 4-6 CAT LTE עם מערכות הפעלה אנדרואיד ולינוקס וממשקים להתקנים מובנים המקצרים מאמצי פיתוח ומוזילים עלויות.

יתרונות בולטים:

  • שילוב אנדרואיד/לינוקס OS, Wi-Fi, Bluetooth ו- GNSS למודול אחד
  • כיסוי סלולרי גלובלי לכל העולם LTE, UMTS / HSPA + ו- GSM / GPRS ו EDGE
  • טכנולוגיית MIMO העומדת בדרישות של קצב נתונים ואמינות קישורים במערכות תקשורת אלחוטיות סלולרית
  • Multi-console GNSS מקלט זמין עבור יישומים המחייבים מיקום מהירים ומדויקים בכל סביבה
  • רכיב LCC + LGA מבטיח השמה אמינה לכל יישומים

על Quectel

Quectel Wireless Solutions היא הספקית המובילה בעולם של מודולים סלולריים בטכנולגיות G5,  LTE, LTE-A, LPWA, מודול חכם,C-V2X, GSM / GPRS, UMTS / HSPA ומודולים GNSS. מובילה טכנולוגית ומקצועית של טכנולוגיית IoT, Quectel מספקת שירות one-stop עבור מודולים סלולריים של IoT. ברחבי עולם מותקנים למעלה מ 100 מיליון מכשירים שבהם יש לפחות מודול אחד שלQuectel  והמגמה מוכפלת כבר השנה.

ל Quectel נציגות מקומית מנוסה ומקצועית שנותנת מענה ישיר ומהיר לדרישות המתרבות של השוק המקומי שכולל שירותי ייעוץ, תכנון, מכירה ושירות בדיקות מול ספקי תקשורת ברחבי העולם. בימים אלו הנציגות המקומית מתרחבת בשאיפה להעמיק את הקשר עם מגוון לקוחותינו המתרחב.

בתמונה (מימין לשמאל) : קרלוס דיק מנהל המכירות – ישראל,

שמעון ביבס, מנהל התמיכה הטכנית ופיני שגיא, מנהל הפעילות המקומית

קרלוס דיק, מנהל מכירות, ישראל Quectel Wireless Solutions

תגובות סגורות