חדשות היום

” ענקית התוכנה SAP חתמה על הסכם היסטורי לפרישה מרצון עם ועד העובדים בישראל “

בשבוע שעבר נחתם הסכם היסטורי וחסר תקדים בין ענקית התוכנה הגרמנית SAP העולמית להסתדרות ולוועד העובדים של סניף החברה בישראל לפרישה מרצון.  כחלק מההסכם תוצע לעובדי החברה בישראל אפשרות להתנדב לעזוב את החברה בתמורה לפיצוי כספי נדיב. תוכנית הפרישה המוצעת מגיעה לאחר מו”מ עם ועד העובדים בעקבות מהלך גלובאלי של חברת SAP לביצוע התאמות בכוח האדם.

ועד העובדים : “אנו שמחים להמשיך בתהליך החשוב של הצמדת האתר הישראלי לסטנדרטים הגבוהים וההוגנים של חברת SAP באירופה ומאמינים כי באמצעות הסכם זה עובדי החברה בישראל יוכלו להמשיך ולתרום להצלחת החברה בהווה ובעתיד בגאווה גדולה 

בחודש פברואר הודיע מנכ”ל חברת SAP, ביל מקדרמוט, על מהלך לביצוע התאמות מבניות הכוללות סגירה של למעלה מ 4000 משרות ברחבי העולם. הנהלת החברה בישראל התבקשה לסגור כ 114 משרות רובן באזור תפקידי הפיתוח. בעקבות סכנת פיטורים נכנס הועד למו”מ אינטנסיבי במטרה למצוא פתרונות הוגנים לחברה ולעובדיה. בסיומו של המו”מ שערך שבועות רבים הגיעו הצדדים להסכמות כי לא יהיו פיטורים בישראל וכי החברה תבצע מספר מהלכים להתאמת כוח האדם הקיים לטובת צרכי החברה העתידיים. בין המהלכים תוצע תוכנית פרישה בהתנדבות שיוגבל למקסימום 46 עובדים שיוכלו לבחור לקחת חבילת פרישה כספית ולעזוב את החברה כפי שמקובל באתרים אירופאים אחרים של SAP.

יקי חלוצי, יו״ר איגוד עובדי הסלולר ההיטק והאינטרנט בהסתדרות: “הסכם הפרישה בסאפ הוא תזכורת מצויינת לכך שהתאגדות עובדים, גם בהייטק מאפשרת לאזן בין הבטחון התעסוקתי של העובדים לצרכי העסק. והנה יעד ההתיעלות של החברה הושג ללא פיטורים של עובדים, ובתנאי פרישה מרצון מהטובים בשוק. אני רוצה לברך את ועד העובדים וההנהלה הגלובלית ובאתר בארץ על שיתוף הפעולה לטובת עובדי האתר הישראלי.”

 

תגובות סגורות