חדשות היום

קרן ההשקעות Salesforce Ventures משיקה קרן המשך אירופאית בשווי 125 מיליון דולר להשקעה בחברות סטארט-אפ בתחום הענן

חברת סיילספורס, המובילה העולמית בתחום ה-CRM ושירותי הענן, הודיעה היום כי קרן ההשקעות Salesforce Ventures של החברה, שהינה קרן הון סיכון תאגידית מובילה באירופה, משיקה את קרן המשך בשווי 125 מיליון דולר, במטרה להמשיך ולהשקיע בחברות סטארט-אפ חדשניות בתחום הענן. קרן Salesforce Ventures הייתה לקרן ההון סיכון שבבעלות תאגיד, הפעילה ביותר באירופה בשנה שעברה, והשקיעה בחברות חלוציות בתחומי תשלומים דיגיטליים, יישומי מחשב לתעשייה וייצור- Machine vision, בינה מלאכותית, בלוקצ’ין וכלכלת ה- API שהיא הבסיס לפיתוח תהליכי אוטומטיזציה בארגונים.

“אירופה היא מובילה מובהקת בטכנולוגיית ענן כיום, ואנו שמחים להעמיק את ההשקעה שלנו באזור”, אמר ג’ון סומוראז’י (John Somorjai), סגן נשיא מנהלי, של פיתוח עסקי ו-Salesforce Ventures. “מחויבותינו לחברות סטארט-אפ אירופאיות משקפת את צמיחת החדשנות, האמונה ביזמים המקומיים והתמקדותנו ביצירת הקהילה הטכנולוגית הגדולה בעולם של ארגוני ענן, במטרה לתרום להצלחת הלקוחות”.

יותר מ -28 מיליארד אירו הושקעו בסטארט-אפים באירופה בשנה החולפת, גידול של פי שלושה לעומת ההשקעה ב- 2013. תוכנות כשירות (SaaS) קיבלו יותר מ -%[1]35 מהמימון הכולל. המעבר הגלובלי לענן יצר טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך, שהניעה את הצלחת הלקוחות בכלל הענפים. בהקשר זה, צופה IDC כי שוק שירותי הענן הציבורי של איזור EMEA יותר מיכפיל את עצמו בין השנים 2018 ל -2022, ויסתכם ביותר מ-105.3 מיליארד דולר ב -2023.[2]

“אנו צופים הזדמנות אדירה להשקיע בחברות ברחבי אירופה, בעוד השוק האירופאי ממשיך לגדול”, אמר מיגל מילאנו (Miguel Milano), נשיא בינלאומי בחברת סיילספורס. “אנו מתמקדים במתן תמיכה ליזמים חכמים הבונים את הפתרונות החדשניים ביותר לתמיכה בטרנספורמציה הדיגיטלית של לקוחותינו “.

באמצעות הקרן החדשה, Salesforce Ventures תמשיך להשקיע בחברות סטארט-אפ בשלבים שונים של צמיחה, כמו גם מתן תמיכה וייעוץ ניהולי ממנהלי סיילספורס, ייעוץ בשלבי ההתפתחות של המוצר והתאמתו לדרישות הצרכן הסופי ומתן מימון המתאים לשלבי הצמיחה השונים של החברות.

הקרן השקיעה עד כה במגוון חברות סטארט-אפ חדשניות בענפי המשק השונים, לרבות קמעונאות, שירותים פיננסיים,,CPG והשקעות במגזר הציבורי. ההשקעות בישראל כוללות השקעה בחברות הסטארט-אפ Bringg – ברינג, – Forterפורטר ו- TechSee  טק-סי וכן השקעות נוספות באירופה עם חברות כגון : Onfido , Privitar, Akeneo ועוד.

בישראל השקיעה הקרן בסטארט-אפ ברינג (Bringg) המציע לקמעונאים מובילים תוכנה המאפשרת לבצע פעולות לוגיסטיות ומשלוחים חכמים, ובכך להתאים את עצמם לדרישות הצרכנים המודרנים שהתרגלו לקבל מוצרים באופן מהיר ויעיל. התוכנה של ברינג מסוגלת להעצים את אותן חברות אשר לא מעוניינות להישאר מאחור ולעמוד בקצב המתפתח של התעשייה.

גיא בלוך, מנכ”ל חברת ברינג אמר כי: ” קרן ההשקעות Ventures  Salesforce הינה שותפה משמעותית בעלת ערך רב עבורנו, כזו שפתחה לנו דלתות ומשמשת כתומכת מחוייבת למוצר ולפתרונות חוויית הלקוח שאנו מציעים.” עוד הוסיף בלוך,”מעבר לחזון המשותף שלנו, הקרן תורמת לנו גם מהמומחיות והנסיון בלעבוד מול חברות הזקוקות לסיוע מהיר בנושאים של התרחבות ופיתוח. בכל הקשור לצמיחת החברה שלנו, הקרן של סיילפורס היוותה עברונו X-factor של ממש ואנו מאושרים מהמחוייבות הגוברת שלה לתמוך בחברות טכנולוגיות”.

בצרפת לדוגמא, השקיעה הקרן בחברת אקינאו ((Akeneo אשר ב 2018 רכשה את חברת הסטראט אפ הישראלית Sigmento. אקינאו פיתחה פלטפורמה המספקת אינפורמציה למוצרים שונים, פלטפורמה זו מסייעת לרכז ולהעשיר במידע את ערוצי המכירה באתרי מסחר דיגטליים. הפלטפורמה של אקינאנו זמינה להורדה עבור משתשמי ה Commerce Cloud של סיילפורס ומתממשקת דרך ערוצי הAPI  של החברות. בכך, לקוחות סיילפורס מסוגלים לייצא החוצה ולהכניס מידע על המוצר ישירות דרך הCommerece Cloud.

השקעות מתמשכות וצמיחה באירופה

בשנת 2015Salesforce Ventures  הציגה לראשונה את התחייבותה להשקעה של 100 מיליון דולר באירופה ומינתה את אלכס קאיאל (Alex Kayyal) לשותף ומוביל הקרן באירופה. מאז Salesforce Ventures  השקיעה במלואו את  תקציב הקרן הראשונית ותמכה ב-50 חברות סטארט-אפ ב-13 מדינות באירופה. כקרן ההון סיכון התאגידית הפעילה ביותר באירופה, Salesforce Ventures תמשיך לבצע השקעות אסטרטגיות ולהניע את המומנטום במרחב הארגון. הצמיחה של Salesforce Ventures מעידה על המומנטום הכולל של חברת סיילספורס – בשנת 2018, המכירות של סיילספורס גדלו בקצב מהיר יותר מאשר כל אחת מעשרת ספקיות ה-CRM המובילות באיזור EMEA והיא מדורגת במקום הראשון כספקית ה- CRM המובילה ב-EMEA בהסתמך על נתח שוק.[3]

תגובות סגורות