חדשות היום

ב- 5 שנים האחרונות חל גידול של 244% בכמות הסטארטאפים בישראל בתחום הפרופרטי טק

קרן ההשקעות Innogy Innovation Hub יחד עם ConTech – תכנית החדשנות בענף הבנייה של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, משרד השיכון והבינוי, משרד הכלכלה ורשות החדשנות הממשלתית, ערכו לאחרונה מחקר הבוחן את פעילות החברות בישראל בתחום הפרופרטי טק (PropTech). המחקר בחן את התהליכים שהתרחשו בתחום בישראל בעשור האחרון, בהתייחס לחברות הפעילות בעולמות השונים הקשורים לתחום: תחום הבנייה (ConstructionTech), ביטוח נכסים, ניהול מבנים, מסחר בנכסי נדל”ן, דיגיטציה של תהליכי הבניה ועוד.

מממצאי המחקר עולה כי כיום פעילות יותר מ-100 חברות סטארט אפ שונות בתחום זה, כאשר בחמש השנים האחרונות חלה עלייה דרמטית של 244% עם התווספותם של 66 חברות חדשות לעומת 27 חברות לפני חמש שנים. בשלוש השנים האחרונות צמח מספר הפיתוחים החדשים בתחום ב-58%. בנוסף, עולה מהמחקר כי בשנתיים האחרונות נכנסו לשוק חברות רבות מתחום הקונסטרקשן-טק, שתפס תאוצה בשל עליה בהיקף החשיפה לו בישראל וכן בעקבות תאונות העבודה המתרחשות באתרי בנייה והצורך שנוצר לפתרונות בהקשר הבטיחות, כאשר בשלב זה הטכנולוגיות אפילו מקדימות את הרגולציה.

ההשקעות בתחום הפרופטק גדלות כל הזמן – בשנת 2018 היקף ההשקעות ברחבי העולם בתחום עמד על 4 מיליארד דולר, בהשוואה ל-3.4 מיליארד דולר בשנת 2017 ו-2.8 מיליארד בשנת 2016. בישראל עמד היקף ההשקעות בתחום זה בשנת 2018 על 200 מיליון דולר (95% מהן בפרופטק והשאר ספציפית בקונסטרקשן טק). בעשור האחרון היקף ההשקעות בישראל בתחום כולו עמד על מיליארד דולר.

מיקי שטיינר, מנהל קרן Innovation Hub Innogy בישראל: “אחד התחומים המעניינים ביותר מבחינתנו כמשקיע בינ”ל הוא תחום הפרופטק ולכן החלטנו לערוך את המחקר. השקענו מאמץ בעריכת המחקר כי לדעתנו מדובר בנושא חשוב מעין כמותו שכן מצד אחד השוק בשל בעיקר עקב התחרותיות שנוצרה בשנים האחרונות ומצד שני הטכנולוגיות הפכו לזמינות יותר ומשלבות כיום בינה מלאכותית, לייזרים, מציאות רבודה (AR) וכד’ – טכנולוגיות שבעבר לא נטו לעשות בהן שימוש בשל העלות הגבוהה אך כיום הן זמינות וזולות יותר ומאפשרות פיתוחים מדהימים המשפרים ומייעלים את תחום הפרופטק ואת תהליכי הבניה,  ואפילו עוזרים לפתור את בעיות הבטיחות הקיימות בנישה של הקונסטרקשן טק. תעשית הבניה משוועת לחדשנות שתגדיל את הרווחיות ותייעל ותאיץ תהליכים, ויחד עם הרגולציה שתלך ותתחזק מצד שני הן הופכות את התעשייה הזו לבעלת פוטנציאל גבוה במיוחד”.

צחי פלטו, מנהל תוכנית ConTech: “תוצאות המחקר מצביעות על הצלחת פעילות תוכנית החדשנות בענף הבניה, ConTech, שהביאה לזינוק בכניסת יזמי טכנולוגיה ומשקיעים לשוק. עד להקמת התוכנית, המודעות לפוטנציאל האדיר שטמון בכניסה לתחום היה מתחת לראדר של רוב הפעילים בתחום הטכנולוגיה ואנחנו משקיעים משאבים רבים בהרחבת מעגל הידע כדי למשוך אליו פעילים. תחום הקונסטרקשן טק צפוי להערכת כל המומחים בענף הבניה, לבצע קפיצת דרך דרמטית בעשור הקרוב ולשנות לחלוטין את פני ענף הבניה. המשימה שלנו היא להפוך את ישראל למובילה עולמית בחדשנות ולעמק הסיליקון של התחום”.

תגובות סגורות