עוד טכנולוגיה חדשה מבית HIT החבית חכמה: לאחר שגייסו כבר 30 אלף דולר במימון המונים בתוך שעה אחת בלבד

עוד טכנולוגיה חדשה מבית HIT החבית חכמה: לאחר שגייסו כבר 30 אלף דולר במימון המונים בתוך שעה אחת בלבד

https://www.kickstarter.com/projects/plaato/plaato-keg-the-ultimate-beer-tool-tracks-every-pour/

המוצר החדש של חברת Paalto Inc  מעביר את עולם הבירה לעידן ה IOT

מעתה, בעלי פאבים ומבשלי בירה יכולים לקבל אינדיקציה למלאי החביות, לביקוש עבור כל סוג בירה הנמכרת בפאב ולדעת מתי הבירה צפויה להיגמר בקצב המזיגה הנוכחי. אפליקציה חדשה פרי פיתוח ישראלי- נורבגי, מאפשרת קבלת התראות לנייד על מזיגה והתראה לקראת סיום החבית.
מיכאל קונונסקי, סטודנט ומצטיין המחלקה לעיצוב תעשייתי ב HIT המכון הטכנולוגי חולון חבר אל פול אינגבריטסן, מהנדס אזרחי בוגר אוניברסיטת  אוסלו וביחד פיתחו השניים רעיונות למוצרים הקשורים למשקאות ואוכל.

עבור עולם הבירה, פיתחו השניים מוצר נייד וחכם- Plaato Keg, המשמש כמעין תחתית לחבית הבירה ומנטר בזמן אמת את טמפרטורת הבירה , כמה בירה נשארה ומה קצב המזיגה. מה היא הכמות הנמזגת ומתי החבית התחברה לברז.

השניים מסבירים: “כידוע, בירה הנמזגת מחבית טעימה, איכותית וטובה ויותר מבירה בבקבוק, אך עד היום היה
קושי בשימוש בחביות בירה מכיוון שלא הייתה דרך לדעת כמה בירה בדיוק נשארה בחבית מבלי לפגוע בה ולהרוס את הבירה הרגישה לזיהומים. – מכשירי המדידה הקיימים כיום מודדים את קצת הזרימה בצורה פולשנית  ודורשים תחזוקה וניקיון בעוד המוצר שלנו לא דורש תחזוקה כלל.” המוצר רלוונטי במיוחד עבור פאבים המגישים בירות בוטיק של מבשלות מיוחדות המייצרות מלאי מוגבל ובכך נימנע גם פחת.

באמצעות השימוש בPlaato Keg בעלי פאבים יכולים לקבל אינדיקציה למועד המילוי האחרון של החבית, לביקוש
עבור כל סוג בירה הנמכרת בפאב וכן לדעת מתי הבירה צפויה להיגמר בקצב המזיגה הנוכחי. בעלי ברים שהשתתפו בניסויים עם האבטיפוס הציגו מסך המייצג את כמויות הבירה בברזים ויצרו אינטראקציה חדשה עם קהל המבלים.

האפליקציה מאפשרת קבלת התראות לנייד על מזיגה והתראה לקראת סיום החבית. לאחר פיתוח אב-טיפוס,  פול ומיכאל הוציאו את המוצר לקמפיין מימון המונים באתר Kikstarter והצליחו לגייס 100% מהמימון אותו ביקשו
30,000$  בשעה אחת בלבד. (נכון לכתיבת שורות אלה נותרו 20 ימים לגיוס והסכום אותו השיגו הוא 127,000$).

המוצר בנוי לעבוד בסביבות קשות ונחשב לעמיד ביותר, התקנתו היא פשוטה ודורשת חיבור חשמל בלבד, לאחר
מכן מתקינים את האפליקציה ומתחילים לדבר עם החבית.

הטכנולוגיה של PLAATO נמכרת ב-60 מדינות ומשמשת למחקר. בין המדינות נמנות: ארה”ב, אוסטרליה ,ברזיל גרמניה ואפילו ערב הסעודית , בין האוניברסיטאות נמנות : אוניברסיטת אוסלו , אוניברסיטת קופנהגן, אמסטרדם , Aberystwyth באנגליה ועוד.

המוצר הקודם של החברה המנטר את פעילות התסיסה של הבירה  זכה בפרס העיצוב היוקרתי RED DOT 2018 ומוצג במוזיאון העיצוב ב ESSEN גרמניה.

קרדיט לסרטונים ולתמונות .Plaato Inc

תגובות סגורות