לוקהיד מרטין החלה בהטמעת המערכת האוטומטית למניעת התנגשות בקרקע A-GCAS במטוסי ה-F-35

המערכת מצילת החיים מתחילה הטמעת במטוסי ה-F-35A של חיל האוויר האמריקאי שבע שנים לפני המועד המתוכנן

מנהלת תוכנית מטוס ה-F-35 (JPO), לוקהיד מרטין וחיל האוויר האמריקאי החלו בהטמעת המערכת האוטומטית למניעת התנגשות בקרקעAuto-GCAS  (Automatic Ground Collision Avoidance System) במטוסי ה-F-35A של חיל האוויר האמריקאי. באמצעות גישה מהירה לתחום הפיתוח, הניסוי וההטמעה, שיתוף הפעולה בין התעשייה לממשל בפרויקט סייע להטמעה מהירה של המערכת מצילת החיים שבע שנים מוקדם מהתכנון המקורי.

מערכת ה-Auto-GCAS פותחה לראשונה עבור מטוסי ה-F-16 בשיתוף פעולה עם נאס”א ומעבדות המחקר של חיל האוויר האמריקאי. באמצעות שימוש במיפוי קרקעי, יכולות איכון ואוטומציה מתקדמת, מאפשרת המערכת לאתר ולהימנע מפגיעה אפשרית בקרקע. כשהמערכת מזהה סיכון לפגיעה אפשרית בקרקע, היא מתריעה על כך לטייס. במידה והטייס אינו מתפקד מסיבה כלשהי כדוגמת אובדן הכרה או איבוד התמצאות מרחבית משמעותית, המערכת מסוגלת לקחת שליטה על ההגאים, להוציא את המטוס מהסכנה ולהחזיר את השליטה לטייס לאחר הגעה למצב טיסה בטוח. מערכת ה-Auto-GCAS פועלת כבר כחמש שנים במטוסי ה-F-16 והצילה את חייהם של שמונה טייסים ברחבי העולם.

תכנון ההטמעה המקורי של מערכת ה-Auto-GCAS במטוסי ה-F-35 נקבע ל-2026. מעבדות הפיתוח של חיל האוויר האמריקאי ולוקהיד מרטין פעלו במרץ כדי לבצע את הבדיקות וההתאמות הנדרשות בכדי להטמיע את הטכנולוגיה בצורה מלאה במטוסי ה-F-35.  משרד ה-JPO ולוקהיד מרטין פיתחו את הטכנולוגיה המותאמת בצורה מהירה לפי דרישות ותקני תוכנית מטוס ה-F-35. כנף 412 בבסיס חיל האוויר אדוארדס בארה”ב ביצעה את תוכנית הבדיקות הקפדניות במטרה לאמת ולתקף את הביצועים של המערכת ואת העמידה הנדרשת בבטיחות הטיסה ואשר הובילה להמלצה הרשמית להטמיע אותה בכל מטוסי ה-F-35.

מטוסי ה-F-35 מדגם A של חיל האוויר האמריקאי יהיו הראשונים בהם תוטמע מערכת ה-Auto-GCAS, ולאחריהם היא תוטמע גם במטוסי ה-F-35B וה-F-35C.

“הטמעתה של מערכת ה-A-GCAS במטוסי ה-F-35 היא ציון דרך משמעותי בתוכנית ופריסתה בצי העולמי תסייע לשמור על חיי הטייסים ולהחזיר יותר מטוסים בשלום”, כך אמר לוטננט ג’נרל אריק פיק, מנהל תוכנית מטוס ה-F-35. “לאורך חיי התוכנית, ההערכה הנוכחית היא שהיא תמנע יותר מ-26 פגיעות מטוסים בקרקע. הטמעת המערכת תשפר את הביצועים, היעילות והבטיחות במטוסי ה-F-35. הזמן שהושקע במטרה להאיץ את התאמת המערכת למטוסי ה-F-35 שווה הכל – היא פשוט תציל חיי אדם”.

בזכות היכולות החמקניות, היתוך המידע מהחיישנים, המהירות, יכולות נשיאת התחמושת וטווח המשימה, מטוס ה-F-35 הוא בעל הקטלניות והשרידות הטובים ביותר בעולם. כמכפיל כח המסוגל לאסוף ולנתח מידע רב ולהעבירו בזמן אמת לכוחות נוספים במשימה, המטוס מהווה את הפלטפורמה הטובה ביותר לעמידה במשימות ולשמירה על חיי הצוות הפועלים במשימה.

תגובות סגורות