חדשות היום

מעבר מענן לריבוי עננים (Multicloud): התרת מורכבות ברשתות לארגונים

ראיון עם ולדימיר אורייב, מומחה פתרונות למרכזי נתונים, EMEA, ג’וניפר נטוורקס

כל עוד ארגונים ממשיכים את מסעם המתמיד אל הענן, חשוב לקחת בחשבון שהאבולוציה הזאת היא רק צעד אחד במסלול לקראת היעד הסופי: ריבוי עננים (Multicloud). בין אם מדובר במרדף אחר אסטרטגיה של ספק כפול, יכולות משופרות, קרבה למשתמשים או לנתונים, או ההבנה כי תשתיות ישנות וחדשות חייבות להתקיים ביחד במשך זמן מה, רוב הארגונים יתקדמו ליותר מענן אחד. לכן, זה קריטי לארגונים להתחיל לחשוב על היעד שלהם – Multicloud, גם כאשר הם לוקחים צעדים קטנים אל הענן כבר היום.

האם המעבר לענן בהכרח מוביל להפחתת עלויות?

ישנה אמונה רווחת כי המעבר לענן הוא בעיקר לשם צמצום עלויות, זאת בהתבסס על התיאוריה כי תשתית עצמאית יקרה יותר לרכוש ולנהל. אמנם נכון שיכולות ענן גדולות יכולות להוריד עלויות על סמך האופן שבו הן מעצבות, רוכשות ומפעילות את התשתית שלהן, אך זו טעות להניח שהעלויות תמיד יצטמצמו עבור ארגונים המאמצים מחשוב ענן. בשנים הראשונות של אימוץ הענן, תשתיות חדשות מתקיימות יחד עם הישנות, כלומר, צוותים יצטרכו להגדיל את ההוצאות התפעוליות שלהם, בזמן שהם מתמודדים עם הוצאות ההווה והעתיד.

למה לעבור לענן?

המעבר לענן הוא בשל הזריזות, לא העלות. אם צוותים יוכלו לפרוס תוכנות ושירותים מהר יותר, הם ימצבו את עצמם במצב טוב יותר להתמודדות עם קצב השינוי המתרחש סביבם. זוהי מגמת שינוי המאקרו שמציבה איום קיומי אמיתי על ארגונים.

העתיד הוא בזריזות, והכוונה היא יותר לפעילות העסקית מאשר למכשירים המניעים את תעבורת הרשת. אז כל עוד ארגונים מתחילים לאמץ ארכיטקטורות ענן או ריבוי עננים, גמישות תפעולית היא המטרה החשובה ביותר.

מה הם האתגרים במעבר ל-  Multicloud?

ענן ו- Multicloud עוסקים באספקת תשתית שהיא בלתי נראית בעיקרה למשתמש. בסופו של דבר, תשתית ה- IT צריכה להיות דומה לרשת החשמל: כאשר אנשים מדליקים מתג אור, הם לא חושבים על התשתית המאפשרת זאת – הם רק מצפים לאור. עבור ענן, המפתח ל”שקיפות” יהיה דרך יישומים. כאשר משתמשים צריכים משהו, הם לא יחשבו על תשתית ה- IT הנדרשת. כמו כן, כאשר מפתחים רוצים ליצור ולהפעיל יישום חדש, יהיו להם כלים כדי להגדיר את הרשת במהירות בכוחות עצמם. כדי ליישם את ההבטחה של תשתית בלתי נראית, ישנם עקרונות בסיסיים שצריכים להתקיים:

אבטחה: על האבטחה להתרחב מקצה לקצה, תוך התחשבות הן בעומסי העבודה של היישום והן בענן שמעליהן מתנהלת הגישה לעומסי העבודה.

זמינות בכל מקום: בעולם מרובה עננים, משאבים ושירותים יכולים להיות פיזיים או וירטואליים, והם יכולים להתקיים בכל מקום. זמינות בכל מקום מציבה דרישה מבצעית לריבוי העננים. כלים לניהול מחזוריות עומסי עבודה כמו Kubernetes ו OpenShift צריכים להשתלב עם התשתית הבסיסית כדי לאפשר ניהול עומסים דינמי.

אמינות – הדרך היחידה בה ריבוי עננים יכול לספק את הדרישה התמידית לאמינות, היא אם ניתן יהיה לזהות בעיות ולפתור אותן באמצעות אוטומציה. דרך זו מקטינה את הנטל על הניטור והראות. המערכות המנהלות עומסי עבודה חייבות ראות מקצה לקצה, החל ממשתמש הקצה ועד ליישום, ללא תלות במקום שבו הם נמצאים.

בר החלפה – משאבים בסביבת Multicloud חייבים להיות ניתנים להחלפה.

כדי לעמוד בכללים המתוארים ולנהל Multicloud כמכלול של משאבים, הארכיטקטורות יצטרכו להתרחב מעבר למרכזי הנתונים בלבד. כן, הענן קיים במרכזי נתונים, אך הוא קיים גם בקצה, במיוחד במחשוב קצה גישה מרובה (MEC) ואינטרנט של הדברים (IoT). בנוסף, המשתמשים זקוקים למעבר לענן, כלומר, האבטחה וניהול המדיניות חייבים להתרחב מקצה לקצה, החל מהכנסת הרשת דרך משאבי היישום ובחזרה. משמעות הדבר היא כי ארכיטקטורת Multicloud תיגע ברשתות הקמפוס והסניף, והאבטחה והאוטומציה הדואגים שהכל יעבוד יצטרכו להגיע לכל המקומות ברשת.

Multicoud, לעומת זאת, זה יותר מאשר רק קישוריות. ניהול תשתית מתרחבת כיחידה מלוכדת אחת מצריך תזמור מקצה לקצה כפונקציה של שימוש במדיניות לצורך קביעת חווית משתמש ושירותי רשת לצורך אכיפת חוויה זו. ראות קצה לקצה דרושה אם התפעול מתוכנן להיות אוטומטי ואבטחת מידע קצה לקצה דרושה להבטיח שהמשתמשים, היישומים והמידע מוגנים.

חשוב לשים לב להבדל בין Multicloud לבין Multi clouds. ה- Multicloud עוסק בניהול משאבים, בין אם הם נמצאים בענן פרטי או ציבורי כתשתית אחת כוללת.

Multicloud חייב להיות ספק מרובה (Multivendor), לא רק בגלל שרוב העסקים בסופו של דבר ירצו להשתמש במספר עננים ציבוריים, אלא גם לאחד פעולות עם מה שקיים היום. Multicloud חייב, בתכנון שלו, לדבוק במושג “open”, תוך לקיחה הן של התשתית הקיימת והעתידית בחשבון על מנת להבטיח יכולת פעולה הדדית הניתנת לתכנות תוך הימנעות מנעילות מיותרות.

ולדימיר אורייב, מומחה פתרונות למרכזי נתונים, EMEA

ככל שהתעשייה נעה לקראת העתיד ה- Multicloud, המורכבות תהפוך לאויב מספר אחד עבור כל הארגונים. בעוד שהמורכבות שימשה עוגן עד כה, כל עוד ארגונים מתמודדים עם ניהול השינויים התפעוליים הקשורים ל- Multicloud, המורכבות תהווה עבורם איום קיומי. אלה שלא יוכלו לאלף את החיה ימצאו את עתידם מאתגר מאוד. משמעות הדבר היא כי ארגונים יצטרכו להשתמש בכל הזדמנות ברענון או הרחבה כדי להמשיך את המסע שלהם לכוון ה- Multicloud ולפשט את סביבת ההפעלה הכוללת שלהם.

מדוע לבחור בג’וניפר בעת השדרוג ל Multicloud?

ג’וניפר נטוורקס מציעה פלטפורמה אחידה לניהול עננים: Contrail Enterprise Multicloud. באמצעות פלטפורמה זו, ארגונים יכולים לתזמר, לנהל ולפקח על שירותי הרשת המשויכים לכל יישום בסביבות מגוונות.

Contrail Enterprise Multicloud משתמשת במדיניות כדי לספק ראות ואבטחת מידע מקצה לקצה בעננים פרטיים ושירותי ענן ציבוריים מרובים. הדבר מקל על ארגונים לבצע פעולות אוטומטיות ולהגן על המשתמשים, היישומים והנתונים שלה, בכל מקום שבו הם נמצאים.

סדרת מתגי QFX של ג’וניפר מאבטחים והופכים רשתות של מרכזי נתונים לאוטומטיות. הם בונים תשתית בסיס חזקה עם מארג גמיש ובעל ביצועים גבוהים המשפרים את אמינות הרשת וזריזותה, ומסייעים לפשט את נתיב המעבר ל- Multicloud.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות