משרד התחבורה מייעל את מערך האוטובוסים באמצעות מערכת ביג דאטה חדשה

המערכת הוטמעה על ידי חברת ה-BI  אופיסופט. צביקה גולדרייך מנכ”ל אופיסופט: “המערכת החדשה מחליפה מערך בקרים אנושיים יקר ומסורבל וחוסכת לציבור מיליוני שקלים בשנה”

חברת הBI והאנליטיקה אופיסופט פיתחה  את מערכת כל נתון, מערכת ביג דאטה אשר פותחה עבור משרד התחבורה ונועדה להגביר את הבקרה, הפיקוח והאכיפה של משרד התחבורה על מפעילי התח”צ בישראל. המערכת רושמת את נסיעות כלל מערך התחבורה הציבורית בישראל, המדווחות לה באופן רציף ושוטף. המידע המתקבל מעובד באמצעות אלגוריתמים חכמים לדיווח על הקדמות, איחורים או נסיעה שלא התרחשה כלל. כתוצאה מכך, כל החריגות של מפעילי התחבורה הציבורית מלו”ז ההיסעים אשר נשלח למשרד התחבורה, יאותרו תוך 72 שעות ויעברו ישירות לאיכפה מנהלית. מפעילי התחבורה הציבורית יקנסו ותלונות של פניות הציבור  של נוסעים יטופלו תוך זמן קצר יחסית.

צביקה גולדרייך, מנכ”ל אופיסופט: “מערכת כל נתון מחליפה את מערך הבקרים האנושיים אשר ביצעו בקרה מדגמית לכ-25 מליון נסיעות בשנה עד לכניסת המערכת החדשה. המערכת שפיתחנו חוסכת למשרד התחבורה תפעול של מערך מורכב שעלותו עמדה על כ10 מיליון שח בשנה”.

ממשרד התחבורה נמסר – “תוכנית הביג דאטה “כל-נתון” מטמיעה לתוכה מידע רב שמגיע ממערכות התכנון והרישוי, מסלקות ודיווחי  מערכותGPS . הנתונים המדווחים ל-“כל-נתון” מאפשרים לספק תמונת מצב מדויקת של ענף התחבורה הציבורית בישראל, עד לרמת הנסיעה הבודדת. ניתוחי ביג-דאטה יאפשרו לזהות מגמות, תופעות בעייתיות ותחומים הדורשים התייחסות מיוחדת”.


בתמונה: צביקה גולדרייך, מנכ”ל אופיסופט

תגובות סגורות