OrCAD – מהירות היא שם המשחק

בחברת EDAis, אשר מייצגת את חברת קיידנס העולמית, יודעים היטב מה הן ההשלכות של תכנון מהיר. בכנס הלקוחות האחרון, אשר נערך במסגרת כנס NewTech, הוצגו חידושים משמעותיים אשר נועדו לאפשר לחברות להתמודד עם שוק גלובלי ותחרותי שמחייב פיתוח מהיר מאי פעם.

נפגשנו עם קישור קרנאן, מנהל מוצר OrCAD, ועם אסף שואבי, מנכ”ל EDAis, כדי ללמוד מהם על אותם השדרוגים אשר מאפשרים להקטין טעויות ולחבר את הייצור לשלב התכנון במהירות ובאיכות בלתי מתפשרת.

EDAis משווקת את הכלים המובילים לתכנון מעגלים המודפסים של חברת Cadence העולמית כבר 16שנה, כיום בישראל יש למעלה מ- 700 לקוחות פעילים מכל תחומי התעשייה: רכב, בטחוני, רפואה, השוק הצרכני, IoT וחינוך. ההערכה מדברת על שליטה ב- 70% מהשוק הישראלי, כולל חברות אמריקאיות בינלאומיות המחזיקות מרכזי פיתוח בישראל.

את ההצלחה של  EDAisמעבר ליכולות של הכלים, מייחסים בישראל לקשרים ההדוקים עם הלקוחות והתמיכה הבלתי מתפשרת. הצלחה שבאה לידי ביטוי ב- 400 נרשמים לאירוע האחרון שקיימה החברה במסגרת כנס NewTech.

“אחד הדברים שאנו מתגאים בהם, הוא שהמטרה העליונה שלנו היא הצלחת הלקוח”, אומר אסף שואבי, מנכ”ל EDAis. “מכך נגזר מודל התמיכה שלנו. הוא אינו מוגדר לפי שעות או עלות – אנחנו נעשה הכל כדי שהלקוח יצליח במסגרת עלות השירות הסטנדרטית”.

“מעולם לא ראיתי דבר כזה”, אמר קישור קרנאן, מנהל מוצר OrCAD, שהגיע במיוחד לאירוע, על הקשר האישי החם בין צוות EDAis לבין הלקוחות שהגיעו לבקר בביתן החברה.

EDAis מתהדר בצוות עם ותק וניסיון גבוהים, במיוחד במונחי היי טק: עבודה הדוקה עם הלקוחות, סיוע באימוץ הכלים ובצוע הדרכות על בסיס קבוע. בכנס הלקוחות האחרון התמקדו בנושא כלי התכנון למעגלים מודפסים על בסיס OrCAD ו-Allegro, והציגו פתרונות סימולציות ואנליזות על בסיס הכלים של Sigrity ו- Pspice.

מהן היכולות החדשות  שהצגתם בכנס שמקצרים את היציאה לשוק וזמן הפיתוח של חברות?

קישור קרנאן: “הצגתי באירוע את הגרסה החדשה של OrCAD שמתמקדת בהגדרה ויישום של אילוצים פיזיים וחשמליים, וכן אילוצי ייצור. קידמנו את האילוצים אל תוך מחזור התכונן השרטוט, כך שלקוחות לא צריכים להגיע לסוף התכנון כדי לגלות את חוסר התאימות לייצור. אתה אוסף את האילוצים ההנדסיים בשלב מוקדם בשרטוט, והם עוברים לאורך התכנון עד עריכת מעגל מודפס. בכל פעם שיש אי עמידה באילוץ, העורך מקבל התרעה במקום, ויכול לבצע את השינוי ולראות מיד אם הבעיה נפתרה. זו יכולת עוצמתית מאוד”.

יעל ארבל, מנהלת מכירות, EDAis, מוסיפה כי היכולת הזו מחזקת מאוד את הקשר בין החברה לבין לשכות העריכה, ומקצרת את תהליכי העבודה.

אסף שואבי: “אתה רואה מקרים בהם אין הגדרת אילוצים מוקדמת, ומהנדסים יושבים עם העורך ומגדירים את כל המאפיינים, ואם נעשה שינוי הוא לא משתקף לאורך כל שרשרת הפיתוח. הקשר היה ידני, אבל היום זו דרך עבודה שאינה רלוונטית יותר”.

בכנס גם הוצגו יכולות הדמיה מתקדמות בזמן אמת של השראות הדדית  והאימפדנס לאורך המוליך במעגל מודפס. “באמצעות הדמיה בשלב  עריכת מעגל, אתה יכול לזהות את  ההשראות הדדית בין מוליכים, למצוא שינויי האימפדנס, ולתקן בעיות במהירות. הכל בזמן אמת, כך שכבר לא צריך לבצע חישובים ידניים. זו יכולת חשובה מאוד שהוספנו שאין לאף אחד מהמתחרים”, מוסיף קרנאן. “הדמיה עוצמתית מאוד ב- 3D , כאשר לקוחות יכולים להתחיל ב- 2D ולקבל את המבט בתלת מימד בלחיצת כפתור “.

הביקוש להדמיה ו3D גובר כיום?

תמונה 1: ב- 3D ניתן לראות זוויות שונות, מבטים שונים, להסתכל
על יחסים בין רכיבים, למדוד את כל המרחקים.

“ככל שהתכנון הופך לקטן יותר, לקוחות רוצים להבטיח, לדוגמא, שהרכיבים לא מתנגשים עם המעטפת, כעת יש לנו מערכת עוצמתית מאוד שמאפשרת זאת”.

 

 

 

 

מה כיום המבדיל המרכזי של OrCAD?

“יותר ויותר חברות שאנו עובדים מולן כיום נכנסות לתכנון High Speed, עם הספקים גבוהים.

כאן אתה חייב להבטיח שהמוצר יעבוד בפעם הראשונה ושיצא לשוק בזמן. בהרבה תכנונים, ללא ניתוחים מתקדמים האלה, הסיכון הוא עצום”, אומר אסף שואבי. “הצגנו בכנס כיצד OrCAD הפכה להיות הרבה יותר High Speed  מכוונת, עם יכולות שאין למתחרים שלנו, עם דברים כמו Dynamic Differentials Pairs, Package Delays, Z-Axis Delays. ל- Cadence יש גם את Sigrity, המשולבת ב- OrCAD ו- Allegro שמאפשרת למשתמשים לבצע ניתוחים מתקדמים במהירות ובזמן העריכה”.

 

קרנאן: “OrCAD מאפשר ללקוח להתחיל עם שרטוט, לעבור לסימולציה באמצעות Pspice, ואז לקחת את אותו התכנון אל עריכה. מדובר במבדל גדול עבורנו, כשאנו מספקים פתרון מקצה לקצה, הלקוח לא צריך לשרטט מחדש את השרטוט כדי לבצע סימולציה. ספקים אחרים מבצעים זאת באמצעות כלים חיצוניים, אצלנו אתה מקבל את הכל באמצעות Cadence”.

Pspice הוא סימולטור לאותות מעורבים, שיכול לסייע ללקוחות להגביר את האמינות ולקצר את זמן היציאה לשוק. הוא יכול לסיייע למצוא רכיבים שייכשלו בשטח בשלב מוקדם מאוד בתכנון, ואפילו את התשואה (Yield) של התכנון.

“אם אתה בונה אלף מעגלים, הוא יכול להגיד לך על פי הדיוק של הרכיבים, כמה מהם ייכשלו כי הם לא יעמדו בהגדרות. כאשר אחד מהיתרונות של PSpice הוא שכל ספקי הרכיבים כיום מספקים מודלים בפורמט של PSpice”, מוסיף קרנאן.

מחוברים לתעשייה מקצה לקצה

“הפתרון שלנו מספק תמיכה לכל אורך הפרויקט, מהקמת הספריות, ועד ליציאה לייצור. והכל מחובר באופן אינטגרלי לכל מערכות ה-   PLMוה-ERP , כמו SAP, Smarteam, Agile, Arena, Priority, Teamcenter. יש לנו מאות לקוחות שמשתמשים בתהליכים האלה. אנו גם נציגים של חברת Sanmina בתחום ייצור המעגלים המודפסים, כך שלעיתים אנחנו לוקחים את הפרויקט ממש עד לייצור”, מסביר שואבי את יתרון הפתרון הכולל.

יכולת נוספת שהוצגה באירוע, ואשר תומכת באקו סיסטם הכולל, היא הוספת סביבת DFM (Design For Manufacturing), בה לקוחות ויצרנים יכולים לחלוק את אילוצי היצור שלהם. אלוצי הייצור ניתן לקבל דרך אתר מרכזי, והמשתמשים לא צריכים לחכות לשלב הייצור כדי ליישם את החוקים בשלב מוקדם בפיתוח. Cadence פועלת גם בשיתוף SamacSys,ו UltraLibrarian, ספריות המכילות כ- 15 מיליון רכיבים, כל אחת. באמצעותן לקוחות יכולים לקבל את הסימבול, את ה- Footprint ומודלים בתלת מימד, ישירות לסביבת תיכנון.

צוות EDAis מימין לשמאל: חורחי זריצקי, אסף שואבי, אלכס סלוצקי,
יעל ארבל, רויטל חפץ-אברבוך, אלסנדרו סיניגליה, איליה זווין

“יש לנו גם את הממשקים החשובים אל MatLab ו- Simulink, סימולציה ברמת מערכת שלא ניתן למצוא כיום אצל המתחרים. אתה יכול לבצע סימולציה התנהגותית כוללת, כגון עבור סוללה לרכב. Mathworks ו- Cadence עובדים באופן הדוק כדי להביא את החיבור הזה אל הלקוחות”, מוסיף שואבי.

עדות מרתקת לחיבור לאקו סיסטם הרחב של התעשייה, אפשר למצוא בשיטוף פעולה עם מעבדת ImpactLab ש- WeWork הקימה בתל אביב, ואשר כולל כל מה שנידרש כדי לאפשר לסטרטאפים להוציא אבי טיפוס מהר ככל הניתן. הכלים של OrCAD זמינים במעבדה, בשיתוף Arrow, כולל הדרכות וליווי.

בנוסף, רוב האוניברסיטאות בישראל עובדות כיום עם תוכנות OrCAD, ואלפי סטודנטים מקבלים רישיון מלא לשנה בחינם, כדי להאפשר להם לבצע פרויקטים ברמה הגבוהה ביותר.

על העבודה עם סטרטאפים וחברות בתחילת דרכן אומרת יעל ארבל: “מצבת הפתרונות שלנו מאפשרת ללקוח לגדול בהתאם לטכנולוגיה הנדרשת. לכל צורך שהחברה מבקשת יש לנו פתרון. סטרטאפ יכול להתחיל עם גרסה בסיסית מאוד ולהוסיף בהדרגה כל יכולת תכנון שנדרשת”

“עשרות סטרטאפים בשנה מצטרפים ל- EDAis בישראל”, אומר אסף שואבי, “והתמיכה שהם זוכים לה, יחד עם יכולות תוכנה עוצמתיות שמקצרות את היציאה לשוק, והידע שנצבר בחברה מספקים להם יתרון עצום”.


לפרטים ומידע נוסף נא לפנות ל WWW.EDA.CO.IL

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות