חדשות היום

סיוה משקיעה 10 מיליון דולר בטכנולוגיות עיבוד התמונה של Immervision הקנדית, ותקבל בלעדיות לרישוי מוצריה

ספקית טכנולוגיות הקישוריות האלחוטית והחישה החכמה סיוה (נאסד”ק: CEVA) הודיעה היום על שותפות אסטרטגית והשקעה בטכנולוגיות של Immervision הקנדית, המפתחת טכנולוגיות אופטיות ואלגוריתמים לעיבוד ושיפור התמונה במצלמות עם זוית עדשה רחבה. לפי ההסכם בין שתי החברות, תשקיע סיוה 10 מיליון דולר תמורת זכויות בלעדיות למכירת רישיונות לשימוש במוצרי התוכנה של Immervision.

הטכנולוגיות שפיתחה Immervision כוללות את העדשות האופטיות הרחבות Panomorph, וכן אלגוריתמים ותוכנה לעיבוד תמונה המוגנות בפטנט. טכנולוגיות אלו משפרות משמעותית את איכות התמונה במצלמות עם עדשות רחבות, המתאפיינות בעיוותים ובחוסר דיוק בשל מבנה העדשה. סיוה תספק ללקוחותיה רישיונות לשימוש בתוכנות ובאלגוריתמים שפיתחה Immervision, הכוללים adaptive dewarp לצילום מדויק ללא עיוותים, התאמת צבעים וניגודיות בזמן אמת, וכן ייצוב תמונה אלקטרוני.

בנוסף, מסרה סיוה כי תשלב את טכנולוגיית היתוך החיישנים של הילקרסט לאבס (Hillcrest Labs), שנרכשה על ידה לאחרונה, עם טכנולוגיית data in picture היחודית של Immervision, מה שיאפשר עיבוד מתקדם לטובת שיפור האיכות, ייצוב צילומי וידאו, ויישומי ראיית מכונה, גם במצבי תזוזה של המצלמה ותוך התחשבות בפרמטרים סביבתיים נוספים.

בין הלקוחות: אייסר, לנובו וסוני

הטכנולוגיות של Immervision שולבו עד היום ביותר מ-50 מיליון מכשירים ועם לקוחותיה נמנות Acer, Dahua, Garmin, Hanwha, Lenovo, Motorola, Quanta, Sony ו-Vivotek.  תוכנת עיבוד התמונה של Immervision תהיה זמינה לשילוב בכל שבב הכולל יחידת עיבוד גרפי וכן בגרסת צריכת הספק נמוכה בשבבים המבוססים על מעבדי הראייה הממוחשבת CEVA-XM4 ו-CEVA-XM6. לצד טכנולוגיה זו, מציעה סיוה גם טכנולוגיות ראייה ממוחשבת ומעבדי בינה מלאכותית שפיתחה.

יתרון תחרותי משמעותי

מנכ”ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר: “השותפות האסטרטגית וההשקעה בטכנולוגיות של Immervision מספקות לסיוה יתרון תחרותי משמעותי בתחום הצומח במהירות של מצלמות העדשה הרחבה, במיוחד בשווקי הסמארפונים, מצלמות אבטחה, מערכות נהיגה חכמות ורובוטיקה. שילוב טכנולוגיות עיבוד התמונה של Immervision עם טכנולוגיות הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית של סיוה מאפשר לחברות שבבים ויצרנים להיכנס לשוק רווחי המתאפיין בחסם כניסה טכנולוגי גבוה. טכנולוגיית העדשות Panomorph שפיתחה Immervision מאפשרת עיבוד תמונה באיכות גבוהה מאוד בהשוואה לעדשות המסורתיות מסוג Fish Eye במצלמות עדשה רחבה, והיא שותפה מצוינת להרחבת סל המוצרים שלנו ופוטנציאל התמלוגים בתחום החישה החכמה”.

מנכ”לית Immervision, פסקאל ניני, הוסיפה: “Immervision שמחה לשתף פעולה עם סיוה, שהיא מובילה טכנולוגית בעלת נוכחות חזקה בתחום החישה החכמה. השותפות עם סיוה מאפשרת לנו להמשיך ולשפר את עדשות ה-Panomorph וטכנולוגיות עיבוד התמונה, וליהנות מערוצי השיווק, המכירות והתמיכה של סיוה ברחבי העולם. מעבר להאצת החדירה והצמיחה שלנו, מעבדי האותות והבינה המלאכותית של סיוה לצד האלגוריתמים החדשים של Immervision יאפשרו להפיק את המיטב מצילום חכם בזוית רחבה”.

תגובות סגורות