חדשות היום

צפו: נסיעה ראשונה בשידור חי של הנגמ”ש השקוף העתידי

מדובר בנגמ”ש הראשון בעולם המאפשר שיקוף 360 מעלות של המתרחש בשדה הקרב, ללא קסדות או אמצעי ראייה אחרים מאפשר שמירה מיטבית על חיי אדם

היום (ג’) בשעה 16:00 בדיוק, תשדר חברת רפאל בשידור חי לכל העולם את הסיור הוירטואלי הראשון בנגמ”ש השקוף העתידי שפיתחה עבור פרויקט הכרמל של מפא”ת.  כל אדם היושב בבית, בעבודה או אפילו בים,  יוכל להצטרף לשידור ולחוש כאילו הוא נמצא בעצמו בשדה הקרב, בתוך ה’קוקפיט-השקוף’ פרי פיתוח של רפאל.

רכב הקרב העתידי של רפאל (“כרמל”) הוא הראשון בעולם אשר מאפשר לאנשי הצוות הנמצאים בתוכו, שיקוף מלא של 360 מעלות על המתרחש מחוץ לנגמ”ש בשדה הקרב, ללא קסדות או אמצעי ראייה אשר מפריעים להתמצאות במרחב. כמו כן, הרכב מאפשר שמירה מיטבית על חיי החיילים שכן אין צורך להציץ החוצה מתוך הרכב.  הקוקפיט השקוף, פרי פיתוח מתקדם של רפאל, הוא בעצם שילוב חדשני של מסכי מגע מתקדמים המקיפים את אנשי הצוות מבפנים, כאשר מגוון סנסורים ייחודיים בעלי יכולות אלקטרו-אופטיות משקפים לאנשי הצוות תמונת מצב אמיתית ומתעדכנת של המתרחש מחוץ לנגמ”ש מכל הכיוונים. על גבי הכלי הממוגן מותקנות כלל המערכות המתקדמות של רפאל- מערכות חישה וניתור, מערכות אלקטרו-אופטיות, עמדות נשק, משגרים לטילי גיל (ספייק) וכמובן- מערכת ההגנה האקטיבית- מעיל רוח. הפתרון הרפאלי לרכב הקרב העתידי יכול להשתלב בכל פלטפורמה קיימת ו/או עתידית.

הרכב כולל בתוכו טכנולוגיות מתקדמות מבית היוצר של רפאל, בכללן- מערכת הדק-חכם, ומערכת התקשורת BNET. שילוב המערכות הללו ומערכות נוספות ומסווגות, הוא חלק מתפיסת הקרב העתידי של רפאל, המקדמת דיגיטציה בשדה הקרב, תוך דגש על חיבוריות בין הכוחות ותקשורת מוצפנת מרובת משתמשים. המערכות הללו מסוגלות לאתר ולנטרל בו זמנית מספר רב של מטרות, בדיוק ובמהירות יוצאי דופן. הרכב העתידי משולב אלגוריתמים מבצעיים של בינה מלאכותית ואוטונומיות, אשר מאפשרים תמיכה ביכולת קבלת ההחלטות והיעילות בשדה הקרב, ומאפשרים לאנשי הצוות לבצע את משימותיהם בצורה אופטימלית בזמן תמרון. המערכת בוחרת מסלולים אופטימליים, מתכננת משימות, מגלה ומנהלת בו זמנית מטרות מרובות ומאפשרת לצוות לשנות באופן רציף את רמות האוטונומיה.

**שידור חי**

לצפייה בשיודור:

Powered by Go-Live

היום (ג') בשעה 16:00- הנסיעה הווירטואלית הראשונה בעולם בנגמ"ש השקוף של רפאל

תגובות סגורות