חדשות היום

טכנולוגיה של הסטארט-אפ Ride Vision מהרצליה תגן מתאונות על מיליוני רוכבי אופנוע באיטליה

חברת הביטוח האיטלקית Sara Assicurazioni תשלב את טכנולוגית ההתראה הישראלית באופנועים של מבוטחיה ותוזיל את הפרמיות

חברת Sara Assicurazioni, אחת מחברות הביטוח הגדולות באיטליה, הודיעה על הסכם עם חברת Ride Vision שבמסגרתו תוטמע הטכנולוגיה שפיתח הסטארט-אפ מהרצליה באופנועים של מבוטחי החברה. הטכנולוגיה של Ride Vision היא אחת מהיחידות בעולם שפותחה באופן ייעודי ובלעדי להגן על רוכבי כלי רכב דו גלגליים בפני הסכנות הרבות והייחודיות שאורבות להן בכבישים באמצעות ניבוי חזותי של ההתרחשויות בקרבת האופנוע.

ההסכם נולד על רקע הפופולריות הגדולה של אופנועים באיטליה, שמספר כלי הרכב הדו גלגליים הנעים בה הגיע כבר ל-6.5 מיליון, המספר הגדול ביותר של אופנועים מבין מדינות האיחוד האירופי. במקביל לצמיחת מספר האופנועים באיטליה, צמח גם היקף התאונות שבהן מעורבים כלי רכב מסוג זה במדינה: קרוב ל-42,000 תאונות עם קרוב ל-50,000 נפגעים, לרבות 755 הרוגים בשנת 2018 בלבד.

במסגרת ההסכם תציע Sara Assicurazioni למבוטחיה בעלי רכב דו גלגלי להתקין את מערכת ההתראה החזותית של Ride Vision וליהנות מהוזלה משמעותית בפרמיית הביטוח שלהם. ההסכם ייכנס לתוקף בשנת 2020 עם כניסתה הרשמית של Ride Vision לשוק האיטלקי.

Ride Vision פיתחה טכנולוגיה למניעת התנגשויות בשם CAT (Collision Aversion Technology) המשלבת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת. היא סורקת את סביבת האופנוע במרחב של 360 מעלות, מנתחת את הנתונים ומספקת לרוכב התראות אודות סכנות במהירות של כמאה מילי שניות. ההתראות מוצגות בפני הרוכב כהודעות קוליות וחזותיות ידידותיות שאינן פוגמות בריכוז שלו בעת הנהיגה. המערכת עושה שימוש במצלמות ווידיאו סטנדרטיות לא יקרות ובחיישנים שכבר מותקנים בכל אופנוע, זאת על מנת שהפתרון יהיה נוח במחירו לכל נהג. ההתראות מותאמות במדויק לסכנות הניצבות בפני רוכבי אופנועים שמרווח הביטחון שלהם בכביש מצומצם באופן משמעותי בהשוואה למכוניות. (לינק לסרטון הדגמה).

“בטיחות הנהיגה תמיד הייתה בראש סדר העדיפויות שלנו ואנו מתחילים עתה להתמודד עם האתגרים הייחודיים של האופנועים שרמת הסיכון הכרוכה בהם היא גבוהה יותר מכלי רכב רגילים”, אמר אלברטו טוסטי, מנכ”ל Sara Assicurazioni. “זו הסיבה שאנו מציעים עתה למבוטחינו להתקין את מערכת Rider Vision וליהנות מבטיחות משופרת בעת הנהיגה”.

“שיתוף הפעולה מתמקד במגזר הלא מטופל של רוכבי אופנועים ומנהלי ציי רכבים דו-גלגליים והוא נועד לשפר את בטיחותם”, מסר אורי לביא, מנכ”ל ומייסד משותף, Ride Vision. “ההסכם שחתמנו עם Sara Assicurazioni מביא בשורה של חדשנות לקהילה שבדרך כלל מתעלמים ממנה והוא בבחינת צעד רב משמעות לצמצום תאונות הדרכים שבהן מעורבים כלי רכב מסוג זה”.

Ride Vision הוקמה בשנת 2018 על ידי אורי לביא וליאור כהן. החברה גייסה 2.5 מיליון דולר בסבב סיד שהובילה YL Ventures. מרכז המו”פ של החברה בהרצליה מעסיק 10 עובדים ונערך בימים אלה לגיוס של 5 עובדים נוספים.


תמונה- יזמי Ride Vision אורי לביא(מימין) וליאור כהן

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות