חברת GE Healthcare Rehovot השיקה מחלקת הנדסה ומעבדות חדשות לפיתוח וייצור של גלאי CZT דיגיטליים עבור רפואה גרעינית

מחלקת ההנדסה החדשה, שתעסוק בפיתוח גלאי CZT וכעת מרחיבה את פעילותה גם לתחום גלאי ה- *PET, הוקמה בעידוד ובתמיכת משרד הכלכלה ורשות החדשנות

בימים אלה הושקה מחלקת ההנדסה והמעבדות החדשות של GE Healthcare Rehovot: המרכז העולמי למחקר, פיתוח וייצור של גלאי CZT דיגיטליים עבור רפואה גרעינית וכעת תרחיב את פעילותה גם לתחום גלאי ה- *PET. מדובר במרכז ייחודי שאין שני לו בעולם לפיתוח גלאים ייחודיים מסוג זה. כאשר תהליך הייצור מגובה עם למעלה מ-60 פטנטים ו- 25 סודות מסחריים.

בשנה שעברה קיבלה חברת GE Healthcare ישראל מענק של 50 מיליון שקלים לטובת הקמת מרכז עולמי בתחום ה- PET בטירת הכרמל וברחובות. בעקבות כך, החברה הרחיבה את שטחה ברחובות ופותחת כעת מחלקת הנדסה חדשה עם מעבדות מהמתקדמות בעולם וצוות חדש אשר יהווה מרכז חדשנות ומצוינות גלובאלי לפיתוח גלאים. הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה עם בתי החולים האוניברסיטאיים המובילים בישראל ובעולם. בתי החולים שותפים להגדרת הדרישות הקליניות ומשתתפים בניסויים קליניים.

אביעד טמיר צביקה גולצמן זיווה איגר נועם זילברשטיין ויולים זינגרמן

ביולי 2019 קודם נועם זילברשטיין, מנכ”ל יחידת הגלאים ברחובות לניהול גלובאלי של כל קבוצת הגלאים ב GE Healthcare. בתפקידו החדש אחראי זילברשטיין על פיתוח טכנולוגיות, פיתוח מוצרים חדשים ומצוינות תפעולית בחמישה אתרים גלובליים בתחום CT, X-Ray, MI.

זילברשטיין מביא לתפקיד הגלובאלי למעלה מעשרים שנות ניסיון וכעת ינסה לשחזר את הצלחת החברה ברחובות בקבוצת הגלאים העולמית. זו היא הבעת אמון מצד GE העולמית ביכולות הישראליות להוביל, לחדש ולהצליח.

*PET/CT משמש בעיקר לאבחון גידולים סרטניים. זוהי בדיקת דימות רפואי המשלבת במכשיר אחד היברידי שתי טכנולוגיות של הדמיה – טומוגרפיה ממוחשבת (CT-Computed Tomography ) עם טכנולוגיה ברפואה גרעינית הידועה כטומוגרפיה של חומרים רדיואקטיביים פולטי פוזיטרונים (PET – Positron Emission Tomography).

ההדמיה במכשיר ה-PET מתבצעת לאחר הזרקה לווריד של חומר רדיואקטיבי הנקלט ומצטבר בתאים הסרטניים. החומר השכיח ביותר, בו נעשה שימוש, הינו אנלוג למולקולת גלוקוז – FDG ‏- FluoroDeoxyGlucose (פלואורו-דאוקסי-גלוקוז). מניחים שגידולים סרטניים צורכים כמויות גדולות של גלוקוז ובשל כך אזורים הנגועים בסרטן פעיל יצבעו על-ידי FDG.

 CT נותן תוצאה אנטומית ו PET נותן תוצאה תפקודית. הבדיקה מאפשרת זיהוי אנטומי של הנגעים הנראים במיפוי.

באירוע ההשקה נכחו בכירי משרד הכלכלה והרשות לחדשנות וחברי הנהלת GE Healthcare ודיברו על חשיבות שיתוף הפעולה והקמת המחלקה.

נועם זילברשטיין, General Manager, Detectors (מנכ”ל יחידת הגלאים הגלובאלית ב GE Healthcare) ” זהו מרכז ייחודי שאין שני לו בעולם לפיתוח גלאים מסוג זה.

בחזון 2025 שאותו אנחנו מובילים, אנחנו מכוונים להחלפת הטכנולוגיה הקיימת בכל בתי החולים בארץ ובעולם. באמצעות סיירת מובחרת של אנשים מהטובים בתחומם, בהובלת יולים זינגרמן שהיה עד אז מנהל הפיתוח ברפואה גרעינית.

ההחלטה של GE להשקיע פה בעידוד משרד הכלכלה : רשות החדשנות ו- Invest in Israel הייתה החלטה היסטורית. זוהי ישראל במיטבה, יש פה את היכולת לעבוד ביחד כצוות ויש כאן את היצירתיות וההירתמות לעשות משהו שלא נראה בשום מקום אחר. וכשמוסיפים לזה את הגב של GE עם התהליכים המובנים, היכולת הגלובאלית וחזון ה- Healthcare שאותו GE מובילה, מקבלים נוסחה מנצחת.

נתן חרמוני, סגן נשיא ומנהל גלובלי להדמיה מולקולרית ב GE Healthcare : “לפני יותר משנתיים החליטה הנהלת GE העולמית להעביר את פיתוח מערכות PET/CT לישראל בעקבות הצלחת הפיתוח והיצור של מערכות ה SPECT/CT בעולם עם נתח שוק עולמי הגדול מ 50%.

כתוצאה מכך GE צומחת גם בתחום המערכות וגם בתחום הגלאים שהם לב המערכת. לאור זאת חברת GE המייצרת גלאים ברחובות פותחת אגף חדש לפיתוח גלאים חדשניים למערכות ה PET החדשניות.

תחום ההדמיה המולקולרית נמצא בצמיחה מדהימה בשנים האחרונות לאור פיתוחים של חומרי הדמיה חדשים המשלבים טיפול ואבחון ממוקד. טכנולוגיה זו הנקראת Theragnostic  (Therapy / טיפול + Diagnostic / אבחון) פותחת עידן חדש של איכות הטיפול ובדיקת התגובה.

תרופות אלו מהוות פריצת דרך חשובה שתעזור לחולים רבים ברחבי העולם.

אנו בישראל נערכים עם הגלאים והמכשירים המתקדמים בעולם.”

זיווה איגר, מנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות, משרד הכלכלה: ההשקעה הנוכחית של GE  היא המשך של דיאלוג ארוך טווח ומערכת יחסים פורה של GE  עם מדינת ישראל. אנו מברכים על ההשקעה הנוכחית באתר ברחובות אשר מרחיבה את הפעילות  בישראל ומחזקת את הבעת האמון של החברה באקוסיסטם בישראל. פעילות GE Healthcare  בישראל בכלל ובאתר ברחובות בפרט היא דוגמה מצוינת לפעילות של חברה בינלאומית בארץ מקצה לקצה: החל משלב המחקר, המשך בפיתוח ועד הייצור. הפלטפורמה הייחודית בישראל, ממחישה את החשיבות והתרומה בחיבור בין הטכנולוגיה לייצור מתקדם ומאפשרת לחברה להמשיך להיות תחרותית וחדשנית. אני מאחלת לנועם ולצוות המשך הצלחה בעתיד.”

אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות: “רשות החדשנות פועלת לעידוד חדשנות טכנולוגית כמנוף לצמיחה כלכלית מכלילה ובת קיימא ורואה בחברות רב לאומיות נדבך חשוב בבניית אקוסיסטם מצליח ומתקדם. אנו גאים בשיתוף הפעולה ארוך השנים עם חברת GE וחזונה בתחום הMolecular Imaging, שהגיע לשיאו בשנה שעברה, באישור מענק רב שנתי לצורך הבאת פעילות חדשה לישראל בתחום סורקי ה-PET/CT ופיתוחים חדשניים בתחום. פתיחת מחלקת גלאי ה-MI ברחובות הינה צעד ראשון וחשוב בתכנית זו.”

צביקה גולצמן, מנהל קרן המו”פ, רשות החדשנות: “רשות החדשנות תומכת בפרויקטים חדשניים ופורצי דרך, המתאפיינים בצוותי פיתוח מעולים, בפוטנציאל שוק וצמיחה גדולים ואשר מביאים לישראל תרומה כלכלית גבוהה. הפרויקטים ב- GE Healthcare  ישראל, אשר רשות החדשנות החליטה לתמוך בהן מקפלים בתוכן את כל התכונות האלו ואף יותר מזה. GE Healthcare  ישראל היא דוגמא מצוינת לחברה שלמה המעסיקה, מעבר למרכז פיתוח, גם בעלי תפקידים תומכים – החל בשווק והנהלה וכלה בייצור והפעלת קבלני משנה מקומיים רבים.”


תמונה עליונה: באדיבות GE Healthcare רחובות

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות