חדשות היום

מיקרונל שוויץ מציגה את המפוח החדש ה U-10

אם תמיד חשבתם שרוח לא מייצרת רעש, אז כדאי שתחשבו שוב.
אם נחשוב על ליל חורף גשום שבו הרוח מנשבת בעוצמה בחוץ, הרי שהשריקה שהרוח יוצרת בעוברה דרך ענפי העץ ושלבי התריסים, נשמעת חזקה וברורה לכולנו. אם נעשה אנלוגיה למפוח ששואב ופולט אוויר, הרי שלא המפוח הוא שמייצר את עיקר הרעש, אלא האוויר שעובר בתוכו הוא שאחראי על הרעש והצורה שבה הוא “פוגש” את כנפי המפוח משפיעה על כמות הרעש באופן ישיר.

ניתן לנסות להפחית את הרעש במספר דרכים, שהעיקריות שבהן; תכנון נכון ויעיל של מבנה המפוח למקסימום יעילות ומינימום רעש, שימוש במפוח שתואם את הביצועים שנדרשים וחיבור נכון של המפוח למערכת והצנרת המחוברת אליו. בנוסף קיימות “יחידות השתקה” מותאמות שעוטפות את המפוח ו”בולעות” את הרעש.

אך הרעש היא לא הבעיה היחידה שעומדת לפני יצרן ומפתח המפוח. בתחום הרפואי. האתגר הגדול מצד אחד הוא, דינמיות רבה של תהליך הנשימה של אדם ומצד שני הצורך באורך חיי מפוח של 15,000 שעות ששווה ערך ל 12.6 מיליון נשימות דינמיות.
במהלך השנים פותחו בחברת מיקרונל מפוחים מיוחדים לתחום המנשימים הרפואיים בכלל ולתחום הפרעות השינה ובמיוחד CPAP- Sleep Apnoea, Bi-level and intensive care.
גם הגודל הפיזי של המפוח מהווה גורם חשוב. בתחום זה הצליחה חברת מיקרונל להקטין את קוטר המפוח עד לכדי 50 מ”מ ויחד עם זאת הוא מסוגל לפתח לחץ סטטי של עד 85 מיליבר אשר עד עתה, ניתן היה להשגה עם מפוח בקטרים גדולים בהרבה.

מאז 1968, חברת מיקרונל השוויצרית, אחת מחברות המאווררים והמפוחים המובילות בעולם, נמצאת בחזית הפיתוח והייצור של מאווררים ומפוחים מיוחדים.

תחומי התעשייה, הרפואה, התחבורה והביטחון מעמידים אתגרים לא פשוטים לפני היצרנים.
לחברת מיקרונל פיתוחים בלעדיים וטכנולוגיות מתקדמות ביותר בכל הקשור בפתרונות לתעשיות השונות: קירור אלקטרוניקה ופינוי אוויר חם, יצירת וואקום במכונות אריזה, עבודה בתנאי עבודה קשים ובאווירת גזים שונים, פינוי גזים רעילים בתעשייה הכימית, במעבדות ובתחבורה. מכשור רפואי מגוון (עור, נשימה). כל אלה הם רק חלק מהאפליקציות הרלוונטיות.

החברה שהתחילה את דרכה ב 1968 בעיר Tagelswangen שבשוויץ, פיתחה את המנוע הראשון ב 1977 וייצרה כבר ב 1984 את המאוורר הדק בעולם.
בשנת 1996 קיבלה החברה את התקן ISO 9001 .
בשנת 2003 חוללה החברה מהפכה בתחום המכשור הרפואי כאשר הוציאה לשוק את המפוח הזעיר הראשוןUltra small-High pressure blower ממשפחתU51.

בשנת 2007 הושלמה המהפכה כאשר לראשונה יצא לשוק מפוח רפואי המסוגל לעבוד באווירת גז החמצן. חברת מיקרונל ממשיכה להשקיע כסף רב במו”פ ולעדות מיליוני מפוחים תוצרת מיקרונל משמשים בהצלחה רבה, בתחום המכשור הרפואי והתעשייתי, בכל רחבי העולם.

במרכז הפיתוח והייצור המרכזי של החברה בשוויץ, ישנן מספר מעבדות הדמייה. במעבדות אלו בוחנים סוגים שונים של מנועים ומערכות הפעלה אלקטרוניות (Motors’ drivers). הפרמטרים שנבדקים ונמדדים במסגרת בקרת האיכות של המוצרים(QA) כוללים מדידת כמות אוויר ולחץ, רעש, רעידות, איזון, פיזור חום, הפעלה ארוכת טווח, טמפרטורת עבודה ותנאי סביבה נוספים.

כבר בשלב הדגם (Prototype), נקבע סוג הפתרון הנדרש ללקוח. זה יכול להיות מאוורר שטוח או תותח אוויר, עם או בלי בקרה, וזה יכול להיות מפוח עם ספיקת אויר ולחץ במתח וזרם נדרש.

בבואנו לבחון איזה מאוורר או מפוח מתאימים לנו, עומדים בפנינו מספר פרמטרים מרכזיים שעלינו לקחת בחשבון והם כוללים כמות אוויר, לחץ אוויר, מתח פעולה זרם עבודה, שליטה מרחוק, חיווי נדרש וגודל פיזי. פרמטרים אלו ישוקללו לכדי הגדרת המפוח המתאים למשימה וכנגזרת תוגדר “נקודת העבודה”, שילוב כמות האוויר ולחץ האוויר שבו יעבוד המאוורר או המפוח בSteady State שלו. חשוב לציין כי במידה וללקוח יש צרכים מיוחדים, כפי שקורה לא אחת, צוות ההנדסה והפיתוח של החברה עומד לרשות הלקוח, לצורך בחינת “הקשחת” המוצר והתאמתו המלאה לדרישת הלקוח.

לחברה שלוש סדרות מרכזיות:

  1. סידרה F מאווררים שטוחים

מגוון מאווררים שטוחים ואמינים בגדלים סטנדרטיים של 25*25 מ”מ ועד 120*120 מ”מ ואפילו72*150*51 מ”מ. בנוסף, בסדרה זו שני מפוחים ריבועיים (בתמונה מימין) אחד בגודל 16*16 מ”מ והשני בגודל 17*17 מ”מ.

 

  1. סידרת D תותחי אוויר

 

סידרת D עוצבה במיוחד לשימושים בהם נדרש פינוי של כמות אויר גדולה בלחץ גבוה ובגודל    פיזי קטן יחסית.

הסדרה כוללת מפוחים עם פלאנג’ קידמי ואחורי בקטרים ומתחי הפעלה שונים. כמו כן, ניתן לקבל את המפוח עם יחידת אלקטרוניקה שמאפשרת שליטה על המתח, מהירות הסיבוב ושולחת אינדיקציה קבועה לתצוגה של ערך פרמטרים אלו. סידרה זו מתאימה במיוחד לפינוי אוויר חם באפליקציות צבאיות ואוויריות, בשל היכולת של הספק לעשות התאמה (customization) לדרישות הלקוח במגוון רחב של פרמטרים.

 

  1. סידרת U מפוחים לשימושים רפואיים, תעשייתיים ובחירום.

 

סידרת U מספקת מפוחים עוצמתיים, דינאמיים ושקטים יחסית למגוון אפליקציות רפואיות בניהן מערכות הנשמה (Respirators) בעיית הפסקת נשימה בעת השינה (CPAP), אינקובטורים לפגים (Neonatal Ventilation), שאיבת שאריות בתחום הדנטלי ופינוי מפגעי ריח בתחום הדרמטולוגי.

אפליקציות תעשייתיות מרכזיות אחרות כוללות הזרמת אוויר לניפוח, יצירת וואקום בתהליכי ייצור (לדוגמא: שינוע דפים בתעשיית הדפוס ושינוע אריזות קרטון),ייבוש תהליכים, פינוי אוויר חם ממערכות אלקטרוניות מורכבות או מערכות תאורה, קירור מנועים, סירקולציה של אוויר בחללים ביתיים ואפילו שאיבת ללכלוך, אבק או פסולת.

אפליקציות בחירום

אפליקציה נוספת למפוחים רלוונטית גם למסכות גז ומערכות נשימה שמסננות אוויר מזוהם בגזים שונים (עשן/חל”כ ואחרים).

מפוחי אלו משמשים למערכות נשימה סגורות בשימוש כוחות הביטחון, כוחות ההצלה וכוחות המטפלים בחומרים מסוכנים.

U85MX

ה U85MX הוא מפוח חזק, בשלוש ורסיות שונות, שיכול לייצר עד 16,000 פסקל לחץ סטטי
ו 1,000 ליטר אויר בזרימה חופשית בקוטר של 85 מ”מ בלבד. המפוח הקטן, במתח פעולה של 15V-24V וטווח זרמים של 2.5-8.5A יכול להגיע ל 46,000 סיבובים לדקה עם רעש מינימאלי של 77 דיציבלים. גמישות רבה נמצאת גם באופן ההפעלה של המפוח שכוללת ההאצה או ההאטה לינארית או אקספוננציאלית של המנוע. המפוח יכול להגיע גם עם פונקציות נוספות הכוללות בין היתר; מנוע DC בתצורת Brushless, חיווי מהירות סיבוב, הגנת רוטור, טמפרטורה וחילופי פאזות.

U100HL

U100HL המפוח החדש מבית מיקרונל, מהווה כיום את מפוח הדגל לשימוש תעשייתי. פיתוחו ויצורו מסמלים שינוי פרדיגמה ומעבר ממערכות לחץ/וואקום מרכזיות, שמזינות את כלל קו הייצוא ואף את כלל המפעל, למפוחים קומפקטיים, מקומיים שממוקמים על הקו וחסכניים באנרגיה.

הU100HL הוא מפוח קומפקטי וחדיש שיכול לשמש הן לאספקת לחץ אוויר והן ליצירת וואקום.

בזכות גודלו ניתן להתקינו בקלות יחסית בנקודות קצה של קו הייצור, דבר שמונע אובדן לחץ ונזילות שמאפיינים מערכות וואקום מרכזיות. השליטה במהירות המפוח מאפשרת לכוונן את עוצמתו לשימושים שונים.

המפוח עשוי כולו מאלומיניום, מוגן ברמת אטימות 67 IPובעל מנוע יעיל במיוחד. בנוסף, למפוח אלקטרוניקה מובנית וקונקטור M16 ברמת אטימות זהה, שמסופק כאביזר. המפוח יכול לייצר עד 119 mbar לחץ סטטי ו 950 ליטר אויר בזרימה חופשית. המפוח הקטן, במתח פעולה של 13.5V-26.4V וטווח זרמים של 10-20A יכול להגיע ל 43,000 סיבובים בדקה ויוצר רעש נמוך במיוחד של 55 דיציבלים.

שימושיו כוללים העברת גזים מסוגים שונים במפעלי תעשייה והוא מיועד לשימוש מאסיבי, ארוך וקבוע.

לסיכום, עמידתה של חברת Micronel בחזית ייצור המפוחים העולמית, מאפשרת לה לבחון את צרכי השוק הנוכחיים והעתידיים ובהתאם לפתח ולייצר מפוחים לאפליקציות מגוונות. הגמישות של החברה להתאים ללקוח את הפתרון הנדרש לו, גם בצורת פיתוחים דיפרנצייאלים, מאפשרת לה לספק פתרון מלא ולשמור על לקוחות מרוצים.

הכותב הוא אריה וייס, מנכ”ל ובעלים של חברת פ.וייס בע”מ

המרכז הישראלי לזיווד אלקטרומכני וסוללות.

pweiss@pweiss.co.il


אריה וייס, חברת פ.וייס בע"מ

תגובות סגורות