חדשות היום

יאנדקס מתבססת בישראל Yandex Music משירותי הזרמת המוזיקה המובילים בעולם עכשיו גם בעברית מלאה

  • Yandex Music משיקה גם גרסה עברית של האפליקציה, וגם מינתה בישראל עורכים מוזיקליים וצוות פיתוח עסקי, לשוק המקומי
  • מינתה את אלכנסדרה איבנובה למנהלת Yandex Musicישראל
  • ל- Yandex Music קטלוג סטרימינג עצום עם כ- 50 מיליון כותרים כולל קטלוג רחב בעברית הכולל אלפי שירים וזמרים בהסכמים עם מיטב הלייבלים והאולפנים
  • Yandex Music מגובה על ידי למעלה מ 20 שנות מומחיות בתחום ML ומציעה חוויות האזנה בהתאמה אישית גבוהה למשתמשיה
  • ל- Yandex Musicפי’צר ייעודי שנוצר לישראל בלבד בו משתמשים ישראלים יכולים לראות אילו רצועות ואמנים פופולריים בישראל ברגע זה ואפשרות חיפוש שיר לפי מילים
  • Identify– שירות זיהוי שירים פנימי באפליקציה. תכונה המשתמשת ביכולות של Yandex AI Alice (העוזרת החכמה של יאנדקס) ו- ML לניווט בתוך שירות הזרמת המוזיקה

יאנדקס, חברת ההיי-טק מהגדולות בעולם ממשיכה להתבסס בישראל ומשיקה את שירות הזרמת המוזיקה לראשונה גם בעברית מלאה. מדובר בשפה הראשונה שהאפליקציה פועלת בה שאינה אנגלית או אחת מהשפות של מדינות CIS (חבר העמים של מדינות עצמאיות – מדינות פוסט-סובייטיות.(

למה ישראל?

“ישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה להשיק  האפליקציה בשפה המקומית מחוץ למדינות CIS . זאת הודות למספר  גורמים בהם האהדה הרבה של הצרכן הישראלי החובב חדשנות, פתוח לטרנדים וחשוף למגמות גלובליות.  כל הגורמים הללו מאתגרים את המפתחים שלנו ואלגוריתמי ML על מנת ליצור חווית האזנה מעולה ואישית לכל משתמש בישראל. בנוסף, בישראל קהילה דוברת רוסית גדולה ביחס לאוכלוסייה” מסביר אנדרי גאוואק, מנכ”ל Yandex Music.

ישראל נבחרה כמדינה אסטרטגית להרחבת פעילות יאנדקס הבינלאומית בהמשך לשירותים אחרים של יאנדקס שכבר פועלים בישראל.

ל-Yandex Music כ- 3 מיליון מנויים בפחות מ3 שנים של פעילות בטריטוריות בה היא פועלת הכוללות כ- 12 מדינות. מעתה תציע Yandex Music את קטלוג המוזיקה העשיר שלה הכולל כ- 50 מיליון כותרים, שיכלול את כל התוכן הישראלי הרלוונטי שהתווסף עם שירים, אלבומים ואומנים רבים ישראלים, שיפור האלגוריתם להמלצות המותאמות למשתמשים ישראליים וכן אפשרות חיפוש נח, ידידותי, מהיר ובעברית. בנוסף, מינתה צוות של עורכים מוזיקליים ישראליים בהובלת לוקה, זמרת ומוזיקאית מקצועית וסטאס DJ, אשר יביאו את חוויות המוזיקה בעברית ללקוחות.

הקטלוג בעברית כולל אלפי שירים וזמרים בהסכמים עם חברות המוזיקה המובילות בישראל כולל  Orchard, NMC, הד ארצי, Mobile1, קמע, Unicell ועוד.

מודל עסקי ואסטרטגיה בישראל

אלכסנדרה איבנובה, מנהלת Yandex Music  ישראל מציינת כי: “אנחנו שמחים להשיק את Yandex Music  בעברית אשר יאפשר למשתמשים הישראלים להאזין למוזיקה האהובה עליהם במיטב הנוחות והביטחון. גילינו שבסיס המשתמשים הישראלי שלנו נאמן עם שיעור נטישה נמוך בהשוואה לשווקים אחרים בהם אנו פועלים. אנו בטוחים  שלאחר התנסות ראשונה של משתמשים באפליקציה יגלו המנויים את יכולת הדיוק של מנוע ההמלצות, מגוון רחב של מוזיקה ויבחרו להישאר איתנו. אנחנו רק בתחילת הדרך בשוק הישראלי, עומדים בפני אתגרים, נמצאים פה לטווח ארוך ובהמשך הדרך נציג שירותים ושיתופי פעולה חדשים עם שותפים גלובליים וישראלים”.

מודל התשלומים:

לYandex Music- מודל תשלומים פשוט וקל ללא התחייבות; חודש ראשון חינם ולאחר מכן 9.90 שקלים לחודש למנוי Premium. בנוסף, קיים מנוי freemium בחינם.

מנוי :Premium

  • שמע באיכות גבוהה
  • הורדת מוסיקה להאזנה לא מקוונת
  • בחירת שירים להאזנה ללא הגבלה
  • אין פרסומות

מנוי Freemium:

  • קטלוג של 50 מליון שירים זמינים
  • מערכת המלצות שירים
  • איכות שמע רגילה
  • פרסומות

האפליקציה כוללת לוקליזציה מלאה לעברית של פלייליסטים מקומיים, פרומו של אמנים, שיתוף פעולה עם פסטיבלים ופיצ’רים רבים אחרים.

Yandex Music מציעה מספר פיצ’רים מיוחדים:

  1. -Identify לזיהוי שירים בעברית ושילובם ברשימת ההשמעה האישית או בפלייליסטים מותאם לכל מכשיר סלולרי אנדרואיד או ios.
  2. מנוע חיפוש בעברית
  3. Local chart – תרשים מקומי – פועל גם ישראל. משתמשים ישראלים יכולים לראות אילו רצועות ואמנים פופולריים בישראל ברגע זה.
  4. New releases– אשר מציג את השירים הישראליים אשר מותאמים אישית.

הפיצ’רים המרכזיים באפליקציה:

ל- Yandex Music מערכת המלצות המבוססת על אלגוריתמי ה- Machine Learning המתקדמת ביותר והמגובה על ידי למעלה מ- 20 שנות ניסיון של Yandex AI ו- IT. מערכת ההמלצות החכמה מפיקה רשימות השמעה חכמות ובוחנת במהירות רבה את טעמם של המשתמשים על מנת לקבל את ההמלצות המדויקות ביותר.

Stations Yandex – תחנות – זרם מתמשך של המלצות בהתאמה אישית לכל אירוע. ניתן לבחור מצב רוח, ז’אנר או פעילות וליצור תחנה ייחודית (ממש כמו תחנת רדיו עם שירים אהובים בלבד). האלגוריתמים של Music  Yandex מנתחים את הרגלי ההאזנה של המשתמשים, ומשווים אותו למיליוני תגובות של אנשים אחרים על מנת להמליץ ​​על רצועות הדומות מאוד לטעמו של המשתמש.

Identifyזיהוי מוזיקה – מערכת זיהוי רצועות בתוך האפליקציה. ל- Yandex Music יש תכונה ישירות באפליקציה להקלטת קבצי שמע על מנת לזהות שירים (גם בעברית). אפשר למצוא תכונה זו בתוך כרטיסיית החיפוש. המערכת מנתחת את כל מה שמושמע ברקע ומוצאת אותו במאגר המידע של השירות. למעשה, זהו חלק קטן מאליס – העוזרת החכמה של יאנדקס.

-Track search by lyrics  חיפוש שירים לפי מילה או מילים בעברית אשר מופיעים בשיר גם בלי לדעת את שמו או את שם האומן.

Local chart – תרשים מקומי – נוצר במיוחד עבור ישראל. משתמשים ישראלים יכולים לראות אילו רצועות ואמנים פופולריים בישראל ברגע זה.

פלייליסטים חכמים – המלצות אישיות יומיות. נוצר על ידי “רשתות עצביות” בהתחשב בסמל ‘אהבתי’, ‘לא אהבתי’, ‘טעמים’, ‘דילוגים’ וכו’.

א. פלייליסט של היום – מיקס אישי עם מוסיקה הדומה ביותר לטעמו של המשתמש. רשימת ההשמעה מבוססת על פעולות והעדפות המשתמש באפליקציה של המשתמש. האלגוריתמים של יאנדקס מיוזיק מנתחים את הרגלי ההאזנה של המשתמש, מה אוהבים / מה לא אוהבים ומשווים אותו למיליוני תגובות של אנשים אחרים על מנת להמליץ ​​על שירים קרובים מאוד לטעמו של המשתמש – זה יכול להיות שיר שנשכח חדש או ישן.

ב. Premiere רשימת השמעה אישית עם המהדורות והשירים החדשים הדומים למה שהמשתמש בדרך כלל מקשיב אליו.

ג. Déjà Vu – רשימת השמעה אישית המורכבת משירים שהמשתמש עשוי לחבב, אך טרם הקשיב להם.

ד. Secret Stash – פלייליסט אישי עם רצועות מאוסף המשתמש שאולי שכח.

“Similar to” playlists– “דומה” ל- פלייליסטים ל- Yandex Musicיש רשימת השמעה עם אמנים הדומים ללהקה או האמן האהוב על המשתמש. הרשימה נוצרת על ידי “רשתות עצביות” ואלגוריתמים ML.

New Releases  – יצאו לאחרונה –  האלגוריתם והעורכים המוזיקליים של Yandex Music בוחרים מוזיקה חדשה שכדאי לכולם לשמוע, מוצאים מהדורות אחרות, חדשות ואישיות יותר, שעשויות לעניין את המשתמש הספציפי. חוץ מזה, יש דירוג:

הגרסאות המתאימות והמעניינות ביותר נמצאות בראש, ופחות 

מעניינות נמצאות בתחתית הרשימה.

Mixes  – מיקס לכל אירוע– בעמוד הראשי ניתן למצוא המון מיקסים ופלייליסטים ערוכים לכל אירוע. בפנים ניתן למצוא מספר רשימות השמעה שנוצרות ומתעדכנות באופן קבוע על ידי העורכים המוזיקליים.

 


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות