חדשות היום

יעילים ומדוייקים יותר – אלה הרובוטים שיככבו ב- 2020 ראיון עם אסף פליישמן, מנהל מחלקת רובוטיקה ABB

עם העלייה בשימוש ברובוטיקה והסבתה למגוון של שימושים, עולה רף הציפיות לרובוטים שיספקו תמורה בהתאמה לצרכים ובשיפור האיכות. חברת ABB, מהחברות המובילות בעולם לייצור של רובוטים, פועלת לתת מענה לצרכים המשתנים ומשיקה לא פחות משלושה רובוטים חדשים לשנת 2020. בכך, מסמנת החברה את הקו המוביל לעולם הרובוטים לשנה הקרובה.

לפני 5 שנים ערכה פירמת הייעוץ PWC סקר עולמי בקרב מנכ”לים של חברות ומתוכו עולה כי 58% מהנשאלים מאמינים כי הרובוטיקה תביא להפחתת מספר העובדים. בפועל, מתברר שבמקום להחליף עובדים, הרובוטים שיפרו את סביבת העבודה, בשילוב חכם בין האדם והמכונה ובכך שיפרו יעילות ופיריון הייצור.

החדירה המסיבית של יכולות אוטומציה באמצעות רובוטים לענפי התעשייה השונים, תורמת בשיפור היעילות במשימות המצריכות חזרתיות, או בצמצום סיכונים במשימות מסוכנות. לפי מחקר עדכני של מקינזי עולה כי העלייה בתפוקה הנובעת כתוצאה משימוש ברובוטים תורמת בשיפור שרות הלקוחות, ומאיצה תהליכי פיתוח במערך של אנשים, תהליכים וטכנולוגיות.

חברת ABB, הפועלת בתחום הרובוטיקה ב 53 מדינות וביותר מ- 100 אתרים ברחבי העולם, מציגה שלושה רובוטים חדשים, המייצגים את הדור הבא של הרובוטים העולמיים, השם דגש על דיוק, יעילות והתאמה לצרכים מגוונים מאי פעם. אסף פליישמן, מנהל מחלקת הרובוטיקה ב- ABB ישראל מפרט: “בשנים האחרונות אנחנו רואים שינוי משמעותי בפעילותן של תעשיות יצרניות בעולם, המקדמות את מהפכת האוטומציה באמצעות רובוטים. גם בישראל קיימת צמיחה ואף גידול בקצב הצמיחה בשימוש ברובוטים בתעשיות בקנה מידה משתנה, ממפעלים קטנים ועד למתחמי תעשיה גדולים. הרובוטים החדשים אותם אנו מציגים כעת לשוק הישראלי, מבוססים על הניסיון והיכולות הקיימות בקונצרן, ובאים לתת מענה למגמה העולמית והמקומית”.

IRB 1100 הרובוט הקומפקטי והמהיר מאי פעם

עם נתונים כמו שיפור של כ- 35% בזמן המחזור, חסכון של למעלה מ-20% במשקל, צמצום תביעת הרגל ב- 10% וכושר נשיאה של 4 ק”ג, הופך ה- IRB 1100לרובוט המוביל בעולם בתחומו.

“ל- IRB 1100תכונות המאפשרות לשלבו בסביבות עבודה שונות כמו בתעשיית האלקטרוניקה, עם רובוטים אחרים. הודות לשימוש בבקר OmniCore™החדיש של ABB, מגיע הרובוט ליכולות תנועה מתקדמות ולגמישות גבוהה, והופך לאידיאלי לצרכים כגון הרכבה מהירה או pick-and-place במסגרות תפעוליות מורכבות”, מציין פליישמן.

 

IRB 910INV SCARA– יכולות גבוהות בניצול שטח מקסימלי

ה-IRB 910INV SCARA או בקיצור, ה-SCARA התלוי (מתווסף למשפחת הסקארות הקיימים) הוא רובוט שניתן להרכיבו מהתקרה. בדומה ל- RB 1100, גם ה-SCARA מצטיין בדיוק, גמישות וניצול יעיל של החלל. ב-ABB מציינים כי ההרכבה מהתקרה מאפשרת ליצרנים להגדיל את השימוש בחלל ובכך להצליח במילוי משימות מורכבות, גם בחללים קטנים יחסית. ה-SCARA מצוייד גם כן בבקר המתקדם ™OmniCore המאפשר לו כושר תנועה ושליטה מהטובים בתחומו.

הרובוט מגיע בשתי תצורות של כושר נשיאה, האחת ב- 3 ק”ג ו-350 מ”מ והשנייה ב- 6 ק”ג ו-550 מ”מ. “בתהליך תכנון ה-SCARA ביקשנו לשים דגש על מהירות ודיוק” אומר פליישמן ומוסיף “למרות גודלו הקומפקטי, הרובוט המיועד להתקנה על תקרת התא, מציע רמת ביצועים ופונקציונליות מהשורה הראשונה של הרובוטים הקטנים של ABB, בפרט בתכונות כמו יכולות בקרה, דיוק ותביעת רגל קטנה”.

YuMi בעל זרוע אחת – מגדיר מחדש את הזריזות בעולם הרובוטים הקולבורטיבים

בשנת 2015 הציגה ABB את הרובוט הראשון מסדרת YuMi בעל שתי הזרועות שהביא למהפכה בעולם הרובוטיקה בהיותו הרובוט הקולבורטיבי הראשון בעולם. כעת, מתווסף לרובוט החלוץ, אחיו הצעיר – ה- YuMiבעל הזרוע האחת, המבסס את מעמדה של הסדרה כמובילה בתחום הרובוטים הקולבורטיבים.

הרובוט החדש, קומפקטי וקל משקל (9.5 ק”ג בסך הכל), המצוייד בבקר OmniCore™,ניתן להתקנה מהירה וגמישה על תקרה, קיר או משטח עבודה ללא מאמץ, ובהתאמה לקווי יצור קיימים. הזרוע הבנויה ממגנזיום קל, מצליחה לדמות יד אדם בתנועה על פני 7 צירים. בכך, זוכה הרובוט ליתרון משמעותי על פני רובוטים מקבילים המסתפקים ב-6 צירים.

פליישמן מתייחס לרובוט הדגל החדש: ” YuMiבעל הזרוע האחת תוכנן באופן ספציפי לקווי יצור המצריכים גמישות תפעולית, ביכולות הרכבה של חלקים קטנים כמו בענפי האלקטרוניקה, מוצרי צריכה ותעשיות קטנות ובינוניות. במהלך העבודה על הרובוט הקפדנו לשמור על היתרונות של אחיו הגדול בעל שתי הזרועות, במרכיבים כמו פשטות התפעול והתכנות, המאפשרים לעובדים ללמד את הרובוט תנועות ומצבים במהירות ובקלות. מגוון המקומות שניתן למקם את הרובוט הורסטילי, הופכים אותו לאידיאלי ליצרנים בתעשיות הסובלות מחוסר בעובדים מיומנים, או בכאלה המתמודדים מול חסמים בהטמעה של רובוטים חדשים כמו בארגונים קטנים ובינוניים.

בהקשר של השוק הישראלי, הרובוט החדש למשפחת YuMi יכול לחולל שינוי אמיתי בפתיחת השערים לעולם הרובוטיקה, עבור יצרנים קטנים ובינוניים שעד כה נמנעו משימוש ברובוטים. אנחנו צופים כי אלה שיבחרו להשתמש בו יראו שינוי משמעותי באיכות היצור ובתפוקה”.

אם כן, שלושת הרובוטים החדשים המוצגים כיום לשוק הישראלי מבשרים שנה מעניינת במיוחד בתחום היכולות של עולם הרובוטיקה, עם יותר מגוון ואפשרויות, ומשתמשים חדשים שצפויים ליהנות לראשונה מהרובוטים המתקדמים בתחומם.

 


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות