חדשות היום

סאפיינס רוכשת את חברת האינשורטק הגרמנית sum.cumo תמורת כ-28.4 מיליון אירו

הרכישה תאפשר לסאפיינס להרחיב את פעילותה בגרמניה, שוויץ ואוסטריה, לצד הרחבת סל הפתרונות הדיגיטליים גלובלית

החברה הנרכשת היא אחת מ-100 חברות האינשורטק המובילות בעולם עפ”י Intelligent Insurers

חברת התוכנה סאפיינס, הנסחרת בבורסות ת”א ונאסד”ק (NASDAQ, TASE: SPNS), מודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת חברת sum.cumo – ספקית טכנולוגיה גרמנית המציעה פתרונות דיגיטליים חדשניים ופתרונות ממוקדי צרכנים בעיקר לחברות הביטוח, בתמורה לעד כ-28.4 מיליון אירו.

חברת sum.cumo מעניקה שירותים בעיקר לחברות ביטוח באזור ה-DACH (גרמניה, שוויץ ואוסטריה) ועוזרת להם לבנות את המודל העסקי ולמקסם את היתרונות השיווקיים. החברה הנרכשת מתמחה בייעוץ, שיפור חווית לקוח, שיווק, טכנולוגיה מתקדמת ובדרך זו מאפשרת ללקוחותיה להשיק בהצלחה פעילות מקוונת.

החברה הנרכשת דורגה לאחת מ-100 חברות האינשורטק המובילות לפי המו”ל הבינלאומי Intellignet Insurer. החברה הוקמה בשנת 2010 והייתה בבעלות die Bayerische Versicherungsgruppe שכיום הינו אחד מלקוחותיה. לחברה הנרכשת יש 150 עובדים המתמחים בטכנולוגיה ובביטוח המעניקים שירות ללקוחות בגרמניה ושוויץ ממשרדיהם בהמבורג, דיסלדורף וציריך.

הרכישה תאפשר לסאפיינס להמשיך ולהרחיב את פריסתה הגלובלית ע”י הצעת סל המוצרים והשירותים הרחב שלה לגרמניה, שוויץ ואוסטריה לצד מוצרי sum.cumo. סאפיינס תמשיך להשקיע ולתמוך במוצרי sum.cumo – מוצרים שיאפשרו לסאפיינס לשפר את פתרונותיה הטכנולוגיים והדיגיטליים לכלל לקוחותיה רחבי העולם.

המטרה העיקרית של הרכישה היא להתרחב לאזור הגאוגרפי – גרמניה, שוויץ ואוסטריה. חברת sum.cumo צופה הכנסות (non-GAAP) לשנת 2019 של 15 מיליון אירו ורווחיות חד ספרתית נמוכה. תמורת הרכישה מסתכמת בעד כ-28.4 מיליון אירו (24.4 מיליון אירו במזומן ו- 4 מיליון אירו במניות סאפיינס), בהתבסס על ביצועים עתידים של החברה הנרכשת במהלך 4 השנים הקרובות. סאפיינס צופה שעסקה זה תתרום לרווחי החברה החל מהמחצית השנייה של שנת 2020. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים.

קרייג ביטי, אנליסט בכיר לתחום הביטוח בחברת הייעוץ והמחקר Celent, ציין: “השווקים בגרמניה ובכל אירופה הם אטרקטיביים מאוד עבור ספקי פתרונות תוכנה בתחום הביטוח. רכישה זו מבטאת את המחויבות של סאפיינס להרחיב את פריסתה הגיאוגרפית, תוך שדרוג והרחבת הפלטפורמה הדיגידלית ומתן אפשרות לפתרונות ביטוח מקוונים לקהל הלקוחות שמעוניינים בכך”.

רוני על-דור, נשיא ומנכ”ל סאפיינס: “לסאפיינס אסטרטגיית צמיחה המשלבת רכישות להאצת פעילותה העסקית. אנו רוכשים אסטרטגיים, כאשר הרכישות הפוטנציאליות מבחינתנו צריכות להיות מתאימות לפעילות העסקית שלנו, לחזון ולתרבות הארגונית. חברת sum.cumo פוגשת את כל הפרמטרים שלנו כחברת אינשורטק המתקדמת באזור הגאוגרפי DACH. החדירה לאזור זה הייתה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של סאפיינס לאורך זמן. לאחרונה זכינו להתעניינות באזור זה עם מוצרי סאפיינס וכעת עם הצוות והלקוחות של Sum.cumo אנו נוכל לשפר משמעותית את הנוכחות שלנו באזור”.

ביג’ורן פריטיר, מייסד ומנכ”ל משותף של חברת sum.cumo: “ההצטרפות לחברת סאפיינס היא הזדמנות נהדרת לעובדים וללקוחות החברה. כחברת אינשורטק צומחת אנו מאמינים שסאפיינס תהיה הבית הנכון עבורנו, תוך המשך שדרוג התמיכה בלקוחותינו”.

Herbert Schneidemann, CEO, die Bayerische Versicherungsgruppe, ציין כי “חברת sum.cumo מצאה את הבית האולטימטיבי. סאפיינס מתמקדת בביטוח ופתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לצוות להמשיך לצמוח ולהעניק שירות טוב יותר ללקוחות באזור DACH. החברה נהנתה מהעבודה עם חברת sum.cumo במהלך השנים האחרונות ותמשיך ליהנות משיתוף פעולה הדדי גם בעתיד”.


תמונת כותרת: רוני על-דור, נשיא ומנכ”ל החברה 

קרדיט צילום: יוסי אלוני

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות