בדרך לכביש חכם: לראשונה הצלחה בניסוי שטח של הטענה אלחוטית לרכבים באמצעות תשתית הכביש

החברה שחתמה על חוזה מול מנהל התחבורה השבדי להדגמת טכנולוגיית כביש חשמלי חכם באי גוטלנד שבשוודיה, מודיעה כי ניסוי שבוצע עם משאית עבר בהצלחה לקראת השלב הבא, בו תבצע טעינה דינאמית בכביש ציבורי באורך 1.6 ק”מ

אלקטריאון הישראלית, אשר חתמה על חוזה מול מנהל התחבורה השבדי להדגמת טכנולוגיית כביש חשמלי חכם באי גוטלנד, מדווחת על הצלחה בניסוי טעינה אלחוטית סטטית של משאית חשמלית על מסלול ניסויים בשבדיה. מטרת הניסוי הייתה השלמת אינטגרציה מלאה של המערכת בשבדיה על גבי משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטים פרי פיתוחה של אלקטריאון, לפני הפעלה דינאמית בכביש ציבורי בגוטלנד. כעת מוכנה המערכת לשלב הבא שיתרחש במרץ, הוא טעינה דינאמית של המשאית החשמלית באמצעות התשתית שהונחה בכביש בגוטלנד בחודש נובמבר 2019. הכביש, המבוסס על טכנולוגיית הטעינה האלחוטית הדינמית שפיתחה החברה, יהיה הראשון בעולם הטוען משאית ‏ואוטובוס חשמליים תוך כדי נסיעה.

לצורך הניסוי הקימה חברת אלקטריאון מתקן ניסויים ליד שטוקהולם, בשטחה של חברת NCC, אחת מן חברות התשתיות הגדולות בשבדיה וכן שותפה של אלקטריאון בפרויקט ההדגמה בגוטלנד. האינטגרציה בניסוי שנערך כללה שילוב מלא של חמישה מקלטים בגחון המשאית, המצוידת בסוללה, טריילר (נגרר) במשקל 40 טון, התקנה של סלילי כביש על גבי כיבוש ניסויי שנבנה לצורך הבדיקות, יחידת ניהול הכביש שהוצבה בצידיו, ויחידת שליטה המבוססת רשת סלולאר שביכולתה לשלוט באופן מלא על כל המערכת. הניסוי נערך בתנאי מזג אויר חורפיים המאפיינים את החורף בשבדיה, כאשר הטמפרטורה הייתה בסביבות האפס. המערכת נשלטה מרחוק באופן מלא מרחוק מקרון השליטה של החברה באתר.

נמצא כי יחידת השליטה תיקשרה עם כל יחידות המערכת דרך ערוץ סלולר, וזו מאפשרת שליטה בכל פרמטר במשאית; הפעלה וכיבוי של מקלטים, ניטור ההספק המועבר לסוללה (מתח וזרם), ניטור הטמפרטורה וזמן ההפעלה. כמו כן ניתן לקבל חיווי על כמות האנרגיה המועברת בסלילים בכביש, לנטר את הטמפרטורות ביחידות הניהול בצדי הכביש ולצפות ביעילות וזרימת האנרגיה הכללית למשאית בזמן אמת. הדבר מאפשר למפעיל הכביש את היכולת לחייב כל כלי רכב הנוסע על הכביש לנסוע בבטחון על ידי ניהול העומסים והשליטה באופן מדויק.

המערכת פעלה בהתאם לתכנון, כאשר כל מקלט נבדק בתחילה לבד מול סוללת המשאית והעביר על פי הדרישה 20 קילו וואט. 3 מקלטים יחדיו העבירו 60 קילו וואט, ו-4 מקלטים העבירו אנרגיה של 65 קילו וואט. זאת לאור מגבלת קצב הטעינה של הסוללה במשאית, אשר אינה מאפשרת מעבר אנרגיה מעבר ל-65 קילו וואט. במהלך החודשים הקרובים מגבלה זו תוסר, כך שתתאפשר טעינת הסוללה באנרגיה של מעל 120 קילו וואט. כלומר, שימוש ב-5 מקלטים המעבירים 25 קילו וואט כל אחד, כך שהחברה תעמוד ביעד ההספק שהציבה לעצמה.

בנוסף, 5 רשויות שונות בשבדיה בירכו את חברת אלקטריאון על העבודה היסודית שנקטה החברה כאשר קיימה את בדיקות התקינה הבנלאומית, תאימות אלקטרומגנטית, ו-EMF, שדות אלקטרומגנטים, שהתבצעו לפני כחודש בישראל על ידי מעבדות חרמון ומעבדות ITL ועמדה בהן בהצלחה. בהמשך השבוע, תארח חברת אלקטריאון במתחם הניסויים שהוקם מספר משלחות, ביניהן משלחת הכוללת את שר התחבורה ההודי ואת שגריר הודו בשבדיה.

אורן עזר, מנכ”ל אלקטריאון: “תוצאות הניסוי שבוצע כעת בשוודיה הינן הישג יוצא דופן בדרכה של אלקטריאון להגשמת יעדי החברה בפרויקט הראשון בגוטלנד. המערכת פועלת על פי התכנון ומטעינה את סוללת המשאית בצורה אלחוטית וכעת אנו נערכים לעמידה ביעד הבא כבר בחודש מרץ הקרוב והוא ביצוע נסיעת מבחן ראשונה למשאית בכביש ציבורי בגוטלנד. אנו נרגשים לראות את הטכנולוגיה פועלת מחוץ לישראל וכן נרגשים לראות את העניין הרב שהמערכת של אלקטריאון מייצרת בעולם. אנו גאים לראות כיצד טכנולוגית הכביש החשמלי שלנו משתלבת במהפכת חשמול התחבורה העולמית. בקרוב נתחיל בפריסת התשתית גם בתל אביב. “


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות