Universal Robots ו-MiR יקימו בהשקעה של 36 מיליון דולר את מרכז הרובוטים השיתופיים (קובוטים) הגדול בעולם

בסיוע הגב הפיננסי של חברת האם, תאגיד Teradyne, הכריזו Universal Robots (UR) וחברת Mobile Industrial Robots (MiR), שתיים מהחברות הבולטות בשוק הקובוטים (רובוטים שיתופיים) כיום, על השקעה של 36 מיליון דולר בשטח של 50 אלף מ״ר בעיר אודנזה שבדנמרק, שם יוקם מרכז הקובוטים הגדול בעולם. תחום הקובוטים, הרובוטים הידידותיים לאדם, שיכולים לעבוד במחיצתו ללא כלובי הגנה, מהווה כיום את פלח השוק הגדל במהירות הרבה ביותר באוטומציה התעשייתית. המרכז החדש יתמוך במשימתה של Teradyne לחזק את עמדתן המובילה של שתי החברות הבנות בתחום. עד היום השקיעה החברה מעל חצי מיליארד דולר בשתי החברות – שתיהן נמצאות במגמת צמיחה מואצת.

MiR ו-UR מובילות כיום את מהפיכת הרובוטים השיתופיים, זו שהופכת את פתרונות האוטומציה לזמינים לחברות בכל גודל״, אומר מרק ג׳גיילה, נשיא ומנכ״ל Teradyne. ״נמשיך להשקיע באגרסיביות בפיתוח מוצרים חדשים, פתרונות וערוצי מכירה. המפעל החדש הוא רכיב מרכזי באיסטרטגיית הצמיחה שלנו״. כיעד הולם, אומר ג׳גיילה נבחרה אודנזה, העיר השלישית בגודלה בדנמרק, שזכתה כבר לכינוי ״בירת הקובוטים העולמית״.

״הסביבה המקצועית שאנו בונים כאן, תמשוך אלינו את מיטב הטאלנטים מכל העולם״, אומר תומס ויסטי, מנכ״ל MiR. לדברי יורגן ואן הולן, נשיא UR, הפוטנציאל של תחום הקובוטים רק הולך וצומח עם הזמן. ״עד שנת 2030 היקפו יגיע לכ- 12 מיליארד דולר והביקוש לקובוטים שלנו משמעותו שאנו חייבים עוד ועוד שטחי ייצור״. כיום מועסקים בדנמרק מעל 8500 עובדים בתעשיית הרובוטיקה, 3900 מהם באזור אודנזה שאחראים על הכנסות של כמיליארד דולר בשנת 2018. עד שנת 2025 היקף המועסקים יגיע למעל 25 אלף.


תמונת כותרת:

מימין: יורגן ואן הולן, נשיא UR (במשקפיים) ומשמאל: תומס ויסטי,  מנכ״ל MiR

קרדיט תמונות UR

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות