חדשות היום

ארץ הלפטופ העולה

כמעט שנה חלפה מאז הומר השם ״טושיבה״ בשם הישן-חדש: Dynabook, והשוק מתחיל להתרגל לצליל החדש שמסמן, מצד אחד, הצמדות למסורת רבת שנים וערכים של תרבות ואיכות ומצד שני חדשנות ופריצת דרך. ראיון עם אהרון לאוטמן, נציג מכירות Dynabook בישראל, על השינוי המותגי, המלחמה היומיומית בהאקרים המתוחכמים, ההכנות לדור 5 והכניסה לתחומי המחשוב הלביש.

בשנת 1985 השיקה טושיבה היפנית את ה- T1100 – הלפטופ הראשון בעולם ועידן חדש של ניידות הגיע לחיי כולנו. לא עוד כבולים לשולחן העבודה. חופש פעולה וניידות שמאפשרת לתקשר עם העולם, מכל מקום ובכל שעה. המהפך שינה את חייהם של עשרות מיליוני בני אדם, מהמשתמשים הביתיים, דרך גופי ממשל ואקדמיה ועד לעסקים וארגוני ענק. בשנת 1989 השיקה החברה את ה- Dynabook J-3100 SS001 – מחשב הנוטבוק הראשון בעולם. החדשנות שהופגנה בשני הדגמים הגדירה למעשה את צורתו של שוק המחשבים הניידים כיום.

באפריל 2019, ובעקבות הצטרפות חטיבת המחשבים הניידים של טושיבה לתאגיד Sharp הודיעה החברה על מיתוג מחדש: שם החברה הוחלף ל-Dynabook, אחד המותגים היותר ידועים, מוכרים ומוערכים ביפן. ״המהלך בא להנציח מסורת של 30 שנות חדשנות בתחום המחשוב הנייד, תוך ייצוג של ההשקעה החדשה בחברה״, אומר אהרון לאוטמן נציג מכירות Dynabook בישראל. לאוטמן, משמש כיום בתפקידו במקביל לחברת ״מפעיל

תמונה 1: ה- Portege X30L – מחשב
ה 13.3- ” העסקי הקל ביותר בעולם

״ הוותיקה, המשמשת כנציגת Dynabook בישראל ב-35 השנים האחרונות למגזר העסקי והארגוני (B2B) – ״וזו בהחלט אחת הדוגמאות הנדירות בזירה הישראלית. ׳מפעיל׳ ממשיכה לייצג את המותג ברמת השירות הגבוהה לה התרגלו הצרכנים הישראלים, תוך שמירה על הערכים של פעם. המותג שלנו הוא הרבה מעבר ללוגו או לשם. יש בו שילוב של תרבות וערכים ואלה הלכו איתנו גם תחת השם החדש״, הוא אומר. ״אנו ממשיכים להפגין מוצרים חדשניים והחיבור לשארפ מביא עימו דחיפה לתחומים חדשים, דוגמת מחשוב לביש, כמו גם שילוב טכנולוגיות שפותחו על ידי חברת האם במוצרים שלנו, דוגמת מסכי ה-IGZO המתקדמים ששולבו בלפטופים החדשים״.

את השאלה הפרובוקטיבית הבאה אתה בטוח שומע כל הזמן: בעידן של סמארטפונים שיודעים לעשות עוד ועוד משימות מחשוביות, האם יש מקום עדיין למחשבים ניידים?

״בשוק העסקי בו אנו פועלים אין ספק שכן. אני לא מצליח לראות עובד שמנותק מהמשרד שלו, או מהארגון למשך כמה ימים ויכול לענות על צרכיו וצרכי העבודה השוטפת רק בשימוש בנייד שלו… יש יכולות שאין כיום בסמארטפונים וסביר שגם לא יהיו בעתיד. מערכות מחשב ארגוניות, מסורתיות יותר, דוגמת לפטופים, ימשיכו לקחת חלק פעיל במגוון השימושים שיבצעו עסקים לכל אורך הקו וימשיכו ללוות אנשי עסקים בחיי היום יום שלהם, במשרד ומחוצה לו. הם חזקים יותר ומאובטחים יותר והיכולות שלהם מותאמים לעבודה מרחוק, בין אם מדובר בקישוריות, בעוצמות מעבד, בארגונומיה, או בהגנה על מידע רגיש ואבטחה. כשצריך להיות מחוברים לעסק 24/7, עם צורך בגישה מידית להרבה מאוד מידע יקר ערך, פירצה אחת קטנה, יכולה לעלות לארגון בהרבה מאוד כסף. יש עלייה משמעותית ברמת פושעי הסייבר ובתחכומם. הלפטופים שלנו, בהם משתמשים העובדים, מהווים כיום את קו ההגנה הראשון. בנוסף לכך, אנו ממשיכים לפתח טכנולוגיות חדשות שיאפשרו למחשבים הניידים להיות הרבה יותר קלים מבעבר, ממש לאחרונה השקנו את ה-Portege X30L, מחשב ה13.3″ הקל ביותר בעולם במשקל של 870 גרם בלבד שהוא כבר, תסכים איתי, מתקרב למשקל של סמארטפון גדול״.

תמונה 2: ה- T1100 – הלפטופ הראשון בעולם

איך בולמים האקרים? ומה עושים נגד אותם אנשים שנוטים לשכוח את הלפטופ שלהם במסעדה?

״תחום האבטחה הוא תחום שהחברה שמה עליו את מלוא משקלה. אחד הפתרונות החשובים שלנו הוא קונספט ה- Zero Client . מדובר בפתרון חדשני שמאפשר לארגונים לבצע את כל המשימות מבוססות ה-IT דרך מערכת V.D.I ארגונית ברמת אבטחה חסרת תקדים ברמתה. הפתרון ייושם בארגונים בהם מצד אחד רגישות המידע גבוהה מאוד ומצד שני, עליהם לתת לעובדים את היכולת לעבוד גם במשרד וגם מחוצה לו בקלות תוך רמת אבטחה גבוהה. זו טכנולוגיה שמסלקת מהמשוואה איומי טרור סייבר שנועדו להזיק למידע שנמצא על מערכות המחשב הניידות ואף מונעת את האפשרות לנזק במקרה של אובדן או גניבה מכוונת.

הפתרון מאפשר לספק למשתמשי הקצה מערכת ניידת (שנראית מבחוץ לחלוטין כלפטופ ׳רגיל׳) אך למעשה אין עליה כל מערכת הפעלה, כונן HDD או SSD, ולמעשה היא אינה מאפשרת אחסון כל מידע שהוא על המכשיר עצמו, אלא משתמשת במכשיר רק כנקודת גישה ניידת ומאוד משוכללת. עם ׳הדלקתו׳ של המחשב הנייד הוא מתחבר לרשת האלחוטית או קווית זמינה דרך רכיב ה-BIOS שלו בלבד, ומאפשר למשתמשים לגשת לכל המידע האישי והארגוני שלהם. כל נתוני המשתמש, כל הפונקציונליות של המערכת נגישה למשתמש הקצה באמצעות פתרון VDI קיים, כשבכך, למעשה, מוסר איום הנוזקות ובקשות הכופר. במקרה של גניבה, או חבלה במכשיר, המידע עצמו לא נפגע או ניזוק. העובד עצמו יכול לגלוש באינטרנט, לשלוח ולקבל מילים, להיכנס למערכות הארגון השונות בהתאם להרשאות שניתנות לו ולראות מידע הקשור לעיסוקו מכל מקום בעולם מבלי להשאיר כל טביעת אצבע שכן אין כל מקום אחסון שהוא.

למחלקות ה-IT בארגונים מדובר ביתרון משמעותי שכן יחידת הקצה איננה מנוהלת ואין צורך לבצע התקנות כלל. הכול מתבצע דרך מערכת ה- VDI כשהמשמעות חסכון משמעותי במשאבי ניהול ואנוש בארגון. מדובר בהתייעלות משמעותית וחסכון כספי מחד ורמת אבטחת מידע גבוהה ביותר מאידך. מעבר לכך, שיתוף פעולה טרי עם עם חברת מייקרוסופט, הביא לבניית המחשבים האישיים מבוססי ה-Windows המאובטחים ביותר בעולם. המחשבים בקטגוריה החדשה – Windows 10 Secured-core PCs (מעבדים מאובטחי ליבה) – מתוכננים עם אינטגרציה מלאה בין חומרה לתוכנה, כשבליבם נמצאים המעבדים המתקדמים ביותר העמידים בפני איומי סייבר עכשויים ועתידיים. מחשבי ה-Dynabook הראשונים שיציעו את הדור הבא של החומרה, התוכנה וההגנה על זהות המשתמשים – היישר מהקופסא – זמינים כבר כעת בישראל באמצעות חברת ״מפעיל״, והם ממצבים החברה כאחד היצרנים הראשנים בעולם שמכניסים את ה- מחשבי Secured-core לשוק״.

איך אתם מתכוננים לעידן דור 5?

“הנוף הטכנולוגי משתנה מול העיניים ובקצב מהיר. אנשי עסקים, צרכנים ו׳אנשים מין השורה׳ הפיקו תועלת מתמשכת בתחומי הפעילות שלהם מחיבורי ענן, IoT, רישות ומציאות וירטואלית ומדומה, אם רק להזכיר כמה מהטכנולוגיות. אחת הטכנולוגיות היותר בולטות שדוהרות אלינו היא טכנולוגיית דור 5 בתקשורת. ההערכה כי עד שנת 2022 חצי מיליארד אנשים כבר יישמו את ההטבות הכרוכות בשימוש בטכנולוגיה ודי ברור כי התגבור המשמעות במהירות ובקצב זרימת הנתונים ברשת החדשה יביא את השימוש במכשירים ניידים לסוגיהם לרמות חדשות. בעוד הדור הרביעי אכן חשוב ומשמעותי בניידות העסקית של היום, ההגעה של הדור ה-5 תקח את כולנו לשלב הבא. 5G יביא עימו הזדמנות גדולה לעסקים, שיוכלו לשנות את מערכי התפעול, התשתיות והשירות. מהירות גדולה יותר, רוחב פס, כל אלה יהיו טובים בהרבה מאלה של היום והם הם שיאפשרו לארגונים לאמץ ולנצל את היתרונות של התקני ה-IoT לסוגיהם, שעל פי התחזית של חברת אריקסון, מספרם יגיע למעל 18 מיליארד עד שנת 2022 – כש-70 אחוז מהם יתקשרו באמצעות טכנולוגיה סלולרית”.

וזו הנחתה יפה לשאלה הבאה: נכנסתם לתחומי המחשוב הלביש… איך אתם רואים את התחום ה׳חם׳ הזה?

״על פי חברת המחקר ABI Research, עד שנת 2021 השוק יחזה במעל ל-154 מיליון מערכות מחשוב לבישות. לפי הדו״ח, 34% מהמערכות הללו ייועדו לחברות הפעילות במיוחד בתחומי התעשייה והלוגיסטיקה ונראה שמשקפיים חכמים יהיו חיל החלוץ במגמה הזו וכי השוק מבשיל לקראת אימוץ מלא של הטכנולוגיה.

מחשוב Edge מהווה משאב יקר ערך. הסיבה: הוא מביא עמו ומשיק שיטות חדשות של איסוף, ניתוח וחלוקה מחדש של מידע ובינה עסקית המקושרת אליו. עבודה עם מידע ברמת-Edge׳, מפחית לחצים מיותרים על תשתיות הענן, כך שמשתמשים יכולים להיות יותר בררנים באשר למידע שהם שולחים ללבת הרשת שלהם. הגישה הזו אף מאפשרת לזהות במידי התקפות סייבר ולהגבילן ברמת ה-Edge של המערכת, כך שהמידע יכול להיסרק עוד לפני המשלוח שלו ללבה עצמה.

״פיתוחים טכנולוגיים דוגמת מחשוב Edge מעודדים בהכרח את הצמיחה של תחומי המחשוב הלביש ואת הפוטנציאל שלו בקרב חברות וארגונים. ככל שהדור החמישי יקדם את אימוץ טכנולוגיות ה-IoT, כך הוא גם יקל על יציאתם המהירה לשוק של פתרונות דוגמת מערכות מחשובEdge ניידות, כשבמקביל החברות ימצאו עצמן נאלצות להתמודד יום יום ולנהל טונות של נתונים תוך שמירה ואבטחה על המערכות הללו. פתרונות Edge ניידים לא רק יסייעו להגן על המתחמים שבסכנה, אלא גם יסייעו ליצור סביבת עבודה ניידת יעילה ופרודוקטיבית יותר, על ידי עיבוד המידע ברמת ה- Edge של הרשת, תוך צמצום משמעותי של ׳מידע זבל׳ והורדת לחץ משירותי הענן. פתרונות מהסוג הזה ישמשו גם כשער כניסה להכנסת מערכות IoT לשימוש בזרם העסקי המרכזי – תוך הדגמה נוספת לחיבור בין שני התחומים הללו. את ניצני המהפיכה כבר ראינו עם הכניסה של פתרונות IoT מוכווני עסקים, דוגמת ה-DynaEdge AR, משקפיים חכמים המיועדים לשלל עיסוקים, ועם ההשפעה הצפויה בשנה הקרובה של כניסת ה-5G, מערכות ופתרונות IoT נוספים ומחשוב Edge, ללא ספק ידחפו עוד יותר את ההתקדמות. התוצאה? עוד מערכות חדשות שנזכה כולנו לראות במהלך השנה במגוון תחומי עסקים, מהנדסה ועד ייצור ומשירותים ועד בריאות״.

מדובר בפתרון לביש מוכוון תעשייה בעיקר?

״סקטור התעשייה 4.0 יהיה ללא ספק הראשון שיחוש היתרונות שבטכנולוגיות החדשות, כשבתוכו, הנהנים הראשונים יהיו אותם אלה העובדים בחזית, אותם אלה שגם יכולים באמת ובתמים ליהנות מהם. כך לדוגמה, העובדים במחסנים הלוגיסטיים. משקפיים חכמים, לדוגמה, שיסרקו אוטומטית ברקודים על מוצרים, יאפשרו להם לשחרר את הידיים למשימות חדשות ומורכבות יותר בעוד נתונים על הזמנות ומפרטי מוצרים שעל מדפים יוקרנו היישר לשדה הראייה של העובדים. בדרך זו כל התהליך יועצם ויתייעל ומקבלי המשלוחים בקצה השני, רק ירוויחו.

תמונה 3: לאוטמן. חדשנות עם שמירה
על הערכים והמסורת

2020 הולכת להיות שנה מרתקת עבור אנשי ה-IT באשר הם עם ההגעה של מגוון טכנולוגיות כה רחב שיש להן פוטנציאל לשנות כל כך הרבה בדרך בה כולנו עובדים. על פי סקר חדש, 43 אחוז ממקבלי ההחלטות בתחומי ה-IT, נותנים קדימות לשימוש חדשני יותר בכלים דיגיטליים כדי להפוך את סביבת העבודה לפרודוקטיבית יותר. נראה ששנת 2020 בהחלט תשמש סביבה מתאימה לאימוץ פתרונות טכנולוגיים חדשים ומסעירים. נשאר רק לחכות בסבלנות״.


תמונת כותרת: DYNABOOK
dynaEdge . מעודדים בהכרח את
הצמיחה של תחומי המחשוב הלביש

מערכת ניוי-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות