חדשות היום

באטמ ונובהמד מפתחות ערכה ביתית לזיהוי נגיף הקורונה (COVID-19)

הערכה המהירה לשימוש ביתי, המבוססת על דגימת כיח, צפויה להיות זמינה תוך שלושה חודשים עד ארבעה חודשים

19 במרץ 2020 –באטמ, (תא: BVC; לונדון: BVC) חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה, הודיעה כי היא משתפת פעולה עם נובהמד, חברה ישראלית בתחום מדעי החיים הפועלת בשוק בדיקות המבחנה המהירות (in-vitro), לפיתוח ושיווק משותף של ערכה מהירה לשימוש ביתי לזיהוי נגיף הקורונה (COVID-19).

הערכה החדשה, המאפשרת לאנשים לבצע בדיקת כיח בבית ולקבל תשובה תוך מספר דקות, נועדה לזיהוי נגיף הקורונה (SARS-CoV-2), הגורם למחלת הקורונה (COVID-19). החברות צופות כי פיתוח הערכה יושלם תוך 3-4 חודשים, ולאחר קבלת אישור CE החברות צופות כי הערכות תהיינה זמינות למכירה ראשונה בישראל ולאחר מכן באופן גלובלי.

בנוסף, בהמשך להודעת הקבוצה מיום 27 בפברואר 2020, באטמ מתכבדת להודיע כי החלה באספקת הערכה הדיאגנוסטית החדשה לזיהוי נגיף הקורונה (COVID-19) אשר פותחה על ידי Adaltis, חברת הבת שלה באיטליה, לשימוש במתקנים רפואיים. הלקוחות הראשונים הינם אירופאיים כשאיטליה מהווה את מוקד האספקה הנוכחי. הקבוצה נערכת להגדלת היקף הייצור לקראת סוף השבוע הבא במטרה לספק את ההזמנות הקיימות והביקוש הצפוי. כל הבדיקות הקליניות עד כה הראו ביצועים מצוינים של הערכה, המספקת תוצאות תוך פחות משעה על הדבקות בווירוסים ממשפחת הקורונה ובמיוחד COVID-19. הבדיקה נעשית באמצעות PCR בזמן אמת, שהיא טכניקת מעבדה לאבחון ביולוגי מולקולרי.

ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ: “זהו צעד נוסף באסטרטגיה שלנו לספק פתרונות יעילים להתמודדות עם מחלות זיהומיות. התפרצות הקורונה ממחישה את האתגרים האדירים הנובעים ממחלות אלו ואת חשיבות מתן תגובה מקיפה לאבחון וטיפול מהיר.

לצד הערכה הדיאגנוסטית שלנו לזיהוי נגיף הקורונה המיועדת למתקנים רפואיים, הכרנו בנחיצות בבדיקה ביתית, פשוטה ואמינה שתסייע להפחית את הלחץ הקיים בבתי חולים ולמזער את חשיפת המטופלים. החלטנו לחבור לנובהמד הודות לניסיונה רב השנים בפיתוח מוצרי דיאגנוסטיקה ביתיים מצוינים. אנו מאמינים כי שילוב היכולות של באטמ ונובהמד יוביל לפתרון ייחודי ויעיל עבור ההתפרצות הנוכחית והתפרצויות עתידיות”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות