חדשות היום

הבית כבר חכם אבל מה עם הדלת? החברה הישראלית שפיתחה מנגנון שמסב כל דלת לדלת חכמה ובטוחה

תערוכת החדשנות השנתית, המתקיימת בכל שנה בלאס וגאס תמיד נותנות את הכיוון לטרנדים שיציפו אותנו בשנה הקרובה. בתערוכה האחרונה, שהתרחשה לפני כחודש הנושא החם היה פתרונות נעילה חכמים לבית, המושך חברות רבות מכל העולם לפתח מוצרים בנושא.

קבוצת מהנדסים בוגרי רפאל פיתחו מנגנון שמסב כל דלת לדלת חכמה ובטוחה שננעלת

אוטומטית לאחר הטריקה ושניתן לפתוח אותה בין היתר באמצעות אפליקציה.

נפתלי סדן, מייסד ומנכ”ל משותף בחברת SDS “חברנו מספר יזמים, וביניהם מהנדסים יוצאי רפאל ופיתחנו מוצר שמתאים לכל דלת קיימת. בהתקנה קצרה ע”י מתקין מקצועי הדלת הופכת להיות דלת חכמה ובטוחה שמאפשרת פתיחה מרחוק, באמצעות הסמארטפון לצד אפשרויות פתיחה נוספות כגון קוד וחיישן קרבה (RFID)” וננעלת באופן אוטומטי מיד לאחר טריקתה”

שם המוצר הוא LOCK8200 והחברה הספיקה למכור אלפי יחידות בישראל כאשר השוק הבינ”ל ממתין מעבר לפינה.

הרעיון למוצר עלה אצל אחד המפתחים כאשר אביו חלה בפרקינסון ולא יכול היה יותר לפתוח את הדלת באמצעות מפתח. המהנדס, יוצא, רפאל, אלתר עבורו מנגנון המבוסס על מנוע ששימש כרכיב בטיל בליסטי. לאחר שהתקין את המנגנון בביתו של אביו הוא הבין שיש שוק למוצר והחל בפיתוח מסחרי שלו.

תמונה LOCK8200 :1 מבט מבפנים
קרדיט: יח”צ

כיום המנגנון מותקן הן בבתים פרטיים והן במתקנים רגישים (משרדי ממשלה ומתקנים ביטחוניים) המוצר עבר מבחני בטיחות רבים ובעל תקן אירופי ונחשב לבטוח ביותר בעולם.

המוצר עונה על מגוון רחב של צרכים: רבים מלקוחות החברה הם הורים לילדים, החווים שכחת או איבוד מפתח של ילדיהם, אחרים הם בעלי דירות להשכרה לטווח קצר,

שיכולים לצייד את האורח בקוד אישי מוגדר מראש בעת ההזמנה, לחסוך את הצורך לפגוש את האורח באופן פיזי, לנהל בבטחה מרחוק את כניסתם של נותני השירותים המורשים בלבד ולחסוך את ההתעסקות בשכפול מפתחות. אוכלוסייה נוספת היא לגיל השלישי ולבני משפחותיהם – הן מהבחינה הבטיחותית והחשש שישכחו לנעול את הדלת והן בשל העובדה שבמקרה חירום רפואי ניתן לחסוך זמן יקר המתבזבז על פריצת הדלת ע”י כוחות ההצלה באמצעות פתיחה מרחוק של אחד מבני המשפחה או באמצעות הקודן.

בכל הנוגע לבתים חכמים – המנגנון יכול להיות נדבך נוסף בבתים חכמים וניתן לממשק אותו עם כל הפתרונות בתחום ובצורה מאובטחת.

תמונה LOCK8200 :2 מבט מבחוץ
קרדיט: יח”צ

“החיבור לבית החכם נעשה בפרוטוקול מאובטח שפיתחה החברה. החברה מספקת ללקוחותיה מודם המחובר למנגנון בחיבור בטוח (חיבור באמצעות כבל ולא חיבור באמצעות תקן בלוטוס או WIFI) עובדה שמחזקת מאד את בטיחות המוצר וחסינותו כנגד פריצות מצד האקרים” אומר סדן.

הצפייה בחברה שאבזור של דלת חכמה יהפוך להיות סטנדרד במשקי הבית ושלקוחות החברה אשר יתקינו את המוצר ייהנו מהנחה בפרמיית ביטוח הדירה.

“בעוד מספר שנים מהיום לא תהיינה דלתות רגילות. הצורך בשוק הוא עצום וחברת SDS היא החברה שמובילה את התחום הזה” אומר סדן.

יש לשים לב שמנעולים דיגיטליים, אפילו לדלתות קיימים מזה שנות דור. אך מנעולים אלו היו רק תחילת הפתרון. מנעול LOCK-8200 , מהווה נדבך בתפיסה הבסיסית:

המנעול בעצם אינו מנעול אלא מערכת הפעלה לדלת, ממש כפי ש ANDROID הוא מערכת הפעלה לטלפון. המשמעות היא שניתן כעת לפתח אפליקציות שונות לסביבת הדלת. אפליקציות שמפעילות, שולטות ומנהלות או אפליקציות מופעלות . לדוגמא: אפליקציה לשליטה היא מערכת הניהול בענן KEYBANK שפיתחה SDS ומאפשרת בקרה מלאה כולל יומן, קביעת מועדי שימוש ומשתמשים באמצעים השונים בדלת. אחד השימושים המיידים הוא בתחום המלונאי ונקרא: RECEPTION-LESS HOTEL כלומר ביצוע תהליך הצ’ק- אין באופן אוטומטי כבר מאתרי ההזמנות הנפוצים (בשיתוף חברת SILVERBYTE ).

תמונה LOCK 8200 :3 מבחוץ
ומבפנים. קרדיט: יח”צ

דוגמא אחרת למערכת מופעלת היא דווקא בתחום ההנגשה הביתית: אחד מנקודות הקושי של נכי גפיים הוא בכניסה פשוטה בדלת הבית. משתמשי כיסא גלגלים מדווחים על הקושי בתמרון ע”י הדלת לפתיחת המנעול, דחיפה או משיכת הדלת בכניסה ויציאה. LOCK8200  מאפשר ממשק לזרוע אלקטרונית שתפקידה להזיז את כנף הדלת לפתיחה או טריקה. המשתמש , נדרש להפעיל את הדלת באמצעות האפליקציה או שלט מותאם , לפי מידת הקושי האישית. בהפעלת הדלת היא תיפתח מנעילת הבריחים ותפעיל בתאום את הזרועה לפתיחה עם השהיה עד מעבר הנכה וכסאו בפתח, ואז תיטרק הדלת בעדינו ותינעל מחדש על בריחיה.

בהיבט האלקטרו-מכאני LOCK 8200 תוכנן לפעולה על דלתות פלדלת ישראליות, כשוק ראשון. דלתות כניסה בארץ נבדלות מרוב הדלתות בעולם הן במשקל והן באופי השימוש והנעילה. גודל המשפחה הממוצע בארץ לעומת המשפחה האירופאית גוזר היקפי שימוש שיוגדרו באירופה כ HEAVY TRAFFIC , כמו גם תנאי חום ואבק שמאפיינים יותר את השוק המקומי.

LOCK8200 מצויד במנוע צעד (STEP MOTOR) מבוקר מחשב שתוכנן במיוחד לעבודה מאומצת ורבת שנים. סדן מוסיף- מוצרי נעילה באירופה מותקנים על דלתות רכות של כ 20 ק”ג בלבד ומשמשים פעמיים שלוש ביום ואפילו לא בסיבוב מלא. SDS השקיעה בליבת המערכת את הטכנולוגיה הטובה ביותר גם אם אינה מהזולות ליישום אך המטרה, לאפשר שימוש אמין לאורך שנים במקום הרגיש ביותר לצרכנים- פתח הבית, גם בבתים מבורכי ילדים ופעילות.

סדן הוסיף היבט נוסף גם לעניין מקור האנרגיה לתפעול המערכת: במערכות רבות מבטיחים זמן שימוש של חודשים ארוכים בין החלפת סוללות. לאחר מחקר מקיף שנערך בSDS בעניין זה נמצא שההבטחה מבוססת על תנאים אופטימליים שאינם בנמצא בד”כ . התוצאה היא תסכול מאובדן יכולת שימוש במנעול דווקא ברגעים מכריעים. גם מערכת LOCK8200  משמשת סוללות אך באופן שונה לחלוטין: מערך סוללות ניקל מטאל הידריד NiMh בטעינה מבוקרת מאפשר שימוש חכם בסוללה וגם מצב של טעינה קבועה אם הוכנה תשתית (שקע) מתאימה בסביבת הדלת. בעצם LOCK8200 הוא יחיד בקטגוריה שמאפשר מצב קבוע של חיבור למקור מתח לטובת טעינה קבועה ובכך מוריד את כל החשש מסוללה ריקה. כמובן שבמצב של הפסקת חשמל המערכת ממשיכה בתפקוד רגיל ללא כל פעולה נדרשת מצד המשתמש בזכות סוללות ה NiMh במערכת.

כל אלו הופכים את LOCK8200  לשונה ומיוחד ופלטפורמה לשרותים נוספים בסביבת הדלת שנמצאים על שולחנות המפתחים של SDS ויוצגו בהמשך : שרותי נוחות ושרותי חובה מצילי חיים. SDS מצדיקה את הכינוי “8200” שמוצמד למוצר.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות