חדשות היום

זינוק של 20% בגיוסי הון של סטרטאפים ישראלים בתחום הנדל”ן

היקף גיוסי ההון של הסטרטאפים הישראלים בתחום הפרופטק הגיע בשנה החולפת לשיא של 623 מיליון דולר, גידול שנתי של 20% לעומת ההשקעות בשנת 2018. כך עולה מדו”ח שהכין אקסלרטור הנדל”ן  Proptech Zone. בשנת 2015, לשם השוואה, עמד שיעור גיוס ההון של הסטרטאפים הפועלים בתחום הנדל”ן על 54 מיליון דולר בלבד, כך שמדובר על קפיצה למעלה מפי 10 בהשקעות בענף זה במשך ארבע שנים.

בישראל פועלים כיום כ- 145 סטרטאפים בתחום הנדל”ן. מהדו”ח עולה ש-35% מתמקדים ביעול ניהול הנכסים ומרחבי עבודה שיתופיים, 33% בתכנון, עיצוב ותהליך הבניה, 19% בקניה, מכירה, השכרה וחיפוש של נכסים ו-13% בהשקעות, מימון, ביטוח והערכות שווי. מבחינת תתי הענפים בנדל”ן, 32% מתמקדים בבניה למגורים, 29% בנדל”ן מסחרי, 16% במלונאות וארוח, 14% בריטייל ו-9% בנדל”ן תעשייתי.

החברות המגייסות המובילות בישראל הן למונייד שגייסה עד כה 480 מיליון דולר, סלינה (345 מיליון דולר), היפו (209), מיינדספייס (75), גסטי (59), סוויט אין (44), וון (40) וסקייליין שגייסה 25 מיליון דולר.

לדברי מיכל גולוגורסקי, ראש מרכז החדשנות Proptech Zone, המגמה העולמית שאנו רואים היא שחברות הנדל״ן עצמן משקיעות בסטרטאפים של פרופטק ולא רק קרנות הון סיכון. המשמעות היא שלתחום זורם כסף חכם של אנשים וחברות שמבינים היטב את התעשייה וצרכיה.

במסגרת האקסלרטור Proptech Zone  יפעלו סטרטאפי פרופטק בתחילת דרכם שיקבלו ליווי צמוד ממנטורים בעלי ניסיון רב מעולם הנדל״ן והטכנולוגיה ותוכנית של מפגשים עם משקיעים וחברות גדולות בארץ ובעולם, כולל משלחת של הסטרטאפים שתצא לניו יורק לפגישות עם בכירים בתעשיית הנדל”ן העולמית.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות