לא, זה לא ״אקדח חלל״: קליבר משיקה את ה- Artec Leo – סורק תלת מימד נייד ואלחוטי

אין צורך להתחבר למחשב בזמן הסריקה והעובדה שבמהלכה רואים את התקדמות הסריקה על מסך HD במכשיר עצמו – הופכים את הסורק לכלי עבודה יעיל עבור אנשי מקצוע בתעשייה, הנדסה לאחור, אקדמיה, מוזיאונים, צבא ובטחון, שנדרשים לסרוק מאובייקטים זעירים ועד לגדולים במיוחד (דוגמת מכוניות).

חברת קליבר הנדסה מקבוצת גסטטנרטק, הכריזה בישראל על ה-Artec Leo – סורק תלת מימד נייד ואלחוטי, הראשון בעולם שמאפשר עיבוד אוטומטי של המידע הנסרק – בסורק עצמו. הליך הסריקה המהיר והאינטואיטיבי, הופכים את השימוש בסורק לפשוט, ממש כמו צילום סרטון וידאו בנייד. במהלך הסריקה במכשיר, שנראה כמו ״אקדח חלל״ מסרט מדע בדיוני, ניתן לעקוב בזמן אמת אחר האובייקט הנסרק – בתלת מימד – על גבי מסך מגע HD המובנה בסורק. כך ניתן גם לאתר חלקים שלא נסרקו במלואם – ולהשלים מהר את הסריקה כולה.

חוויית המשתמש, הסריקה הלא מסובכת ומהירות הסריקה הגבוהה – קצב שחזור תלת מימד של 80 fps – הופכים את הסורק לכלי עבודה יעיל בידיהם של מגוון אנשי מקצוע שנדרשים לסרוק מאובייקטים זעירים ועד לגדולים במיוחד (דוגמת מכוניות), בתעשייה, הנדסה לאחור (Reverse Engineering), אקדמיה, מוזיאונים (תיעוד בתלת מימד), רפואה (בניית תותבים), אופנה, צבא ובטחון ועד למפתחי משחקי מציאות מדומה (VR).

ה- Artec מתבסס על מספר טכנולוגיות מתקדמות, בינהן ה-NVIDIA Jetson המשמש כמחשב של הסורק, מד תאוצה, גירוסקופ ומצפן, שמאפשרים למכשיר להתמקם בחלל. המחשב הפנימי רב העוצמה שמצוייד במעבד Quad-core ARM Cortex-A57 MPCore , משחרר את המשתמש מלהיסחב עם מחשב נייד או טאבלט, בזמן הסריקה והעובדה שאין צורך בחיבור לחשמל וכבלים מיותרים, מאפשרת לנוע חופשי סביב האובייקט הנסרק.

הסורק המתקדם משתמש בטכנולוגיית אור מובנית (Structured Light) כדי לסרוק תלת מימד ממגוון רחב של אובייקטים ומרקמים (צבעים): חפצים, חלקים מכניים, אנשים, כלי רכב וסביבות שונות והוא היחיד כיום שמסוגל לפעול במגוון רחב של תנאי תאורה. השימוש בטכנולוגיית אור VCSEL מתמודדת בקלות רבה עם משטחים שחורים בוהקים, הקשים בדרך כלל לסריקה, וגם עם תצורות מאתגרות אחרות דוגמת עור אנושי – והכל ברזולוציית HDR ובצבע מלא. כך לדוגמה, יוצרי משחק המחשב World War 3 סרקו כלי נשק ודמויות שלמות להעצמת הריאליזם של המשחק, ואילו האנתרופולוגים של אוניברסיטת Mercyhurst עושים שימוש במכשיר ככלי מסייע לסריקת מומיות כמו גם לפתרון מקרי רצח בלתי פתורים.

סורק ה- Artec Leo, זכה מאז השקתו העולמית לשורה של פרסים יוקרתיים, בינהם פרס ה-Edison, פרס ה- Golden Mousetrap ופרס TCT.

כל התמונות המצורפות: בקרדיט ״באדיבות Artec3D״ – יש אישור שימוש.

סרטון: https://youtu.be/Fbk9zG1L6pE


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות