חדשות היום

30 קמ”ש ב-0 מעלות: אלקטריאון מדווחת על הצלחה בנסיעת מבחן ראשונה תוך טעינה אלחוטית דינמית של משאית חשמלית כבדה בכביש ציבורי בשבדיה

החברה שחתמה על חוזה מול מנהל התחבורה השבדי להדגמת טכנולוגיית כביש חשמלי חכם באי גוטלנד שבשוודיה, מודיעה על הצלחה בטעינה אלחוטית דינמית של משאית כבדה המצוידת במקלטים פרי פיתוחה של החברה בתנאי חורף קיצוניים

אלקטריאון הישראלית, אשר חתמה על חוזה מול מנהל התחבורה השבדי להדגמת טכנולוגיית כביש חשמלי חכם באי גוטלנד, מדווחת על הצלחה בניסוי טעינה אלחוטית דינמית של משאית חשמלית בכביש ציבורי בין שדה התעופה לעיר ויזבי שבגוטלנד. מטרת הניסוי הייתה השלמת אינטגרציה מלאה של המערכת בשבדיה על גבי משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטים פרי פיתוחה של אלקטריאון, לפני הפעלה דינאמית בכביש ציבורי בגוטלנד. לאחר ההצלחה בטעינה סטטית של משאית, עליה דווח בחודש שעבר, כעת מדווחת החברה על הצלחה בטעינה דינמית (תוך כדי נסיעה) במהירות של 30 קמ”ש על כביש ציבורי . הניסוי נערך בתנאי חורף קיצוניים של שלג וגשם, שהצטברו גם על הכביש, ובטמפרטורה שנעה סביב  ה 0 מעלות צלזיוס, וזאת לאחר שהסלילים צלחו את החורף השוודי, החל ממועד הטמנתם בחודש נובמבר 2019 ועד למועד הניסוי; בהתאם לדרישת משרד התחבורה השוודי.

הניסוי ארך שבוע וחצי, כאשר המערכת פעלה לסירוגין במשך 6 ימים, ובמסגרתו הוצבה בצידי הכביש יחידת ניהול שחוברה לרשת החשמל, ולסלילי הכביש שהוטמנו בחודש נובמבר 2019. תחילה, נבדקה תקינות כל הסלילים מבחינת תקשורת, לאחר מכן, התבצעה העברת הספק סטטית של 45 קילו וואט אל המשאית ו 5 המקלטים, באמצעות הסלילים. ולבסוף, נערכו ניסויים דינמיים כאשר המשאית נסעה על מקטע כביש באורך של 50 מטר ובמהירות משתנה ועד 30 קמ”ש. המערכת פעלה באופן אוטומטי והשליטה התבצעה מרחוק על ידי יחידת השליטה המחוברת דרך רשת הסלולאר.

המערכת פעלה תוך כדי נסיעת המשאית בהתאם לתכנון החברה, כאשר כל המקלטים פעלו והעבירו אנרגיה של 45 קילו וואט,  חישוב נצילות במצב דינאמי שונה מאשר במצב סטטי ודורש סנכרון בין אלמנטים שונים במערכת אשר יתבצע בהמשך.

הניסוי הנו ניסוי ראשוני והחברה בודקת את המערכת בהדרגה ותבצע בחודשים הקרובים  בדיקות נוספות על הכביש בהן מתוכנן להעלות את ההספק ומהירות נסיעה כדי להגיע ליעדים שהציבה לעצמה.

אורן עזר, מנכ”ל אלק טריאון: “זוהי הפעם הראשונה שמשאית חשמלית כבדה נטענת בצורה אלחוטית תוך כדי נסיעה מכביש ציבורי, הישג זה מהווה שלב חשוב בדרך לפריסה וטעינה מלאים של משאית ואוטובוס חשמליים בכביש ציבורי בשבדיה. תוצאות המבחן משביעות רצון ובמקביל אנחנו נערכים להטמנת התשתית גם בתל אביב”.


קרדיט תמונות: יח”צ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות