חדשות היום

חברת הסטארט אפ הישראלית גאוזי השלימה גיוס השקעה אסטרטגית של מיליוני דולר בהובלת ענקית הרכב יונדאי, ואייברי דניסון Blue Red Partner VC מסינגפור

פגיעתה הגלובלית של מגפת הקורונה נגעה באינספור חיים בכלכלה ובעולם ההשקעות בישראל בפרט וברחבי העולם בכלל. למרות המשבר הנוכחי, חברת הסטארט-אפ גאוזי, העוסקת בתחום הננוטכנולוגיה, השלימה גיוס של השקעה אסטרטגית משמעותית בהובלת יצרנית הרכב הדרום קוריאנית, יונדאי.

גאוזי מקדמת במרץ שיתוף הפעולה עם מספר יצרני רכב במטרה לשלב את טכנולוגיות ה-LCG® (light control glass) של גאוזי, כולל SPD ו-) Liquid Crystalקריסטל נוזלי), בייצור הסדרתי של דגמי רכב.
הטכנולוגיות שפיתחה גאוזי, מאפשרות שליטה דינאמית ומבוקרת באור ע”י הנהג והנוסעים ברכב. טכנולגיית ה-SPD מאפשרת שליטה אקטיבית מושלמת באור הנכנס לרכב כחלק אינטגרלי מזכוכית חלון הגג של הרכב, השמשות הקדמיות, האחוריות וחלונות הצד. טכנולוגיית ה- Liquid Crystal ברכב משמשת לפרטיות, חסימת קרני השמש ושימוש כמסך הקרנה דיגיטלי שקוף, לשימוש כפתרונות של תחבורה חכמה.

קרדיט צילום טכנולוגיה : גאוזי יחסי ציבור

בתחילת 2019 הודיעה גאוזי בשידור חי מ- NASDAQ על השקעה אסטרטגית בחברת RFI (NASDAQ: REFR) ועל תוכניותיה לפתח ולייצר את טכנולוגיית ה-SPD. במהלך השנה הקימה גאוזי את התשתית הנדרשת ליצירת טכנולוגיית ה-SPD הכוללת הקמת מתקן סינתזת חומרים חדשני בישראל ובניית מפעל ייצור גדול הממוקם אסטרטגית בשטוטגארט גרמניה.

ב-5 בדצמבר 2019 אירחה גאוזי את בכירי עולם הרכב ויצרני Tier 1 מרחבי העולם באירוע בלעדי אשר חשף את קו הייצור שנבנה בנכס של 11,000 מ”ר בגרמניה. בין המשתתפים אשר לקחו חלק באירוע, היו בכירים בפורשה, דיימלר, קבוצת פולסווגאן, קונטיננטל, סיינט גוביין, AGC, BMW, וובסטו, סקיצוי היפנית, Fuyao ועוד רבים. אתר ייצור זה מיועד לייצור של מיליון מ”ר של פילם SPD בשנה לתעשיות הרכב והאדריכלות.

גאוזי היא החברה היחידה בעולם היום, המפתחת, מייצרת ומשווקת שתיים מתוך שלוש הטכנולוגיות הקיימות לשליטה אקטיבית במעבר אור: Liquid Crystal ו-SPD (suspended particle device). לחברה רשת הפצה גלובאלית של למעלה מ-60 שותפים מוסמכים ברחבי העולם המיישמים את הטכנולוגיה הייחודית של גאוזי על זכוכית או מפתחים שקופים אחרים ליצירת LCG (light control glass). טכנולוגיות ה-SPD ו-Liquid Crystal מאפשרות לזכוכית לשנות אטימותה לדרגות שונות של שקיפות בצורה הדרגתית מלאה, באמצעות זרם חשמלי ומאפשרת שליטה אקטיבית בתחום האור הנראה, האינפרא האדום והאולטרא הסגול. טכנולוגיית ה-SPD חוסמת

עד 99.5% אור ומאפשרת חסימת אור תוך שמירה על החשיפה לנוף שבסביבת הרכב. הטכנולוגיה מחליפה למעשה אלמנטים פיזיים המשמשים להצללה בחלון הגג של הרכב, בחלונות הנוסעים ובשמשות. טנולוגית ה-SPD מאפשרת את פתרון בקרת האור האולטימטיבי – נוח, בטוח ויעיל באנרגיה. טכנולוגיית ה-Liquid crystal מאפשרת לזכוכית להפוך אטומה לשם הטמעת יישומים ייחודיים הכוללים פרטיות, שליטה במעבר קרני השמש או הקרנה שמסוגלת להפוך שקופה ליישומי תחבורה חכמה (כגון פרסומת, הודעות, בטיחות ועוד).

אייל פסו, מנ”כל גאוזי: “אנחנו גאים להודיע היום על השקעה אסטרטגית גדולה זו, שמגיעה בתקופה מאוד לא פשוטה, דבר שמעיד על רמת האמון של יונדאי והמשקיעים הנוספים בגאוזי ובטכנולוגיה שלה. אנו מודים על המחויבות והתמיכה. גאוזי מחויבת לתרגם השקעה זו להמשך הצמיחה המהירה שלנו בדרך לסיפור הצלחה בינלאומי. אנו עובדים עם מספר יצרני רכב על מספר תוכניות לייצור סדרתי, וההשקעה הזו תעזור לנו להרחיב את מאמצינו לפתח ולשווק את מוצרי החברה בכל העולם.”


תמונת כותרת:

אייל פסו מנכ”ל ומייסד גאוזי והטכנולוגיה של החברה.

קרדיט צילום אייל פסו:   ליבי גרין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות